ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 115194
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
«الدریهمی»؛ از حمله ائتلاف سعودی تا اعتراضات مردمی

«الدریهمی»؛ از حمله ائتلاف سعودی تا اعتراضات مردمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرستان «الدریهمی» یکی از شهرهای استان الحدیده در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ است که در محاصره ائتلاف سعودی قرار دارد. این شهرستان محاصره شده چند روزی است که به شدت در معرض حملات ائتلاف سعودی قرار دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرستان «الدریهمی» یکی از شهرهای استان الحدیده در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ است که در محاصره ائتلاف سعودی قرار دارد.

این شهرستان محاصره شده چند روزی است که به شدت در معرض حملات ائتلاف سعودی قرار دارد و شبه‌نظامیان با انجام این حملات، مرتبا توافق سوئد را نقض می‌کنند.

با وجود توافق به دست آمده بر سر آتش‌بس در الحدیده در آخرین مذاکرات صلح یمن موسوم به «توافق استکهلم»،‌ حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی با وجود گذشت یک سال از این توافق(آذرماه سال 1397)، متوقف نشده است.

یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی دیروز (دوشنبه) با شلیک 25 گلوله توپ، شهرستان محاصره شده «الدریهمی» استان الحدیده را هدف قرار داد. شبه‌نظامیان دیروز همچنین با مسلسل و سلاح‌های سنگین خود اقدام به تیراندازی به سمت فرودگاه الحدیده کردند و علاوه بر آن هفت گلوله توپ به سمت منطقه «الجبلیه» در شهرستان التحتیا در نزدیکی الدریهمی شلیک کردند.

 

 

یگان توپخانه‌ای متجاوزان دیروز، منزل مسکونی یک شهروند یمنی را در جنوب روستای «الشجن» از توابع شهرستان محاصره شده الدریهمی هدف قرار داد. و علاوه بر آن، ائتلاف متجاوز هشت گلوله توپ به سمت منازل مسکونی یمنی‌ها در منطقه «الفازه» شهرستان التحیا استان الحدیده شلیک کرد.

ائتلاف سعودی امروز(سه‌شنبه) در ادامه حملات خود با بلدزرهای نظامی به مراکز نظامی ارتش یمن در الدریهمی حمله و همزمان به مناطق مختلف آن حمله توپخانه‌ای کردند.

چندی پیش، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توییترش نوشته بود که محاصره الدریهمی، به معنای شکست تلاش‌های صلح است و دلیلی بر اینکه حسن نیتی [از طرف مقابل] دیده نمی‌شود و تداوم محاصره شهر الدریهمی در غرب یمن، دلیلی بر نبود اراده برای صلح است.

اعتراضات گسترده اهالی الحدیده به محاصره الدریهمی

مردم الحدیده روز سه‌شنبه با برپایی تظاهرات گسترده در مقابل ساختمان سازمان ملل،‌ دست به تظاهرات زدند و حملات متجاوزان به شهرستان محاصره شده الدریهمی را محکوم کردند.

المسیره در این باره گزارش داد که در این تظاهرات که در آن صدها نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان هم شرکت داشتند، بر رفع محاصره الدریهمی تاکید شده است.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی گفتند که محاصره الدریهمی نقض صریح حقوق بشر و نوعی کشتار دسته‌جمعی مردم آن است.

معترضان سازمان ملل را مسئول کیفری و اخلاقی و انسانی محاصره الدریهمی خوانده و سکوت این نهاد بین‌المللی در قبال جنایت‌های ائتلاف سعودی و نقض مستمر توافق سوئد را محکوم کردند.

 

اهالی معترض الحدیده همچنین لغو هر چه زودتر محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بنادر الحدیده را که باعث عدم دستیابی یمنی‌ها به مواد غذایی و دارویی می‌شود، خواستار شدند.

دو هیات صنعاء و ریاض 22 آذرماه سال گذشته در استکهلم سوئد توافقی را تحت نظارت سازمان ملل امضا کردند که بر اساس آن قرار شد طرفین نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی خارج کنند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است، این در حالی است که سازمان ملل به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرده بود، اما برای خروج طرف سعودی اقدامی نکرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن