ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99922
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
  • 57 بازدید
  • ارسال توسط :

انگلیس بدون توجه به قتل خاشقجی و جنایات یمن آل‌سعود را شریک استراتژیک خود خواند

 سرویس خارجی- عربستان در شرایط فعلی با 2 بحران بزرگ مواجه است. از یک طرف محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دلیل قتل خاشقجی از طرف کشورهای مختلف به ویژه افکار عمومی جهان تحت فشار است و از سوی دیگر جنایت علیه یمن آل‌سعود را به عنوان کشوری جنایتکار به سراسر جهان معرفی کرده است. […]

 سرویس خارجی-

عربستان در شرایط فعلی با 2 بحران بزرگ مواجه است. از یک طرف محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دلیل قتل خاشقجی از طرف کشورهای مختلف به ویژه افکار عمومی جهان تحت فشار است و از سوی دیگر جنایت علیه یمن آل‌سعود را به عنوان کشوری جنایتکار به سراسر جهان معرفی کرده است. شدت جنایات سعودی باعث شده تا بسیاری از نهادهای بین‌المللی هم خواستار برخورد با سعودی باشند. اما در این شرایط انگلیس و آمریکا به دلیل نیاز به دلارهای سعودی خیلی «رو» از سعودی‌ها دفاع می‌کنند.
«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که با «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» وزیر خارجه سعودی در ریاض دیدار کرده روابط کشورش با سعودی‌ها را «استراتژیک» خوانده است. آن طور که شبکه سعودی العربیه نوشته در این دیدار «روابط تاریخی میان سعودی و انگلیس و شراکت و همکاری موجود میان دو کشور دوست و آخرین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌‌های انجام شده در قبال آن و نیز فعالیت مشترک در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و برخی مسائلی که مورد اهتمام مشترک است، بررسی شد.»
هانت هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: «مذاکرات مفیدی با وزیر خارجه سعودی در ریاض درباره شراکت راهبردی انجام دادیم». وی همچنین اعلام کرد در دیدار با العساف وزیر خارجه و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، راه‌های پیشرفت در زمینه صلح در یمن را بررسی کرده است. هانت در حمایت از متجاوزان سعودی اماراتی افزود: «من و وزیر الجبیر درباره ضرورت عقب نشینی فوری شبه نظامیان الحوثی از الحدیده توافق کردیم.» هانت در این دیدار همچنین تاکید کرد، شراکت استراتژیک ما با سعودی، در امن کردن انگلیس سهیم بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن