ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110105
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۳:۰۱
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :

سعودی ها پس از شکست در مبادله اسرا، به عمد زندان ذمار را بمباران کردند

العالم ـ یمن بنابر گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالقادر المرتضی خاطرنشان کرد، کمیته اسرا به دنبال مبادله اسرا با نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در تعز بود و قرار بود که پیش از عید قربان این مبادله انجام شود، اما به صورت ناگهانی شرط های جدیدی را عنوان کردند که منجر به توقف آن […]

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالقادر المرتضی خاطرنشان کرد، کمیته اسرا به دنبال مبادله اسرا با نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در تعز بود و قرار بود که پیش از عید قربان این مبادله انجام شود، اما به صورت ناگهانی شرط های جدیدی را عنوان کردند که منجر به توقف آن شد.

وی گفت: از میان اسرایی که قرار بود مبادله شوند ۲۵ اسیر پس از شکست این قرارداد به زندان ذمار منتقل شدند که هدف حملات هوایی سعودی ها قرار گرفتند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن تاکید کرد که ائتلاف سعودی از آغاز حمله به یمن ۴۵ زندان را در این کشور هدف قرار داده که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰۰ نفر شده است.

المرتضی در پایان از ائتلاف سعودی خواست تا قرارداد مبادله اسرای دو طرف را اجرا کند.

پرونده مبادله اسرا یکی از موضوعات اساسی در موضوع گفت وگوهای یمنی – یمنی است که تلاش ها در این زمینه هر بار ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری های محلی مبادله اسرا به شکل جزئی صورت می گیرد.

طرف های یمنی در هفتمین دور از مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۰ آذر ۹۷) توافق کردند که با مبادله اسرای جنگی زمینه صلح را در کشور هموار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، جنگنده های ائتلاف سعودی یکشنبه شب به زندان «المقصوف» واقع در استان ذمار حمله کردند که در این بمباران ۱۵۶ زندانی کشته شدند.

سازمان عفو بین‌الملل دوشنبه شب خواستار تحقیق مستقل در مورد حمله ائتلاف سعودی به زندان «المقصوف» در مرکز یمن شد؛ حادثه­ ای که بنا بر گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن