ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102647
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
محاکمه متهمان ترور رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن

محاکمه متهمان ترور رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه جنایی بدوی استان الحدیده یمن اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان قتل شهید «صالح الصماد»، رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور و همراهان او را برگزار کرد. در این جلسه که به ریاست قاضی «امین علی احمد زباره»، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه جنایی بدوی استان الحدیده یمن اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان قتل شهید «صالح الصماد»، رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور و همراهان او را برگزار کرد.

در این جلسه که به ریاست قاضی «امین علی احمد زباره»، رئیس دادگاه برگزار شد، قاضی «وضاح سلطان القرشی»، رئیس دادگاه تجدید‌نظر دادستانی مختص الحدیده، گزارش اتهام را قرائت کرد. این پرونده شامل ۶۲ متهم است و در آن  «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است. 

در این گزارش آمده است که ده تن از متهمان حبس مؤقت به همراه ۵۲ تن از متهمان اجنبی و یمنی که از دست عدالت گریخته‌اند، در جنایت ترور الصماد مشارکت داشته‌اند و با استفاده از پهپاد‌ها، به کاروان او که فرماندهی کل نیروهای مسلح یمن است، در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ حمله کرده و او را به همراه همراهانش به شهادت رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، در این جلسه، به اتهامات متهمان ردیف پنجاه و سوم و شصت و دوم که در حبس موقت هستند رسیدگی شد. اتهام آن‌ها برنامه‌ریزی و همدستی و ارائه اطلاعات برای ترور شهید صالح الصماد بود.

ائتلاف سعودی در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ با استفاده از پهپاد، صالح الصماد را که برای بازدید از مناطق و جبهه‌های غربی در استان الحدیده، به این استان رفته بود، به همراه شش تن دیگر از همراهان و مقام‌های یمنی به شهادت رساند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن