ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107507
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
هلاکت شماری از متجاوزان سودانی در عملیات ارتش یمن

هلاکت شماری از متجاوزان سودانی در عملیات ارتش یمن

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، بر اثر حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه "المقحوطه" در جیزان شماری از متجاوزان سودانی کشته و زخمی شده و خسارت‌هایی به تجهیزات جنگی آنها وارد شد. […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، بر اثر حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه "المقحوطه" در جیزان شماری از متجاوزان سودانی کشته و زخمی شده و خسارت‌هایی به تجهیزات جنگی آنها وارد شد.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان هفته قبل گفته بود که  نیروهای نظامی سودانی، به موجب «توافقی» با ائتلاف سعودی- اماراتی در یمن باقی می‌مانند.

سودان شریک اصلی در ائتلاف سعودی- اماراتی است که از ماه مارس 2015 (6 فروردین 94) جنگ ویرانگر علیه یمن را آغاز کرده است. سودان تاکنون شمار نیروهایش در این جنگ را اعلام نکرده ولی گفته است که آماده است 6 هزار نظامی دیگر به یمن اعزام کند.

سربازان و افسران سودانی در جنگ یمن متحمل خسارت‌های شدیدی شده‌اند. همچنان هزاران سرباز سودانی در یمن مستقر هستند و هر روز تصاویری از کشته‌ها و زخمی‌های این نیروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که منجر شده درخواست‌ها برای خروج آنها از یمن بیشتر شود.

بعد از امارات؛ سودان از سه منطقه در غرب یمن عقب‌نشینی کرد

از سوی دیگر یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی گسترده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به سمت مواضع خود در منطقه "مربع الحماد" در نجران را متوقف کردند.

وی تاکید کرد که تلاش مزدوران برای پیشروی به سمت مربع الحماد چندین ساعت به طول انجامید اما آنها علیرغم برخورداری از پشتیبانی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی نتوانستند پیشروی کنند.

تک تیراندازان یمنی امروز دوشنبه موفق شدند 3 مزدور ارتش سعودی را در اطراف ابواب الحدید در منطقه عسیر به هلاکت برسانند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن