ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112229
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
عضو دفتر سیاسی انصارالله: بن سلمان برای خروج آبرومندانه از یمن باید به مشاوران ملک عبدالله سری بزند

عضو دفتر سیاسی انصارالله: بن سلمان برای خروج آبرومندانه از یمن باید به مشاوران ملک عبدالله سری بزند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: اگر ولیعهد سعودی می‌خواهد آبرومندانه از یمن خارج شود، باید به مشاوران پادشاه سابق سعودی مراجعه کند و از آن‌ها بپرسد عربستان سال […]

عضو دفتر سیاسی انصارالله: بن سلمان برای خروج آبرومندانه از یمن باید به مشاوران ملک عبدالله سری بزندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: اگر ولیعهد سعودی می‌خواهد آبرومندانه از یمن خارج شود، باید به مشاوران پادشاه سابق سعودی مراجعه کند و از آن‌ها بپرسد عربستان سال ۲۰۱۰ میلادی چگونه از یمن خارج شد؟

عبدالوهاب المحبشی در خصوص اقدام ریاض به بررسی پیشنهاد انصارالله برای آتش‌بس گفت: «پیش‌بینی می‌شد که این اقدام انجام شود زیرا عربستان طی برهه اخیر در معرض شکست‌های بسیار گسترده قرار گرفت تا جاییکه سیاستمداران، اصحاب رسانه، نظامیان یا حتی برخی کشور‌ها به آن توصیه کردند که از تجاوزگری علیه یمن دست بردارد. در صورتی که عربستان به توقف تجاوزگری علیه یمن بیاندیشد، احتمال هر چیزی وجود دارد. صنعا به دنبال تجاوزگری علیه عربستان نیست؛ بلکه فقط ناچار به شرکت در این جنگ است زیرا این جنگ، جنگ کاملا تحمیلی است و طرفی که از خود دفاع می‌کند، ناچار به رویارویی است تا جلوی تجاوزگری علیه خود را بگیرد.»

وی با اشاره به تجاوز عربستان به صعده در سال ۲۰۰۹، افزود: «در آن زمان، چهار ماه طول کشید تا متوجه شدند که یورش به صعده از جانب عربستان محال است. از این رو به فکر خروج از درگیری‌ها افتادند و آبرویشان هم حفظ شد. بن سلمان، ولیعهد سعودی می‌تواند از تیم مشاور ملک عبدالله در آن زمان بپرسد که وی چگونه توانست سال ۲۰۱۰ از یمن خارج شود و راه خود را خواهد یافت.»

عبدالوهاب المحبشی همچنین گفت: «تماس‌های عربستان از طریق میانجی‌های عمانی ادامه دارد. این افکاری که مطرح می‌شود، منوط به لغو محاصره یمن است زیرا عربستان اکنون مانع از آن می‌شود که کشتی‌های نفت وارد یمن شوند. پیش از آنکه عربستان محموله‌های نفتی را آزاد نکند، جایی برای سخن گفتن درباره هیچ رویکردی به سمت توقف تجاوزگری علیه یمن وجود ندارد، زیرا محاصره همه ملت یمن را هدف قرار می‌دهد و حملات هوایی و تجاوزگری کسانی را می‌کشد که هدف قرار می‌گیرند از این رو، اگر فرصتی برای تعیین اولویت‌ها وجود داشته باشد، محاصره نزد یمنی‌ها خطرناک‌تر از تجاوزگری و لغو آن مهم‌تر است.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن