ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103602
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

آمریکا باحمله به ایران، جهنم را به روی خود ومتحدانش می گشاید

العالم _ یمن هفت پهباد انصارالله یمن روزسه شنبه دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان را در استان های دوادمی و عفیف بمباران کرد و تنش فزاینده در خلیج فارس را وارد مرحله ی جدیدی کرد؛ این رویداد می تواند آغازی برای جنگ بزرگی باشد که روز به روز نزدیک تر می شود. جنبش انصار الله […]

العالم _ یمن

هفت پهباد انصارالله یمن روزسه شنبه دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان را در استان های دوادمی و عفیف بمباران کرد و تنش فزاینده در خلیج فارس را وارد مرحله ی جدیدی کرد؛ این رویداد می تواند آغازی برای جنگ بزرگی باشد که روز به روز نزدیک تر می شود.

جنبش انصار الله یمن پس از گذشت چهار سال از محاصره ی هوایی، دریایی و زمینی اش توانسته است کنترل اوضاع را به دست گیرد و اقدامات غافلگیرکننده ای را یکی پس از دیگری به نمایش گذارد.

اولین اقدام غافلگیر کننده، بمباران ریاض، پایتخت و دیگر شهرهای مهم عربستان همچون جده، طائف، جازان و خمیس مشیط با بیش از 120 موشک بالستیک بود. این موشک ها اما مجهز به کلاهک انفجاری نبود و تنها از بعد روحی حائز اهمیت بود.

غافلگیری مهم و برجسته تر یمنی ها بکارگیری پهبادهای بمب افکنی است که با هدف قرار دادن دقیق ایستگاه های پمپاژ نفت عربستان خطوط انتقال نفت "پترولاین" را متوقف کرد. روزانه یک میلیون وششصد هزار بشکه نفت از این خطوط که در شرق عربستان قرار دارند به بندر ینبع در غرب این کشور منتقل می شد. این رویداد مهم بازارهای نفت جهانی را تحت تاثیر قرار داد و بهای نفت را بیش از یک درصد گران کرد.

اهمیت حمله پهبادی انصار الله را در چند نکته ی اصلی می توان خلاصه کرد:

الف- این حمله دو روز پس از هدف قرار گرفتن 4 نفت کش در مقابل بندر فجیره در خلیج عمان روی داد. 2 نفت کش، سعودی، یک نفت کش نروژی ودیگری حامل پرچم امارات بود و در این میان نفت کش های سعودی بیشترین آسیب را دیدند.

ب- پهبادهای انصار الله اهداف خود را با دقت بسیار بالا هدف قرار داد. این اهداف بیش از هزار کیلومتر از مرزهای یمن فاصله دارد و پهبادهای انصار الله توانست این مسافت طولانی را بی آن که ردیابی شود طی کند.

ج- بهای هر یک از پهبادها حداکثر 300 دلار است و این در حالی است که بهای هر موشک پاتریوت که تنها پدافندی است که قادر به ساقط کردن این پهبادهاست دستکم 4 میلیون دلار است وبه گفته ی برخی از کارشناسان نظامی برای ساقط کردن یک پهباد ممکن است نیاز به شلیک بیش از یک موشک باشد.

د- عربستان صدها میلیارد دلار برای خرید سلاح های پیشرفته هزینه کرد اما این حمله نشان داد که طرف مقابل با وجود محدودیت امکانات، توانسته است جایگزین های ارزان قیمتی را بکار گیرد که رادارهای پیشرفته و مدرن توان ردیابی و انهدام آن را ندارد.

ه- یک منبع آگاه نظامی انصار الله به روزنامه ی "رأی الیوم" گفت، این جنبش توانایی به پرواز در آوردن همزمان ده ها پهباد را دارد. بنا بر این علاوه بر این که ردیابی و انهدام این پهبادها سخت تر خواهد شد می توان اهداف متعددی را در داخل و خارج عربستان هدف قرار داد.

بنا بر این ما در آستانه ی فصل جدیدی از جنگ نفتکش ها قرار داریم. تمرکز انصار الله در این نبرد در حال حاضر بر هدف قرار دادن تاسیسات نفتی است اما اگر این نبرد گسترده تر شود، ممکن است اهداف دیگری مانند فرودگاه ها و بنادر و کارخانجات نیز به فهرست اهداف افزوده شود.

حمله ی پهبادی انصار الله و حمله اخیر به نفتکش ها در دریای عمان در بحبوهه ی افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا را نمی توان از هم جدا کرد. چه بسا حمله ی پهبادی انصار الله تنها آغازی برای ظهور سلاح ها و تجهیزات دیگر – در صورت شعله ور شدن آتش نبرد بزرگ -باشد. ایران بازوان قدرتمندی دارد که از تنگه ی هرمز تا حومه ی جنوبی بیروت و حشد شعبی عراق و گروه های مقاومت در نوار غزه را شامل می شود.

در جنگ نفتکش ها که در سال 1984 در اوج جنگ ایران و عراق رخ داد بیش از 500 کشتی ونفتکش هدف قرار گرفت در حالی که ایران آن زمان دست برتر را از نظر تجهیزات نظامی نداشت. اکنون اما که ایران دارای قدرت موشکی زمینی، دریایی و هوایی پیشرفته ای است اگر جنگ نفتکش های جدیدی رخ دهد شرایط چگونه خواهد بود.

عربستان قطعا به حمله ی پهبادی اخیر، که حتی یک شهروند عربستانی را هم نکشت، با افزایش حملات هوایی و کشتن دهها شهروند دیگر پاسخ خواهد داد، زیرا اهداف دیگری در یمن باقی نمانده است که به آن حمله نکرده باشد.

هر گونه حمله ی محدود یا گسترده به ایران درهای جهنم را مقابل آمریکا و متحدانش در منطقه خواهد گشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن