ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109352
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
عناصر دولت هادی، شبه‌نظامیان جنوب را از استان «أبین» بیرون کردند

عناصر دولت هادی، شبه‌نظامیان جنوب را از استان «أبین» بیرون کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) توانستند با پیش روی در استان «أبین» در جنوب یمن شهر «زنجبار» مرکز استان را به کنترل خود در آورند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) توانستند با پیش روی در استان «أبین» در جنوب یمن شهر «زنجبار» مرکز استان را به کنترل خود در آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از العربیه، عناصر دولت هادی با تسلط به شهر «زنجبار» دیگر شهرستان‌های استان «أبین» را نیز به کنترل خود در آورند. این شبکه ادعا کرد که درگیری‌ها برای پیشروی نیروهای منصور هادی به سمت استان «عدن» در جریان است.

«زنجبار» در ۶۰ کیلومتری شمال «عدن» قرار دارد و روز گذشته (سه‌شنبه) نیروهای هادی وارد شهر «شقره» در استان ابین شده و پیشروی به سمت «زنجبار» را آغاز کردند. العربیه مدعی شده است که برخی مناطق شمال «عدن» نیز به کنترل نیروهای هادی در آمده است. شهری که در ۱۹ مرداد گذشته شبه‌نظامیان انتقالی جنوب با بیرون راندن مسئولان دولت هادی آن را به کنترل خود در آورده بودند. 

شبکه الجزیره نیز اعلام کرده است که درگیری‌ها در منطقه «جوله الرحاب» و اطراف فرودگاه «عدن» نیز در جریان است و تمامی پروازهای فرودگاه «عدن» متوقف شده و همه کارکنان نیز از آن خارج شده‌اند.

دولت منصور هادی معتقد است که در دو هفته گذشته عاملی که باعث شده بود عناصر شورای انتقالی تا بدین حد پیشروی کنند، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات بود. از این رو در تصاویری که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عناصر دولت هادی پرچم امارات را در ورودی شهر «زنجبار» لگد می‌کنند.  طرفداران دولت هادی در شبکه‌های اجتماعی نیز کنترل شهر «زنجبار» را پیروزی در مقابل امارات دانسته‌اند.

 

 تسلط نیروهای دولت هادی به استان «أبین» در حالی است که دولت مستعفی یمن روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که به درخواست ائتلاف سعودی برای آتش‌بس در استان‌های «عدن»، «ابین» و «شبوه»  پاسخ مثبت داده و از عناصر خود خواسته است تا درگیری‌ها را متوقف کنند.

به نظر می‌رسد عناصر دولت منصور هادی نیز از ائتلاف سعودی حرف‌شنوی ندارند. دولت ریاض از فردای سقوط «عدن» مدام از شبه‌نظامیان جنوب یمن خواسته بود تا ضمن عقب‌نشینی، این شهر را به دولت منصور هادی واگذار کنند اما پاسخی دریافت نمی‌کردند.

شورای انتقالی جنوب داعیه تشکیل کشور «یمن جنوبی» به مثابه سال‌های پیش از ۱۹۹۰ را دارد. از زمان فرار منصور هادی از «صنعاء» در سال ۲۰۱۵ و استقرار در «عدن»، این استان همواره شاهد درگیری‌ میان شبه‌نظامی شورای انتقالی جنوب و دولت هادی بوده است.

 

 

ورود عناصر دولت منصور هادی به شهر «زنجبار»

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن