ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102244
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
ایثار و فداکاری شهیدان، لرزه به جان مستکبران جهان انداخته است

ایثار و فداکاری شهیدان، لرزه به جان مستکبران جهان انداخته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرری، سید عزت‌الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت شهیدان مرتضی آوینی، سعید یزدان‌پرست، صیاد شیرازی و اولین شهید مدافع حرم ارتش شهید محسن قوطاسلو در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) با گرامیداشت یاد همه شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهیدان در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرری، سید عزت‌الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت شهیدان مرتضی آوینی، سعید یزدان‌پرست، صیاد شیرازی و اولین شهید مدافع حرم ارتش شهید محسن قوطاسلو در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) با گرامیداشت یاد همه شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهیدان در دنیای بی‌هویت و ظلمانی که همه را در برگرفته و پای بسیاری از بزرگان نیز در این مسیر می‌لغزد و منحرف می‌شوند، مانند مشعلی فروزان ما را هدایت می‌کنند و راه را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیش از ١٢٠ شبکه فارسی‌زبان بر روی ماهواره‌های مختلف دنیا توسط دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شهدای مدافع حرم مثل شهید محسن قوطاسلو در میان این هیاهوی دنیا که تمام امکانات، فناوری و پیشرفت‌ها بسیج شده برای ضربه زدن به اعتقادات، ارزش‌ها و هویت ما خوش درخشیدند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه دشمن با به‌روز کردن فضای مجازی و عدم تحریم در این عرصه دنبال اهداف شومی است، افزود: دشمنان با افزایش ظرفیت فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه‌های معاند با نظام اسلامی به دنبال تقابل مردم با نظام اسلامی و تخریب هستند، ولی تمامی توطئه‌های آنان امروز به برکت خون شهدا برعلیه خودشان تبدیل‌شده است.

ضرغامی شهدای مدافع حرم را متعلق به عصر سایبری دانست و تصریح کرد: جوانانی که در عصر فعلی می‌توانند ویژگی‌های دیگری داشته باشند اما برخلاف تصور و اندیشه دشمن با راهی که توسط امام و شهدا باز شد با پرچم حضرت زینب(س) که باافتخار نماد روی سینه و سرشان می‌شود فدایی راه دفاع از دین می‌شوند.

وی امنیت و اقتدار کشور را مدیون و مرهون قطره‌قطره خون شهدا دانست و یادآور شد: ترامپ باید شبانه با هزینه‌های چند تریلیون دلاری به عراق سر بزند و برگردد اما مسؤولان ما به برکت رشادت و دلاوری شهدا به‌راحتی بااقتدار و امنیت کامل و با استقبال فراوان در آنجا حضور دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ابعاد شخصیت والای شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و ابراز داشت: این شهید از زمانی که یک افسر، سرگرد و سرهنگ در غرب کشور بود رشادت‌های ویژه و بزرگی در مبارزه با دشمن ضدانقلاب و منافقان آمریکایی در غرب کشور داشت و نام مجاهدت‌های ارتش بانام صیاد شیرازی قرین شد.

ضرغامی با اشاره به اینکه کسانی که دستشان به خون بیش از 17 هزار جوان مملکت آغشته شده خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، اضافه کرد: صیاد شیرازی در تمام جنگ‌ها و عملیات نقش محوری داشت و بعد از جنگ هم در خدمت نظام و نیروهای مسلح بود و آن‌طور که می‌خواست مظلومانه به شهادت رسید؛ امیر بزرگ ارتش ایران و مسؤول نظامی کشور بدون هیچ محافظ، راننده شخصی و تشریفاتی وارد ماشین شود و منافقی در لباس شهرداری او را به شهادت رساند که این ویژگی اخلاقی به نماد و الگویی خاص تبدیل شد.

وی در ادامه شهید آوینی را سردار و امیر بزرگ عرصه جنگ نرم نامید و گفت: آوینی با دگراندیشی، خلاقیت و هنر خاص خود توانست نقطه عطفی در تاریخ‌نگاری کشور و هشت سال دفاع مقدس ایجاد کند که مجاهدت او در این عرصه کمتر از رشادت‌های صیاد شیرازی‌ها نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه آوینی جان خود را پای روایت فتح ریخت، ادامه داد: آوینی با دگراندیشی اسلامی و انقلابی در قالب و محتوا توانست الگویی نصیب کسانی کند که در این عرصه فال هستند.

ضرغامی، آوینی را الگوی کار هنری، هنرمندان و همه ما معرفی کرد و بیان داشت: مجموعه روایت فتح گفتار نبود بلکه یک اجرای هنرمندانه بود که انتخاب سوژه، متن، گفتار و تدوین بسیار درست و فنی انتخاب داشت و بازیگران اصلی این مجموعه مردم کوچه و بازار هستند و این مستند زندگی مردم در جنگ امید، نشاط و حرکت را به جامعه تزریق کرد.

وی با تأکید بر اینکه روایت فتح کهنه و تکراری شدنی نیست، افزود: آرش کمانگیر که در افسانه‌های ما وجود دارد و جان خود را چنان در تیر و کمان گذاشت که با پرتاب آن به زمین افتاد و آوینی هم جان خود را پای روایت فتح ریخت و با دیدن پلان‌ها و سکانس‌های این مستند زنده می‌شوید چون حیات‌بخش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تجلیل از شهید سعید یزدان‌پرست همکار شهید آوینی، همه شهدا را مایه افتخار نامید و معتقد بود کمتر و بیشتر صحبت کردن از عزیزی دلیل تقدم و تأخر نیست و برای هریک از شهیدان دنیایی دارند که در قالب حرف و سخن نمی‌گنجد.

ضرغامی تأکید کرد: نتیجه رشادت و مجاهدت‌های شهیدانی چون امیر سپهبد صیاد شیرازی و تاریخ‌نگاری و مجاهدت به‌حق شهید آوینی در نگارش افتخارات این کشور، شهدای مدافع حرم و بسیاری آماده جان‌فشانی برای دفاع از حرم ایجاد کرد که جهان را به شگفتی واداشته است.

وی بابیان اینکه شهدا راه را برای دیگران باز کردند، تصریح کرد: شهیدان با ایثار و فداکاری خود دنیا را تکان دادند به‌طوری‌که امروز نیروهای حشد الشعبی عراق و انقلابیون یمنی ادامه‌دهندگان راه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند که امروز به‌خوبی لرزه به جان مستکبران جهان ازجمله آمریکا، اسرائیل  و آل سعود انداخته‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان بابیان اینکه سازمان ملل علی‌رغم میل باطنی مجاهدین را به رسمیت شناخت و تلاش‌های سعودی‌ها بی‌نتیجه ماند، خاطرنشان کرد: همه ما باور داریم مشکلات فراوانی در زمینه اقتصاد و معیشت مردم به دلیل برخی مدیریت‌ها وجود دارد ولی باور داریم به با ثروت عظیم و ظرفیت‌های عظیمی که همه آن‌ها به‌خوبی در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب تدوین‌شده، فراوان‌تر از حجم این مشکلاتی است که بتواند بر مردم اثر بگذارد.

حجت‌الاسلام حسین صنعت پور امیری رئیس مرکز آموزش عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز در ادامه این مراسم صیاد شیرازی را سیدالشهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: شهید صیاد شیرازی یک نظامی جهادگر هم در عرصه جهاد اصغر و هم در میدان مبارزه با هوای نفس یعنی جهاد اکبر بود که همیشه برای رسیدن به فیض شهادت دعا می‌کرد و پیوسته در این مسیر حرکت داشت تا به آرزوی خود رسید.

وی بابیان اینکه شهادت عزت ابدی و حیات ویژه است، ادامه داد: ایمان به خدا و رسول‌الله و جهاد در مسیر الهی تجارت و معامله‌ای پرسود است که قابل قیاس با چیز دیگری نیست.

 

در پایان این مراسم ضمن گل‌باران مزار این چهار شهید، یادمان شهیدان امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی در قطعه ٢٩ بهشت‌زهرا(س) رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن