ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 10350
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۶:۵۴
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
آشپزخانه‌ای ازجنس خدمت به دلدادگان حسین(ع)

آشپزخانه‌ای ازجنس خدمت به دلدادگان حسین(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ در دومین روز از اقامت تیم خبریمان در نجف از آشپزخانه صحن حضرت زهرا (س) بازدید به عمل آمد .جایی که خادمان اباعبدالله پای دیگ های بزرگ عرق میریزند تا با عشق به سالار شهیدان خوراک روزانه زائران کربلای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ در دومین روز از اقامت تیم خبریمان در نجف از آشپزخانه صحن حضرت زهرا (س) بازدید به عمل آمد .جایی که خادمان اباعبدالله پای دیگ های بزرگ عرق میریزند تا با عشق به سالار شهیدان خوراک روزانه زائران کربلای او را فراهم کنند .هر یک به کاری مشغول است در حالیکه روی لبش ذکر یا حسین و گوشه چشمش قطره اشکی است به یاد غربت شهید کربلا.
ابوالفضل آجرلو اولین کسی است که در آشپزخانه با او هم کلام می شوم. از شهر قدس آمده است و از خانواده شهداست.اولین بار است که در لباس خادمی به نجف می آید و در آشپزخانه خدمت به زائران کربلا و نجف را تجربه می کند.آجرلو عاشق اهل بیت است و سعادت اصلی خود را حضور در این فضای معنوی و خدمت در آشپزخانه صحن حضرت زهرا (س) می داند. او باور دارد که برات حضور در نجف را ابا عبدالله روزی به او داد که دست یاری به سوی زن باردار همسایه دراز کرد و خالصانه در نجات جان او با همسایه ها همراه شد.
در جای جای آشپزخانه افراد مخلصی را می بینی که فارغ از پست و مقام خود در این مکان تنها و تنها خود را خدمتگذار به عاشقان حسین (ع) معرفی می کنند،برخی از بیان اسم و وابستگی فامیلی خود دوری می کنند و ترجیح میدهند گمنام بمانند.
آشپزخانه ای ازجنس خدمت به حسین(ع)
جمشید قاضی خانی پیرمرد خوش چهره و خندانی است که با روی باز پذیرای ما میشود. روی پیراهنش عکسی نقش بسته است که جلب توجه می کند . عکس شهید مدافع حرم ,مهدی قاضی خانی. ماجرای آمدن پیرمرد به نجف جالب است, او را پسرش به این راه کشانده است و او آمده تا راه هر ساله فرزندش را ادامه دهد. 
قاضی خانی از مهدی می گوید. از او که سال های سال در پیاده روی اربعین شرکت می کرد و امسال اولین سالی است که جانش را در طبق اخلاص گذاشته و در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به شهادت رسیده است. او رفته تا حریم حرم ناموس اهل بیت در امان بماند و پدر مانده است تا راه پسر را ادامه دهد.
قاضی خانی امسال به یاد پسر شهیدش و با یادگارهای او خدمت به زائران حسینی را انتخاب کرده و از قرچک ورامین آمده است تا دین خود را به پسر ادا کند. یادگار های مهدی, کوله پشتی و چفیه ای است که پدر با عشق از آن ها سخن می گوید. جمشید قاضی خانی چفیه پسر را دور گردنش انداخته, همان چفیه ای که لحظه شهادت مهدی در سوریه به دور گردنش حلقه زده بود و از کوله پشتی می گوید که سال های سال با مهدی مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را طی کرده است.
قاضی خانی همچنین از نهال می گوید . اسم نهال که می آید لبخند می نشیند روی لبان پیرمرد. نهال و دو برادرش گل های نو شکفته باغ زندگی مهدی هستند که روز های بی پدری را شکیب می آورند تا سهمی از درد های کودکان مظلوم روز عاشورا داشته باشند.
آشپزخانه ای ازجنس خدمت به حسین(ع)
اما نهال را اکثرا میشناسند. همان دختر بچه شیرین و با نمکی که دست محبت مقام معظم رهبری بر سرش کشیده شده است و به واسطه کلاهی که از ایشان هدیه گرفته, کمتر کسی است که او را نشناسد. خوشحالی همراهی با پدر بزرگ مهربان نهال و پدر شهید مدافع حرم, گوشه دل هرکسی را گرم می کند.
فراوانند این آدم های بی ادعا، پای صحبت های علیرضا حسین خانی می نشینم. با هیأتی از مسجد جامع باغ فیض از غرب تهران به نجف آمده است و مسئول گروه آشپزی است. به گفته او صد و ده نفر از این مسجد بعنوان آشپز و کمک آشپز به نجف اشرف اعزام شده اند تا در سه نوبت صبحانه, ناهار و شام کار تهیه و توزیع غذای زائران را بر عهده بگیرند.
 حسین خانی در این باره می گوید: دو تریلی حاوی مایحتاج اولیه را از تهران آورده ایم و باقی ملزومات را در نجف تهیه کرده ایم تا بتوانیم روزانه بالغ بر ده هزار وعده غذایی در هر نوبت را تهیه کنند و چه بسا این تعداد افزایش هم داشته باشد. گروه اعزامی که حسین خانی از آنها یاد می کند علاوه بر صحن حضرت زهرا در عمود دویست و دو نیز مستقر هستند تا خدمت به زائران پیاده روی مسیر نجف تا کربلا را به نحو احسن انجام دهند. 
محسن کُهزادی از دیگر خادمانی است که در بخش آشپزخانه مشغول است. به همراه او هفتاد و هفت نفر دیگر نیز هز ستاد عتبات قرچک ورامین برای خدمت اعزام شده اند. به گفته کُهزادی این ترکیب سال گذشته با صد و بیست و سه نفر خدمت به زائران حسینی را انجام میداده که در سال دوم به هفتاد و هفت نفر کاهش یافته اما با تجهیزات بیشتر آماده خدمت رسانی به زائران حرم اهل بیت هستند. هشت سرآشپز مسئولیت اصلی تهیه غذا را در این آشپزخانه بر عهده دارند و بقیه افراد بعنوان آشپز و نیروی خدماتی انجام وظیفه می کنند. نکته بارزی که کُهزادی به آن اشاره می کند وجود همدلی و یکدستی در تیم اعزامی آنهاست با اینکه فاصله سنی افراد متفاوت است. او می گوید: در این آشپزخانه از نوجوان پانزده ساله تا پیرمرد هفتاد ساله در حال خدمت هستند و تفاوت سنی فاحش بین آنها نتوانسته بر همدلی و یکزبانی آنها خدشه ای وارد کند.
کُهزادی با اینکه روزانه بیش از بیست هزار وعده غذایی که افزون از تعهد آنهاست, تولید می کنند باز هم خود را شرمنده زائران حسین (ع) می داند. در اینجا هستند افرادی که غرق خدمت به زائران هستند و حتی یک بار هم فرصت زیارت حرم امیرالمومنین را به دست نیاورده اند, پای دیگ ها اشک می ریزند, کار می کنند و حسرت حرم را به دل دارند اما ارزش خدمت به زائران حسینی را از هر چیزی بالاتر میداند.
کُهزادی عشق به امام حسین را تنها عاملی می داند که توانسته آدم های با سنین مختلف و ذائقه های متفاوت را اینچنین یکدل و همراه برای خدمت به زائران حسینی در یک جا جمع کند.
آشپزخانه ای ازجنس خدمت به حسین(ع)
یکی دیگر از خادمان بخش آشپزخانه, حسین ناطق نوری است که دو سال است توفیق خدمت به زائران را به دست آورده است, اما خود را از بدو تولد خادم امام حسین (ع) می داند.
از نظر او حضور در این فضای معنوی و خدمت به زائران در واقع یک تمرین است برای حضور در حماسه جهانی ظهور امام عصر (عج).
از هر جنس و هر صنف آدمی در این آشپزخانه می توان یافت. یکی پدر شهید مدافع حرم است و دیگری حضور در فضای سوریه و دفاع از حرم را تجربه کرده است. بهرام عبدی از همین دست آدم هاست که دوماه گذشته را در سوریه بعنوان راننده آمبولانس خدمت کرده و اکنون در کسوت نیروهای خدماتی آشپزخانه صحن حضرت زهرا باز هم خادم اهل بیت است. عبدی پس از پایان ماموریتش در مراسم پیاده روی اربعین, باز هم طالب حضور در جبهه جنگ سوریه و خدمت رسانی برای سهیم بودن در حفاظت از قبر بی بی زینب است. او شباهت زیادی بین حضور در سوریه و خدمت در نجف می بیند چرا که هر دو را جهاد می داند و حضور در رکاب اهل بیت.
چیزی که فضای این آشپزخانه را معنوی و البته زیبا کرده است, عکس شهدای مدافع حرم است که زینت دیوارهای این آشپزخانه بزرگ است تا خادمان این مکان با هر نگاهی که به این عکس ها می اندازند رسالت خود را بیش از پیش به یاد آورند و با عشقی وصف ناپذیر برای خدمت رسانی به زائران حسین (ع) از جان مایه بگذارند.
فضای آشپزخانه صحن حضرت زهرا, فضایی است معنوی همراه با شادی که نقش بسته بر چهره خادمان امیر مومنان و حسین (ع) شهید. از دور که نگاه کنی جمعیتی را میبینی که با عشق بی پایان خود پای دیگ های پر از حرارت ایستاده اند و خود را از تعلقات زندگی شخصی رها ساخته و توان و نیروی خود را وقف خدمت کرده اند.
خدمت برای پاسداشت هدف والای سالار شهیدان (ع), خدمت برای حفظ هرچه بیشتر نام حسین (ع) و خدمت برای یادآوری پیام اصلی واقعه عاشورا تا زائران مرقد پاک حسین (ع) الی الابد فراموش نکنند فلسفه قیام دلیر مردی را که از جان خویش گذشت تا راه هدایت همیشه پر رهرو بماند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن