ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99957
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۲۹
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدار کارشناسان نسبت به وضعیت نامساعد زنان و دختران یمنی

هشدار کارشناسان نسبت به وضعیت نامساعد زنان و دختران یمنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، کارشناسان اعلام کردند که بحران در یمن به طور چشمگیری بر وضعیت زنان و دختران این کشور تاثیر گذاشته است. ناامیدی و وضعیت نامساعد یمن به حدی شدید است که دختران کم سن و سال مجبور به ازدواج با افراد سن بالا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، کارشناسان اعلام کردند که بحران در یمن به طور چشمگیری بر وضعیت زنان و دختران این کشور تاثیر گذاشته است. ناامیدی و وضعیت نامساعد یمن به حدی شدید است که دختران کم سن و سال مجبور به ازدواج با افراد سن بالا می شوند.
 بریتانی لمبرت متخصص حقوق زنان در دفتر سازمان امدارسان اکسفام در کانادا گفت: این مسئله واقعا شوکه کننده است.کارشناسان تصریح کردند، جنگ پنج ساله در یمن که از سوی ائتلاف تحت هدایت عربستان آغاز شد، تاکنون منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شده و حدود 12 میلیون را در مرز قحطی قرار داده است. شیوع بیماری هایی همچون وبا نیز یک تهدید جدی محسوب می شود.
لمبرت در ادامه تصریح کرد که بحران یمن بر وضعیت زنان و دختران در این کشور نیز تاثیر گذاشته است. وی افزود: زنان نیز با کمبود مواد غذایی روبرو هستند. این مسئله برای حدود 7 هزار خانم باردار یمنی خطرناک است. دختران جوان و نوجوان نیز با خطراتی همچون خشونت جنسی روبرو هستند.
این کارشناس اکسفام در ادامه خاطر نشان کرد: خانواده های یمنی بسیار مستاصل شده اند چون پولی ندارند و ابزاری برای تهیه غذا برای فرزنداشان ندارند بنابراین به یکسری مکانیزم های مضر از جمله مجبور کردن دختران کم سن و سال برای ازدواج با افراد سن بالا تن می دهند.
حتی گزارش شده که دختران بسیار کم سن و سال از جمله سنین سه سال مجبور به ازدواج با افراد با سن بالا شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را ‘بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی’ نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن