ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109576
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۱۷
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :

ابراز نگرانی مسکو از حملات هوایی امارات علیه دولت مستعفی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الکسی زایتسف، معاون مدیر مرکز رسانه و مطبوعات وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: این تحولات ما را به شدت نگران کرده‌اند. بالا گرفتن درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن و انتقال آنها به مرحله خطرناک جدیدی با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الکسی زایتسف، معاون مدیر مرکز رسانه و مطبوعات وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: این تحولات ما را به شدت نگران کرده‌اند. بالا گرفتن درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن و انتقال آنها به مرحله خطرناک جدیدی با پیامدهای منفی نه فقط برای این کشور بلکه برای امنیت کل منطقه همراه خواهد بود.

این مسئول روسیه اظهار کرد: طبق اظهارات منابع مختلف این حملات در مجموع از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کشته و زخمی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان بر جای گذاشت.

زایتسف افزود: ما معتقدیم همه طرف‌های درگیر در جنوب یمن باید بالاترین سطح خویشتنداری را برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها و کشته شدن افراد جدید و تخریب زیرساخت‌ها در پیش بگیرند و هدف عالی در این شرایط توقف فوری درگیری‌ها است.

این مسئول روس تاکید کرد: ثبات شرایط منطقه تنها از طریق یک مذاکره با مشارکت همه طرف‌های مربوطه جهت دستیابی به توافق‌هایی که توجه‌ها و نگرانی‌های آنها را نشان دهد ممکن خواهد بود و سازمان ملل باید نقش محوری خود در آغاز چنین گفت‌وگویی را ایفا کرده و تلاش‌های خود را در مسیر حل بحران نظامی – سیاسی یمن به کار گیرد و ما ازاین اقدامات حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: تقسیم یمن و نیز تشدید درگیری‌های مسلحانه تنها در راستای منافع “گروه‌های تروریستی” است که در حال تقویت پایگاه‌های خود بوده و در حال حاضر کنترل یک سوم خاک یمن را در دست دارند.

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن توییت کرد: تعیین زمان برای عملیات‌های تروریستی در عدن و اینکه داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفته سوالات زیادی را درباره طرفی که پشت آنهاست و از این مساله بهره می‌برند در ذهن ایجاد می‌کنند.

الاریانی افزود: طرفی که مسئول گسترش فعالیت‌های تروریستی در استان‌های جنوبی است همان طرفی است که وجود کشور و دولت را تضعیف کرده و مساله امنیت عدن را به شبه‌نظامیان منطقه‌ای که تمرین و مهارت ندارند، سپرد.

وزارت حقوق بشر دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد فایل‌های ویدئویی از اعدام‌ها و شکنجه‌هایی در اختیار دارد که نیروهای شورای انتقالی جنوب علیه سربازان زخمی نیروهای این دولت در بیمارستان‌ها مرتکب می‌شوند.

این وزارت‌خانه مدعی شد، نیروهای شورای انتقالی جنوب نزدیک به ۳۰۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را در عملیات‌های تعقیب و گریز و یورش در استان‌های عدن و ابین کشته و زخمی کرده است.

این در حالیست که گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو حمله تروریستی در عدن را بر عهده گرفت.

همچنین داعش روز جمعه در خبرگزاری اعماق مسئولیت یک حمله انتحاری در عدن که به کشته شدن شش تن از شبه‌نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب منجر شد را برعهده گرفت.

استان عدن روز جمعه شاهد دو عملیات انتحاری جداگانه بود که یکی از آنها موجب زخمی شدن تعدادی از نیروهای وابسته به شورای انتقالی شد و حمله دیگر تلفاتی نداشت.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن