ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107308
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۰۱
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
الجزیره: آیا امارات مزدورانش در یمن را رها کرد؟

الجزیره: آیا امارات مزدورانش در یمن را رها کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری شبکه الجزیره در گزارشی با عنوان «حملات به عدن و الدمام… آیا امارات متحدانش را رها کرد؟»، نوشت: عدن در جنوب یمن و الدمام در شمال یمن (شرق عربستان) این دو شهر در یک زمان واحد هدف موشک‌ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری شبکه الجزیره در گزارشی با عنوان «حملات به عدن و الدمام… آیا امارات متحدانش را رها کرد؟»، نوشت: عدن در جنوب یمن و الدمام در شمال یمن (شرق عربستان) این دو شهر در یک زمان واحد هدف موشک‌ حوثی‌ها قرار گرفتند؛ رویدادی که مجدداً صحنه نظامی جنگ یمن را که در سال پنجم خود است، در بحبوحه تحولاتی بزرگ تغییر داد.

در گزارش الجزیره آمده است که موشک بالستیکی که حوثی‌ها ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه شلیک کردند، یک رژه نظامی را که توسط نیروهای امنیتی وفادار به امارات عربی متحده عربی برگزار شده بود، در اردوگاه الجلاء در منطقه البریقه در غرب عدن هدف گرفت.

انفجارهای پیاپی در پادگان واقع در نزدیکی مقر نیروهای اماراتی در البریقه خبر از حمله حوثی‌ها به رژه نظامی توسط یک فروند موشک کوتاه برد و یک فروند پهپاد حامل مقادیر زیادی مواد منفجره داد. این حمله بزرگ‌ترین خسارت را به نیروهای وابسته  امارات از زمان تأسیس آن در اواسط سال 2016  وارد آورد. بیش از 35 سرباز و افسر از جمله منیر الیافعی، معروف به ابوالیمامه فرمانده تیپ نیروهای آماد و پشتیبانی «کمربند امنیتی» در این حمله کشته شدند.

دو ساعت بعد، یک موشک بالستیک دوربرد حوثی‌ها با طی مسافت حدود یک هزار و سیصد کیلومتر به شهر الدمام در شرق عربستان سعودی اصابت کرد. به گفته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، حمله مذکور به یک هدف نظامی مهم انجام شد. این دو حمله سوال‌های زیادی درباره قدرت انصارالله که ابتکار عمل را بخصوص پس از اعلام عقب‌نشینی امارات از ساحل غربی یمن به دست گرفته، مطرح کرده است.

یک مسئول نظامی انصارالله که خواست نامش فاش نشود در این باره گفته است: انصارالله تصمیم گرفته تصمیمات قاطعی در رابطه با جنگ و شروع حملات پیشگیرانه به نیروهای ائتلاف سعودی- اماراتی و وفادار به آنها بگیرد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره افزود: حمله به عدن و الدمام در یک زمان واحد، استحکامات دفاعی ائتلاف را در دایره شک و تردید قرار می‌دهد و تأیید می‌کند که عربستان و امارات در تیررس حملات انصارالله قرار دارند.

دو حمله مذکور علیه عمق مواضع دشمن ثابت می‌کند که دشمن و رهبرانش چه اماراتی چه سعودی و چه مزدور (نیروهای طرفدار امارات) باشند کاملا در تیررس قرار دارند و ممکن است در یک لحظه کنترل شهر عدن را که هنوز در دامنه آتش ماست، دوباره به دست آوریم.

این منبع خاطرنشان کرد: گروه انصارالله دارای یک استراتژی یکپارچه و سنجیده است  که شامل مقابله با اماراتی‌ها و نیروهای وفادار به آنها در جنوب یمن تا زمان خروج کامل امارات است و ممکن است شهرها و تاسیسات ابوظبی هدف مشخص ما باشند و ممکن است نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در دامنه تهدید قرار بگیرد.

مقام نظامی انصارالله افزود: حمله به پادگان نیروهای “کمربند امنیتی” در عدن در پی یک عملیات اطلاعات یگسترده و به دنبال حمله این نیروهای به مواضع نیروهای حوثی در الضالع انجام شد که این نشان می‌دهد انصارالله به پیشرفت اطلاعاتی در مبارزه با ائتلاف سعودی-اماراتی دست یافته است. این منبع مکانی را که موشک حوثی از آنجا به پادگان الجلاء عدن اصابت کرده یا ماهیت هدف حمله به شهر الدمام عربستان را فاش نکرد.

پیام‌های قوی

حمله انصارالله به شهر الدمام در شرق عربستان با یک فروند موشک بالستیک دوربرد که برد آن بیش از یک هزار و دویست کیلومتر است انجام شد. اقدامی که به گفته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای انصار الله منحصر به فرد بود. سرتیپ «خالد غراب» کارشناس نظامی معتقد است رونمایی حوثی‌ها از این تسلیحات پیشرفته می‌تواند ائتلاف عربی سعودی را به تجدید نظر در محاسبات خود درباره جنگ علیه یمن وادار کند.

وی افزود: این عملیات چه بسا امارات عربی متحده  را به تسریع در خروج از یمن و متوقف کردن حمایت از مزدوران در سواحل غربی و جنوب وادار کند و باعث می‌شود که این کشور که با ورود به درگیری‌های منطقه در وضعیت سرگردان و آشفته‌ای است درمورد جنگ خود در یمن بازنگری کند.

وی تاکید کرد: تاکتیک‌هایی که امارات ممکن است طی روزهای آینده به کار بگیرد، باید الگویی برای عربستان سعودی باشد. غراب گفت: همانطور که پهپادهای انصار الله به عمق عربستان رسیده و خطوط لوله نفت را نابود کرده‌اند، انصارالله قادر است هر مکان یا تاسیسات نظامی را هدف قرار دهد. این همان چیزی است که عربستان بخوبی درک می‌کند زیرا شاهد افت فعالیت اقتصادی و خروج شرکت‌های کره‌ای است که در جنوب عربستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

امارات کجاست؟

الجزیره نوشت، در حالی که حوثی‌ها این روزها سرود پیروزی سر می‌دهند، یأس و نومیدی بر نیروهای بومی طرفدار امارات غالب است. سرگرد «سمیر احمد» از نیروهای «عمالقه» ( آخرین نیروهای تحت امر امارات در ساحل غربی یمن) در گفت‌وگو با الجزیره گفت: امارات متحدان خود در یمن را رها کرده است و احتمالاً در حمله روز پنجشنبه (اول آگوست در غرب عدن) همدست بوده است.

احمد توضیح داد: موشک پرتاب شده توسط حوثی‌ها از بالای مقر فرماندهی نیروهای امارات در منطقه البریقه گذشت و سپس به اردوگاه الجلاء اصابت کرد  بدون اینکه سیستم دفاع موشکی که به طور خودکار موشک شلیک می‌کرد عمل کند به خصوص اینکه هدف آن، یک موشک بالستیک بود. وی افزود: مقر نیروهای امارات برای حوثی‌ها آسانتر از اردوگاه الجلاء بود  و برای آنها این یک هدف بسیار مهم محسوب می‌شود.

احمد ادعا کرد که این حمله بین اماراتی‌ها و حوثی‌ها هماهنگ شده بود بویژه پس از توافق‌هایی که طی دو روز گذشته بین مسئولان امارات و ایران به منظور امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و تقویت امنیت مرزهای مشترک آنها انجام شده است.

وی افزود: امارات عربی متحده  ما و عربستان سعودی را رها کرده است و امروز به حوثی‌های متحد با ایران می‌گوید که یمن به شما واگذار شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن