ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114815
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
صنعا قبل از پایان جنگ و محاصره یمن مذاکره نمی‌کند

صنعا قبل از پایان جنگ و محاصره یمن مذاکره نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر ضرورت توقف جنگ و محاصره یمن به منظور ورود به هر گونه رایزنی‌های جدید به دعوت سازمان ملل تاکید کرد. القحوم در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن هر گونه دعوت برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر ضرورت توقف جنگ و محاصره یمن به منظور ورود به هر گونه رایزنی‌های جدید به دعوت سازمان ملل تاکید کرد.

القحوم در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن هر گونه دعوت برای ورود به رایزنی‌های جدید را منوط به اجرای پیش شرط توقف کامل حملات به یمن و محاصره این کشور خواند و گفت: امروز معادله عوض شده و نمی‌توان دست بسته در برابر تروریسم دشمن استعمارگر ایستاد.

این مقام انصارالله تصریح کرد: از همان آغاز ما از حل بحران یمن استقبال کردیم و خواسته ما درباره توقف حملات و رفع محاصره کاملا واضح است.

القحوم گفت: «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در دیدار روز سه شنبه خود با هیئت مذاکره کننده صنعا در مسقط درصدد ایجاد یک دور از مذاکرات برآمده است، اما هیئت ملی تاکید کرد که مذاکره و دستیابی به تفاهم در سایه ادامه تجاوز و محاصره علیه یمن ممکن نیست.

عضو دفتر سیاسی یمن با تاکید بر اینکه یمنی‌ها در برابر تشدید تنش ائتلاف سعودی مقاومت می‌کنند و تسلیم هژمونی آمریکا، عربستان و امارات نمی‌شوند، گفت:  ملت یمن خطر تجاوز به کشورشان را درک کردند و در برابر تشدید حملات دست بسته نمی‌ایستند. دشمن هم باید بفهمد که حاکمیت و شرافت ما بالاتر از هر چیز دیگری است.

القحوم با اشاره به نقشه دشمن برای ایجاد فتنه انگیزی طائفه‌ای و قومی در یمن گفت: ائتلاف سعودی به هر طریق به دنبال تسلط بر ظرفیت‌های کشور و اماکن راهبردی آن است.

وی افزود: سازمان ملل تلاش می‌کند ائتلاف سعودی را برای پایبندی به توافق سوئد تحت فشار قرار دهد، اگرچه دشمن دست از خیره سری برنمی‌دارد. از همین رو ما به سازمان ملل و جامعه بین المللی که منافع و سیاست بر آن حکم می‌کند اعتمادی نداریم نهادهای حقوق بشری هم بیشترشان شعارهای دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کنند.

القحوم گفت: ما ثابت کردیم خواهان صلح هستیم، اما اگر تجاوزگری ادامه پیدا کند گزینه‌ای جز دفاع از شرافت، آزادی و استقلالمان نداریم.

وی با اشاره به قدرت مردمی و همچنین پیشرفت صنایع نظامی یمنی‌ها گفت: ما نیاز داریم گام‌های جدی ائتلاف سعودی را در توقف تجاوز و رفع محاصره قبل از ورود به مذاکره شاهد باشیم.

این مقام انصار الله تصریح کرد: دشمن ما مغرور و متکبر است و نمی‌خواهد به شکست متحمل شده خود اعتراف کند. فقط می‌خواهد به شکل قطره چکانی کاری کند و به مواضع آشکار مطرح شده در طرح رئیس شورای عالی یمن توجهی نمی‌کند.

شورای عالی سیاسی یمن در هم در نشست روز چهارشنبه خود به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا از تلاش‌ها برای توقف تجاوز و محاصره علیه یمن قدردانی و بر موضع ثابت این کشور در قبال صلح و فرایند سیاسی تاکید کرد.

در این نشست المشاط ضمن ارائه گزارش‌ها درباره ادامه حملات ائتلاف سعودی علیه یمن و مقاومت عالی ارتش و کمیته‌های مردمی و دفاع آنها در برابر پیشروی ائتلاف و مزدورانش و سرنگونی پرنده‌های متجاوز نظامی و شناسایی دشمن، توان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی را ستود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن