ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113084
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی سودان از یمن

خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی سودان از یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد، روند خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی این کشور از یمن آغاز شده است. بر اساس گزارش وبگاه «السودان الان»، حمیدتی در نشستی سه‌جانبه در کاخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد، روند خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی این کشور از یمن آغاز شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «السودان الان»، حمیدتی در نشستی سه‌جانبه در کاخ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که مدت زمان حضور این ۱۰ هزار نیرو در یمن به پایان رسیده بوده و آن‌ها به کشور بازگشته‌اند.

وی تأکید کرده است: نیروی جایگزین به جای نیرو‌های مذکور به یمن فرستاده نخواهد شد.

رسانه‌ها در اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر) از خروج نیرو‌های اماراتی و سودانی از بزرگترین پایگاه نظامی در عدن واقع در جنوب یمن خبر دادند.

از سال ۲۰۱۵ که نیرو‌های سودانی در قالب ائتلاف سعودی برای جنگ به یمن اعزم شدند، مخالفت‌ها در این کشور با این مسأله آغاز شد.

پس از سقوط «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، صدا‌های مخالف با این موضوع و تأکید آن‌ها مبنی بر ضرورت بازگشت نیرو‌های سودانی شدت گرفته بود البته برخی نیز به دلایل اقتصادی بر باقی ماندن این نیرو‌ها در قالب ائتلاف مذکور اصرار داشتند.

حدود دو ماه پیش، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که نظامیان سودانی در یمن علیه هیچ طرفی جنگ نمی‌کنند بلکه تنها اقدامات دفاعی انجام می‌دهند.

البرهان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که «هر زمان لازم باشد نیرو‌های سودانی از یمن خارج خواهند شد»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن