ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106938
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد انصارالله از سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی در فروش نفت یمن

انتقاد انصارالله از سنگ‌اندازی ائتلاف سعودی در فروش نفت یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نفتکش «صافر» حامل چندین تن نفت خام حدود چهار سال است که به دلیل خراب شدن و عدم امکان تعمیر آن در بندر «رأس عیسی» در نزدیکی «الحدیده» لنگر انداخته و ائتلاف سعودی اجازه فروش نفت آن را نمی‌دهد. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نفتکش «صافر» حامل چندین تن نفت خام حدود چهار سال است که به دلیل خراب شدن و عدم امکان تعمیر آن در بندر «رأس عیسی» در نزدیکی «الحدیده» لنگر انداخته و ائتلاف سعودی اجازه فروش نفت آن را نمی‌دهد.

در همین ارتباط «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در توئیتر خود، کشورهای عضو ائتلاف سعودی و سازمان ملل را مسؤول هر گونه نشست مواد از این ذخیره نفتی شناور دانست.

وی نوشت: ما مخالفتی با حفاظت از ذخیره نفتی شناور نداریم بلکه همیشه خواستار آن بوده‌ایم؛ مخالفت نیروهای ائتلاف با فروش ذخیره نفتی صافر در الحدیده با هدف تأمین حقوق کارمندان (یمنی) غیرمنطقی و غیرانسانی است.

بنا به این گزارش، ائتلاف سعودی از نوامبر 2016 اجازه کمک‌رسانی به نفتکش مستهلک صافر را نداده و اجازه نداد نفتکش «راما-1» به این منظور وارد آب‌های یمن شود.

 

حملات ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن آغاز شد و همچنان ادامه دارد. 

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

الحاضری به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

بر اساس گزارش‌های پیشین سازمان ملل ۲۲ میلیون نفر یعنی حدود ۷۵ درصد جمعیت یمن به کمک نیاز دارند و هشت میلیون و چهارصد نفر از آنها نمی‌دانند وعده بعدی غذایشان را چگونه تأمین خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن