ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113431
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
ساداتیان: نامه روحانی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس حکایت از جدیت ایران در امر” امنیت منطقه” دارد

ساداتیان: نامه روحانی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس حکایت از جدیت ایران در امر” امنیت منطقه” دارد

سیدجلال ساداتیان، دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص نامه روحانی به سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس و محتوای این نامه گفت: رئیس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع سازمان ملل کشور‌های همسایه را به وحدت دعوت کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی تعرضی به کشور‌های منطقه‌ای ندارد. […]

سیدجلال ساداتیان، دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص نامه روحانی به سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس و محتوای این نامه گفت: رئیس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع سازمان ملل کشور‌های همسایه را به وحدت دعوت کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی تعرضی به کشور‌های منطقه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در این اجلاس نشان داد که جمهوری اسلامی در جهت ایجاد امنیت برای منطقه با تکیه بر همکاری‌های جمعی کشور‌های همسایه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

ساداتیان با اشاره به نامه‌ای که اخیرا رئیس جمهور به سران کشور‌های خلیج فارس نوشته است، گفت: این نامه نیز در راستای نشان دادن جدیت جمهوری اسلامی در مسیری است که اتحاد کشور‌های منطقه را خواستار است.

این دیپلمات سابق ایران در لندن ادامه داد: در حقیقت روحانی با تحریر این نامه خواست بگوید نه تنها در سخن بلکه در عمل نیز می‌تواند با ارائه یک سند رسمی در فکر ایجاد امنیت منطقه با مشارکت کشور‌های حاضر باشد.

وی در خصوص اینکه پیش بینی او از استقبال کشور‌های همسایه در پاسخ به این نامه چه خواهد بود، گفت: میزان اقبال کشور‌های همسایه با توجه به ناامیدی آن‌ها از عملکرد آمریکا و همچنین به نتیجه نرسیدن فعالیت‌های شان در منطقه از جمله اقدامات پنج ساله عربستان در یمن، اقدامات ناامنی آفرین در لبنان و عراق و مسائلی از این دست به نظر می‌رسد کنترل ایجاد تشنج‌ها در منطقه از دست سعودی‌ها خارج شده و در حال حاضر کشور‌های عربی هر کدام به شکلی در حال خارج شدن از دور عربستان هستند.

ساداتیان تصریح کرد: با این حساب به نظر می‌رسد عربستان نیز بی تمایل به گفتگو با جمهوری اسلامی نباشد و پیام‌هایی که از سوی نخست وزیران پاکستان و عراق به ایران ارسال شد و البته پاسخ مثبت ایران را نیز به همراه داشت و این پاسخ مثبت در قالب سخنرانی رئیس جمهور در صحن سازمان ملل تبلور یافت لذا انتظار می‌رود اوضاع منطقه به سمت صلح و برقراری روابط حسنه در حال پیشرفت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن