ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107381
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۴:۲۷
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
حقوق کودکان یمن، قربانی دلارهای نفتی سعودی شده است
 

حقوق کودکان یمن، قربانی دلارهای نفتی سعودی شده است  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، 5 مردادماه سال جاری، در گزارشی به شورای امنیت، ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان را  برای سومین سال در فهرست سیاه قرار دارد و اعلام کرد: این سازمان کشتار و آسیب رساندن به ۱۶۸۹ کودک در سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، 5 مردادماه سال جاری، در گزارشی به شورای امنیت، ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان را  برای سومین سال در فهرست سیاه قرار دارد و اعلام کرد: این سازمان کشتار و آسیب رساندن به ۱۶۸۹ کودک در سال گذشته میلادی را مستند کرده است.   طبق این گزارش، سازمان ملل در قتل و آسیب رساندن به ۱۶۸۹ کودک در یمن طی سال گذشته میلادی تحقیق کرده و معتقد است که ائتلاف سعودی مسئول قتل ۷۲۰ کودک است که اکثرشان در حملات هوایی کشته شده‌اند.
این در حالی است که «عبدالله المعلمی»، سفیر عربستان در سازمان ملل متحد منبع و صحت این گزارش را زیر سؤال برد و مدعی شد که در تعداد افراد کشته شده «اغراق» شده است.   گوترش همچنین گزارش داد که سال گذشته میلادی بالاترین شمار کودکان فلسطینی از سال 2014 میلادی تاکنون عمدتا توسط اسرائیل کشته یا مجروح شده‌اند، اما هیچ طرفی در این گزارش که ضمیمه گزارش سالانه کودکان در نبردهای مسلحانه است، مقصر شناخته نشده است.
نام ائتلاف سعودی در سال 2016 برای مدت زمان کوتاهی در فهرست سیاه قرار گرفت، اما بان‌ کی‌ مون، دبیرکل وقت سازمان ملل، نام ائتلاف را از این فهرست خارج کرد. در آن زمان، پس از انتشار خبری در رویترز مبنی بر تهدید ریاض به قطع بخشی از کمک مالی خود به سازمان ملل، بان‌کی‌مون، عربستان سعودی را به اعمال فشارهای «غیرقابل قبول» و بدون توجیه متهم کرد. حقوق کودکان یمن، قربانی دلارهای نفتی سعودی شده است 
در همین راستا، خبرگزاری ایکنا، گفت‌وگویی با «علاء الخطیب»، تحلیلگر سیاسی، نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی مقیم انگلیس و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های «الکلمه» لندن درباره علت بی‌توجهی شورای امنیت و جوامع غربی به نقض گسترده حقوق کودکان یمنی انجام داده که متن این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد:
  کشتار کودکان و زنان
علاء الخطیب در ارزیابی خود از گزارش دبیرکل سازمان ملل گفت: این گزارش مطابق با گزارشی است که سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری درباره اوضاع یمن ارائه داده‌اند و به منزله زنگ خطری برای همه کشورهای جهان محسوب می‌شود، چرا که عربستان تمامی منشور‌های حقوق بشر را در یمن نقض کرده و علیه کودکان و زنان بی‌گناه، جنایات بسیاری مرتکب شده‌ است.
وی افزود: این گزارش در حقیقت تنها تأکیدی از سوی این نهاد بین‌المللی است که مردم بی‌گناه یمن طی جنگی که ائتلاف متجاوز سعودی بر این کشور فقیر تحمیل کرده‌ است، چه رنج‌هایی را تحمل کرده‌اند.   بی‌تحرکی شورای امنیت
  
این تحلیلگر سیاسی عراق در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این گزارش، هیچ‌ تحرکی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه عربستان شاهد نبوده‌ایم؟، تأکید کرد: در حالی که این گزارش در صحن سازمان ملل متحد قرائت شد و همه کشورها از آن اطلاع پیدا کرده‌اند، اما می‌بینیم که آمریکا و جوامع غربی نسبت به جنایات عربستان هیچ‌ گونه واکنشی نشان نمی‌دهند و بنابر دلایلی که همه می‌دانند، این اقدامات نادیده گرفته‌ می‌شود.
حقوق کودکان یمن، قربانی دلارهای نفتی سعودی شده است 
وی درباره دلایل نادیده گرفتن جنایات عربستان از سوی غربی‌ها گفت: کشورهای جهان به‌ویژه جوامع غربی و آمریکا، منافع خود را بر حقوق بشر ترجیح می‌دهند و هنگامی‌ که مسئله به اقتصاد مربوط شود، می‌بینیم که همه شعارهای این کشورها در حمایت از حقوق بشر خاموش می‌شود و همه ارزش‌های انسانی را زیرپا می‌گذارند. لذا تا زمانی که عربستان میلیاردها دلار به غربی‌ها می‌پردازد و معاملات بزرگی با این کشورها انجام می‌دهد، این کشورها در برابر چنین جنایاتی چشمان خود را بسته‌اند. همانطور که دیدیم آمریکا در جریان قتل «جمال خاشقجی»، نویسنده و تحلیلگر در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نداد.   پرونده خاشقچی
 
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های «الکلمه» لندن، افزود: آمریکا این پرونده را مختومه اعلام کرد و ترامپ گفت که منافع ما از اهمیت بیشتری برخوردار است و هرگز میلیاردها دلار را به خاطر یک روزنامه‌نگار مقتول از دست نخواهیم داد.
علاء الخطیب، تصریح کرد: یمن نیز مورد دیگری در جریان این معاملات است و هیچ طرفی به آن توجه نمی‌کند؛ این همان دلیل سکوت غربی‌ها در برابر جنایاتی است که ائتلاف متجاوز نظامی به سرکردگی عربستان سعودی مرتکب می‌شود.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره تهدید ریاض به قطع بخشی از کمک مالی خود به سازمان ملل در سال 2016 میلادی در صورت قرارگرفتن در لیست سیاه این سازمان گفت: زبان منافع و معاملات تجاری، مهم‌ترین زبان در دنیایی است که مافیاهای مالی بر آن حکومت دارند. آمریکا و جوامع غربی اهمیتی نمی‌دهد که چه کسی در گوشه‌ و کنار جهان، کشته می‌شود. آنچه برای این کشورها اهمیت دارد این است که خزانه‌هایشان پر از پول باقی بماند و اقتصادشان خدشه‌دار نشود.
 
الخطیب گفت: ائتلاف سعودی-صهیونیستی نیز در همین بازی منافع قرار دارد و عربستان تلاش می‌کند که حکومت خود را به هر طریقی حفظ کند، چه از طریق ائتلاف با اسرائیل یا ائتلاف با شیطان؛ به همین دلیل 450 میلیارد دلار برای حفظ و بقای تاج و تخت خود به ترامپ اعطا کرد.
حقوق کودکان یمن، قربانی دلارهای نفتی سعودی شده است 
وی ادامه داد: عربستان سعودی از ائتلاف با شرّ دریغ نمی‌کند. آمریکا نیز با تلاش خود عربستان را از این فهرست سیاه خارج و از اجرای قانون علیه این کشور در پرونده قربانیان 11 سپتامبر چشم‌پوشی کرده‌است.
 
این تحلیلگر سیاسی عراق در پایان تأکید کرد: همه این اقدامات، تحت بازی معاملات تجاری قرار دارد و عربستان بهای آن را در گذشته پرداخته و هنوز هم می‌پردازد. 
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن