ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111988
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۶:۲۲
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :

واكنش عادل جبیر به اظهارات سخنگوی دولت ایران در مورد ارسال پیام به تهران: «دقیق نیست»/ آن‌کسی که تنش‌ها را ایجاد کرده باید آغازگرد تنش‌زدایی باشد

عادل جبیر در توئیتر خود نوشته پادشاهی سعودی به «کشورهای برادر» توضیح داده آن‌کسی که تنش‌ها را ایجاد کرده باید آغازگرد تنش‌زدایی باشد.عادل جبیر، وزیر مشاور در امور خارجی پادشاهی سعودی، گفته اظهارات سخنگوی دولت جمهوری اسلامی در مورد ارسال پیام از سوی سران عربستان «دقیق نیست».علی ربیعی، سخنگوی دولت ، در جریان نشست خبری […]

عادل جبیر در توئیتر خود نوشته پادشاهی سعودی به «کشورهای برادر» توضیح داده آن‌کسی که تنش‌ها را ایجاد کرده باید آغازگرد تنش‌زدایی باشد.
عادل جبیر، وزیر مشاور در امور خارجی پادشاهی سعودی، گفته اظهارات سخنگوی دولت جمهوری اسلامی در مورد ارسال پیام از سوی سران عربستان «دقیق نیست».
علی ربیعی، سخنگوی دولت ، در جریان نشست خبری هشتم مهر ماه خود در واکنش به خبری در مورد ارسال پیام از سوی سران عربستان به تهران گفته بود: «خبر، خبر درستی است».
ربیعی گفته بود‌ «پیغام‌هایی از سوی برخی سران کشورها از طرف سعودی‌ها به حسن روحانی ارائه شد ولی ایران باید نشانه‌هایی از این موضوع را ببیند. عربستان اگر واقعاً به دنبال تغییر رفتار باشد، ایران از آن استقبال می‌کند».
جبیر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که برخی کشورهای «برادر» در راستای کاهش تنش‌ها با ایران، تلاش‌هایی را انجام داده‌اند و ریاض به آن‌ها گفته هدف ایجاد ثبات و امنیت است.
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در پنج توئیت خود در مورد سخنان سخنگوی دولت ایران، اظهار کرده‌است که پادشاهی سعودی به «کشورهای برادر» توضیح داده که آن‌کسی که تنش‌ها را ایجاد کرده باید آغازگر تنش‌زدایی باشد.
به‌نظر می‌رسد این گفته‌ها پاسخ مستقیمی به سخنان ربیعی است، که تهران منتظر بروز نشانه‌هایی از سوی عربستان است.
علی ربیعی در عین حال گفته بود «پیام‌هایی از سوی عربستان به ما رسیده‌است اما ما باید پیام علنی آن را بدانیم و یکی از پیام‌های آن می‌تواند پایان حمله به یمن باشد».
این موضوع نیز واکنش عادل جبیر را همراه داشته که گفته است کشور او در مورد یمن با حکومت ایران گفت‌وگو نمی‌کند چراکه مسئله یمن، مربوط به شهروندان یمن می‌شود.
به‌نظر می‌رسد عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان حامل پیام، یا یکی از انتقال‌دهندگان پیام‌ها و سخنان مقام‌های دو کشور ایران و عربستان باشد؛ حسن روحانی، هفته پیش، گفته بود به تماس‌ها با اسلام‌‌آباد، به عنوان میانجی با عربستان ادامه خواهد داد.
طی روزهای اخیر مقام‌های هر دو کشور ایران و عربستان اظهاراتی را در ارتباط با دیگری مطرح کرده‌اند.
چندی پیش ولیعهد عربستان در گفت‌وگویی با سی‌بی‌اس، ضمن آن‌که در مورد افزایش تنش‌ها در پیوند با تهران و وقوع یک درگیری نظامی احتمالی هشدار داده بود اما گفته بود حل‌وفصل سیاسی و صلح‌آمیز مسائل به‌مراتب بهتر است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز در واکنش به این مصاحبه، در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره از آمادگی ولیعهد عربستان برای حل‌وفصل تنش‌ها با ایران از طریق گفت‌وگو استقبال کرده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن