ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107448
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :

گروه تروریستی خطرناک‌تر از گروه منافقین نداریم

رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه امروز در میزگرد خبری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به همت موسسه بین المللی صلح زیبا و در خبرگزاری تقریب برگزار شد گفت: امروز در هر بخشی که دنیای غرب ادعا کرده می‌تواند وضعیت بهتری را برای بشریت رقم بزند از آن سواستفاده کرده به […]

رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه امروز در میزگرد خبری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که به همت موسسه بین المللی صلح زیبا و در خبرگزاری تقریب برگزار شد گفت: امروز در هر بخشی که دنیای غرب ادعا کرده می‌تواند وضعیت بهتری را برای بشریت رقم بزند از آن سواستفاده کرده به عنوان نمونه یکی از ادعا‌های غرب دمکراسی انتخابات و داشتن رای و مشارکت مردم در اداره کشور است با این وجود سوال این است که امروز چه تعریفی از دمکراسی در دنیا وجود دارد امروز شاهدیم کشور‌های غربی از برخی کشور‌ها که تاکنون چارچوب‌های دمکراسی را به کار نگرفته و دیکتاتور هستند از آن‌ها به عنوان متحد خود نام می‌برند، ولی با کشور‌هایی که سیاست آن‌ها با سیاست این کشور‌ها سازگار نیست به شدت حمله می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد حملات عربستان به مردم مظلوم یمن هستیم، اما وقتی در کنگره آمریکا بحث فروش یا عدم فروش سلاح به این کشور مطرح می‌شود نهایتا تصمیم می‌گیرند که سلاح به عربستان فروخته شود و ترامپ این فروش سلاح را با ادبیات تحقیر آمیز به رخ عربستان و کشور‌های عربی می‌کشاند.
مهمانپرست با بیان اینکه امروز شاهد پایمال کردن حقوق مردم یمن، عراق و برخی دیگر از کشور‌های اسلامی هستیم تصریح کرد: تروریست باید از طرف تمام دولت‌ها محکوم شود، چون تروریسم بد و خوب نداریم، اما شاهدیم قدرت‌های بزرگ برای حفظ منافع خود گروه‌های تروریستی را به وجود می‌آورند و از آن‌ها حمایت می‌کنند
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه گروه تروریستی خطرناک‌تر از گروه منافقین نداریم به گونه‌ای که این گروه ۱۷ هزار نفر از مردم خود را از بین برده و با دشمن ملت ایران همدست بوده اند تصریح کرد: با این وجود شاهدیم که چگونه منافقین مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرند و به راحتی در کشور‌های اروپایی تردد می‌کنند و از طرفی دوستان ترامپ هم در جلسات آن‌ها شرکت کرده و می‌گویند ما ایران را آزاد می‌کنیم و به دست شما می‌سپاریم.
وی با بیان اینکه مبارزه به تروریست به ابزاری برای سواستفاده آمریکا و دوستانش تبدیل شده افزود: رهبر معظم انقلاب استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرده اند، اما امروز شاهدیم که غربی‌ها به ما اتهام فعالیت هسته‌ای غیر صلح آمیز می‌زنند و ما را تحریم می‌کنند واقعیت این است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران بهانه است، چون کشوری ما را تحریم کرده که خودش بیشترین ذخایر هسته‌ای دنیا را دارد و صد‌ها هزار نفر از مردم ژاپن را با سلاح هسته‌ای کشته است.
مهمانپرست با بیان اینکه ما مدعی نیستیم که حقوق بشر به طور کامل در ایران رعایت می‌شود و معتقدیم ضعف‌هایی داریم، ولی در حال تلاش هستیم که حقوق انسان‌ها را در حد شریعت اسلام براورده کنیم تصریح کرد: امروز در نظام بین الملل واژه‌ها به ابزاری برای سواستفاده قدرت‌ها تبدیل شده اند، اما کشور‌ها باید به هم نزدیک‌تر شوند و برای آرمان‌هایی که در جهت سعادت بشر لازم است تلاش کنند.
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تصریح کرد: همین که قبول کنیم باید با تبعیض و فساد مبارزه کرده و برابری و عدالت را برقرار کنیم این یک قدم رو به جلو است با این وجود اگر ما انقلاب اسلامی را در کشورمان نداشتیم و اگر شاهد حرکت‌های جدیدی که اسلام را زنده کرد نبودیم اعلام مشخص نبود که چه وضعیت اسفناکی بر جهان اسلام حاکم بود.
بحرینی کارشناس ارشد وزارت امور خارجه نیز گفت: اسلام ستیزی یک پدیده خطرناک ضد حقوق بشری است و این پدیده پس از حوادث یازده سپتامبر تشدید شد.
وی با بیان اینکه در دل قدرت گرفتن احزاب ضد مهاجرت اسلام ستیزی نهفته است گفت: مقابله با اسلام ستیزی و حمایت همه جانبه از فلسطین یکی از اقداماتی است که رسانه‌ها باید با جدیت به آن بپردازند.
بحرینی با بیان اینکه بنده هیچ گاه تصور نمی‌کردم که عربستان در یک قطع نامه علیه فلسطین رای بدهد، ولی این اتفاق افتاده تصریح کرد: نباید اجازه دهیم از اهمیت موضوع فلسطین کاسته شود.
وی با بیان اینکه امروز فلسطین از وسایل دارای اهمیت و اولویت در سازمان ملل است تصریح کرد: امروز در یمن شاهد انواع نقض حقوق بشر اعم از حقوق کودکان و زنان هستیم.
وی از تحریم به عنوان یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر نام برد و افزود: مبارزه با تحریم با رویکرد حقوق بشری باید اولویت دیگر رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن