ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106027
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۳۲
  • 64 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله هوایی انصار الله یمن به 2فرودگاه عربستانی و وقوع انفجارهای مهیب

حمله هوایی انصار الله یمن به 2فرودگاه عربستانی و وقوع انفجارهای مهیب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از المسیره نت، جنبش انصار الله یمن 2 فرودگاه عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد و در یکی از آنها انفجارهای مهیبی به وقوع پیوسته است. سرتیپ «یحی  سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله یگان پهپادی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از المسیره نت، جنبش انصار الله یمن 2 فرودگاه عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد و در یکی از آنها انفجارهای مهیبی به وقوع پیوسته است.

سرتیپ «یحی  سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله یگان پهپادی این کشور به دو فرودگاه «جیزان» و «ابها» در عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای از حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به «اهداف نظامی مهمی در فرودگاه جیزان» عربستان سعودی خبر داد.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تصریح شده یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با چند فروند پهپاد «قاصف ۲k» اهداف نظامی مهمی در فرودگاه جیزان را هدف قرار داده‌اند. طبق این بیانیه، این حملات دقیق بوده‌اند و ناوبری هوایی در این فرودگاه را مختل کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرده در این عملیات‌های هوایی آن دسته از فرودگاه‌های سعودی هدف قرار می‌گیرند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از آنها برای اهداف نظامی استفاده می‌کند.

این بیانیه همچنین تأکید می‌کند تمامی فرودگاه‌هایی که اخیراً هدف حملات قرار گرفته‌اند در سال‌های گذشته برای حمله به یمن مورد استفاده ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از همه غیرنظامیان از ملیت های مختلف خواست که برای حفظ جان خود از مکان هایی که مورد حمله قرار می گیرند فاصله بگیرند.

مراکز کنترل هوایی نیز تأکید کردند که 4 پرواز از فرودگاه های «الدمام»،ریاض و «جده» به سمت فرودگاه های ابها و جیزان مسیر مسیر خود را عوض کردند.

همچنین برخی منابع اعلام کردند که در پی این حمله صدای انفجارهای مهیبی در فرودگاه جیزان شنیده شده است.

برخی منابع عربستانی به المیادین گفتند که پرواز از و به فرودگاه بین المللی جیزان در پی وقوع انفجارهای مهیب داخل فرودگاه متوقف شده است.

رسانه های رسمی عربستان سعودی نیز بیانیه ای را از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی منتشر کردند که در آن این ائتلاف مدعی شد که چند پهپاد انصار الله به سمت فرودگاه جیزان را ساقط کرده است. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پیش از این نیز مدعی سرنگونی پهپادهایی شده است که به فرودگاه های ابها و جیزان حمله کردند اما پس از آن با اعلام تلفات این حملات هوایی، مهر تأیید بر رسیدن پهپادهای انصار الله به اهداف خود و بمباران آنها زد.

در تحولی دیگر، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن  شب گذشته اعلام کرد که سامانه پاتریوت آمریکایی متعلق به ارتش عربستان سعودی، هدف حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

سریع تأکید کرد: این سامانه در استان «مأرب» واقع در مرکز یمن هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی قرار گرفته است، منطقه‌ای که در کنترل متجاوزان و مزدوران وابسته به آنها قرار داشته است.

سریع همچنین گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی تجمع بزرگ نیروهای متجاوز را با موشک بومی« بدر -1P »هدف قرار داد که این حمله با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بدون اشاره به جزئیات دقیق کشته و زخمی‌های دشمن، تنها اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای متجاوز کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن