ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113271
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

جنگ یمن تاکنون جان 100 هزار نفر را گرفته است

پروژه «داده‌های مربوط به مکان‌ها و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه»(Acled) که آمار و ارقام تأییدشده‌ در درگیری‌ها را دنبال می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که آمار تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون به 100 هزار نفر رسیده است. بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، […]

پروژه «داده‌های مربوط به مکان‌ها و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه»(Acled) که آمار و ارقام تأییدشده‌ در درگیری‌ها را دنبال می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که آمار تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون به 100 هزار نفر رسیده است. بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که 12 هزار غیرنظامی در حملات مستقیم جان خود را از دست داده‌اند و 20 هزار نفر هم در سال جاری میلادی در یمن کشته شده‌ و امسال را به دومین سال مرگبار جنگ یمن بعد از سال 2018 تبدیل کرده‌اند. ائتلاف سعودی در حملات هوایی متعدد خود، مدارس، بیمارستان‌ها و مراسم‌های عروسی را هدف قرار‌داده و هزاران غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
طبق این گزارش، آوریل(فروردین)، مرگبارترین ماه در سال جاری میلادی در یمن بود به طوری‌که بیش از دو هزار و 500 نفر جان خود را در جنگ از دست دادند و این در حالی است که این آمار در ماه سپتامبر(شهریور) معادل یک هزار و 700 نفر بوده است. بیشترین درگیری‌ها مربوط به استان‌های «تعز»، «حدیده» و «جوف» بوده که بیش از 10 هزار نفر در هریک از این مناطق از سال 2015 تاکنون جان خود را از دست دادند. بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از Acled‌، این آمار و ارقام، تمامی موارد از جمله حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری در میدان‌های نبرد و دیگر موارد را شامل می‌شود.
از سوی دیگر، روزانه عده زیادی از نوزادان و کودکان یمنی یتیم می‌شوند و آینده‌ای نامشخص در انتظارشان است. پایگاه «الخبر الیمنی» تصویری از نوزاد 9 ماهه‌ای را منتشر کرده که روز جمعه بر اثر حملات متجاوزانه ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی استان صعده مادرش را از دست داد و پدر و برادرش نیز به شدت زخمی شدند. تصاویر این نوزاد 9 ماهه که «حلیمه» نام دارد، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و او اکنون نمادی از قربانیان حملات متجاوزانه ائتلاف سعودی است. «حلیمه» نخستین کودکی نیست که بر اثر تجاوز دشمنان سعودی-آمریکایی به کشورش طعم تلخ بی‌مادری را تجربه می‌کند؛ روزانه عده زیادی از نوزادان و کودکان یمنی یتیم می‌شوند و آینده‌ای نامشخص در انتظارشان است. بیش از 85 هزار کودک یمنی قربانی این جنگ شده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن