ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108561
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۳
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
مجامع بین المللی طرفدار حقوق انسانها نیستند فریب آنها را نخورید

مجامع بین المللی طرفدار حقوق انسانها نیستند فریب آنها را نخورید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار برنا از قزوین؛ کنفرانس تخصصی حقوق کودک روز یکشنبه با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و  نماینده امام جمعه قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار برنا از قزوین؛ کنفرانس تخصصی حقوق کودک روز یکشنبه با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و  نماینده امام جمعه قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری، محمد شفیعی فرماندار قزوین و جمعی از  مدیران دستگاههای اجرایی در سالن استانداری برگزار شد.

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و  نماینده امام جمعه قزوین در این همایش گفت: در شرایطی که دین اسلام بهترین دستورات و توصیه های اخلاقی در رعایت حقوق کودک،  همسر،  زن و انسانها را دارد اما غربگرایی موجب شده آنچه خود داریم در دیگران جستجو کنیم.وی اظهارداشت: ما به نظارت حقوقی مجامع بین المللی مشکوک هستیم زیرا نهادهایی که خود را به دروغ دلسوز حقوق بشر و حقوق کودک و زنان می دانند در واقع بیشتر برای ستمگران مفید بوده اند تا تیتر رسانه شوند و جایگاه خود را در مجامع بین المللی تثبیت کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: غربیها خود را بر اساس فرهنگ خود تنظیم می کنند و در شرایطی که این روزها در مقابل کودک کشی در یمن و سوریه و غزه سکوت کرده اند چگونه می خواهند مرجع ما در احیای حقوق کودک باشند.

عابدینی یادآورشد: ما باید خودمان با اتکا به آموزه های ارزشمند دینی و قرآنی بنیانگذار دفاع از حقوق کودک باشیم نه آنکه چشم به زرق و برق دروغین بیگانگان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیامبران بنیانگذاران عدالت و حقوق انسانها بودند اما امروز جوری وانمود می شود که با اصرار بگوییم مخالف این حقوق نیستیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: چرا باید همیشه دیگران اقدام کنند و بعد ما بگوییم هوادار آنها هستیم و یا مخالفتی نداریم در حالی که باید خودمان را با ولایت الهی تنظیم کنیم و باور کنیم نظام توحیدی می تواند همه نیازهای بشری را تامین کند.

عابدینی اضافه کرد: از نگاه اسلام هیچ کس حق ندارد کرامت انسانی را زیر سوال ببرد و به خود و دیگران آسیب برساند در حالی که مستکبران کرامت های انسان ها را می شکنند تا بتوانند دیگران را زیر سلطه برده و مرید خود کنند و به آنها بگویند شما عقب مانده اید و هر چه از مدرنیسم و آزادی است تعلق به آنها دارد.

وی اظهارداشت: استکبار جهانی که نماد نمرود و شیطان کنونی است آنقدر القا کرده که چیزی ندارند و باید به آنها وابسته باشند که خیلی از ما هم باور کرده ایم و خودباخته شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تصریح کرد: متاسفانه مسئولان زیادی هم داریم که به نوکری آمریکا افتخار می کنند و در تاریخ هم تقی زاده نمونه بارز وابستگی به غرب است که اعتقاد داشت ملتهای دیگر باید به غرب باشند تا به جایی برسند در حالی که رهبر انقلاب بارها فرموده اند ما می توانیم و باید خودمان باشیم تا به عزت برسیم و این توانمندی در عرصه های علمی، نانو، هسته ای، دفاعی به اثبات رسیده است.

آیت ا… عابدینی افزود: با اتکا به آموزه های دینی و قرآنی ما باید صادر کننده محتوا و نرم افزار حقوق انسانی اعم از کودک و زن باشیم و این موضوع با خودباوری ممکن می شود.

وی اظهارداشت: سابقه ما از آدم تا خاتم و در کتب آسمانی است و در شرایطی که دریایی از حقوق انسانی داریم و رساله حقوق امام سجاد یک قطره از بحارالانوار است که نشان می دهد می توانیم بخ جای وارد کننده در واقع صادرکننده حقوق کودک باشیم.

وی در ادامه یادآورشد: توصیه می کنم خود را کوچک نشمارید و احساس نکنید حتما باید غربیها به ما چیزی یاد بدهند زیرا کسانی که مجامع بین المللی را در اختیار دارند و می خواهند ما حقوق خود را با آنها هماهنگ کنیم کسانی هستند که در گذشته با قانون کاپیتولاسیون در صدد سلطه بر ما و تحقیر ملت بودند و امروز هم در برابر کودک کشی جهانی سکوت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهارداشت: همین مجامع بین المللی مگر در مقابل ساقط کردن هواپیمای مسافربری توسط آمریکا چه واکنشی نشان دادند که امروز می خواهند برای دیگران نسخه حقوق بشر بپیچند و کسانی که دستشان به خون کودکان یمنی و فلسطینی آلوده شده چرا باید پیشقراول دفاع از حقوق کودک معرفی شوند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: یک جریانی در کشور تلاش می کند و تصمیم دارد ما را با استکبار همراه کند اما بهترین الگوی ما سبک زندگی اسلامی است که باید برای پیاده شدن آن همت کنیم.

وی گفت: در حوزه نرم افزاری حقوق انسانها هیچ کمبودی نداریم و باید تمدن اسلامی را تعریف کنیم البته در میدان عمل ما هم کاستی هایی داریم و شرمنده ایم که کودک کار و خیابانی داریم ولی در سرزنش هم نباید افراط کنیم بلکه بپذیریم ما هم مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته با پدیده هایی مانند کودک خیابانی و کار مواجهیم که باید برای آن تدبیر کنیم.

آیت ا… عابدینی اظهارداشت: در قرآن از پیش از تولد کودک تا زمان بزرگسالی برنامه و توصیه و اندرز و آموزه هایی دارد که اگر به آن عمل شود یک تربیت اصولی شکل می گیرد و حتی نگاه عاطفی و دینی به فرزند دارد که می تواند آینده فرزندان را تضمین کند که به آن کمتر توجه کرده ایم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مراقب باشید مبادا دیگران فرصت های ما را به نام خود ثبت کنند و با غفلت در زمین دیگران بازی کنیم و عناوین جذاب و فریبنده در عرصه های بین المللی ما را از مسیر اصلی منحرف نکند لذا بهترین راه این است که از منابع قرآنی و دینی استفاده کنیم و حق و حقوق خود و دیگران را محترم بشماریم.  

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن