ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105381
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
نخست وزیر پیشین دولت مستعفی یمن: تجزیه محدود به یمن نیست و شامل امارات هم می‌شود

نخست وزیر پیشین دولت مستعفی یمن: تجزیه محدود به یمن نیست و شامل امارات هم می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبید بن دغر» نخست وزیر پیشین دولت مستعفی یمن به اقدامات امارات عربی متحده علیه مردم یمن به شدت حمله کرد. بن دغر ضمن انتقاد از مشارکت امارات در ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، تأکید کرد که سیاستهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبید بن دغر» نخست وزیر پیشین دولت مستعفی یمن به اقدامات امارات عربی متحده علیه مردم یمن به شدت حمله کرد.

بن دغر ضمن انتقاد از مشارکت امارات در ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، تأکید کرد که سیاستهای تجزیه‌طلبانه این کشورها، غالب مردم یمن را خشمگین کرده است.

وی با انتشار مقاله‌ای در صفحه فیسبوک خود گفت که «یقینا اکثریت قریب به اتفاق مردم یمن به خاطر سیاستهای تجزیه‌طلبانه برخی از آنان که همراه با خشونت دنباله‌روان آنهاست، احساس خشم می‌کنند».

روزنامه «العربی الجدید» -نزدیک به قطر- گزارش داد که منظور بن دغر، همپیمانان امارات در استانهای جنوبی یمن است که «شورای انتقالی جنوب» نام دارد و اهداف تجزیه‌طلبانه‌ای دنبال می‌کنند.

بن دغر ادامه داد:«این افراد بدون تفکر یا در نظر گرفتن منافع و احساسات ملت یمن و حق آن در حفظ تمامیت و حاکمیت بر اراضی خود، از طرح تجزیه حمایت می‌کنند و منافع آنان را نادیده می‌گیرند».

وی با بیان اینکه «این رفتار مخرب، مورد پذیرش اکثر مردم یمن نیست و بیشتر عربها آن را نمی‌پذیرند»، اظهار داشت: «طرح تجزیه متوقف نخواهد شد… چنین تفکری، ساده‌اندیشانه و سطحی است. یمن فقط پله نخست در نردبان توطئه در منطقه است».

این مسئول پیشین یمنی که در 2018 از منصبش کنار گذاشته شد، در اشاره ضمنی به مسئولان اماراتی گفت که «شما، گام بعدی در طرح کلی تجزیه هستید و مسئله جنوب که از آن به عنوان اسب تروا استفاده می‌کنید… مسئله ما و در درجه نخست یک مسئله یمنی است».

بن دغر درباره مشارکت امارات در ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، اعلام کرد که «فکر می‌کردم ما و شما در پیروزی برای مشروعیت و یمن دارای یک هدف هستیم… ولی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که اهداف شما در یمن تغییر کرده… و حوثیها (جنبش انصار الله) در این درگیری در یمن، صرفا یک تاکتیک هستند که با آن، طرح تجزیه اجرایی می‌شود».

وی در پایان، در راستای دعوت از مردم یمن برای مقابله با اقدامات امارات، تصریح کرد که «این ملت و فرزندان مخلص آن نباید سکوت کرده و امور را به دیگران بسپارند تا [آنان] سرنوشت این کشور را رقم بزنند… آری، توطئه‌ای علیه یمن وجود دارد که امن مردم این کشور را هدف قرار داده است».

پنج سال است که عربستان و امارات در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن