ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117508
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۳:۳۶
  • 122 بازدید
  • ارسال توسط :
«ایکال» به جنگ سبک زندگی غربی ها می‌رود

«ایکال» به جنگ سبک زندگی غربی ها می‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین رویداد بازارسازی محصولات فرهنگی «ایکال» توسط صنایع خلاق رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با همکاری مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی (ایران‌نوشت) و با حضور صاحبان ایده و محصول و کارشناسان این حوزه آغاز به کار کرد و تا ۲۷ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین رویداد بازارسازی محصولات فرهنگی «ایکال» توسط صنایع خلاق رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با همکاری مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی (ایران‌نوشت) و با حضور صاحبان ایده و محصول و کارشناسان این حوزه آغاز به کار کرد و تا ۲۷ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه ایکال، یک نمایشگاه تخصصی است که سالانه با حضور هنرمندان، تولید کنندگان، سرمایه گذاران، رسانه‌ها و سایر ارگان‌ها و سازمان‌‌ها به منظور فراهم آوردن بستری برای تجاری سازی عناصر موجود در فرهنگ بومی و محصولات حاوی این عناصر طی سه روز برگزار می‌شود.

در این جشنواره با گردآوری مجموعه‌ای از آثار فاخر هنرمندان ایرانی که برگرفته از نمادهای رضوی است عناصر ایرانی را در قالب نمادهای ملی، زینت خود کرده‌اند.

سبک زندگی غربی با صدور سرگرمی به جای اندیشیدن آغاز شد

رضا دستمالچی دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال در ابتدای این نشست گفت: آثار فرهنگی باستانی و تاریخی ایران در تمامی حوزه‌ها به خصوص معماری بر تارک هنر جهان می‌درخشد تا حدی که نزدیک‌ترین ملت‌ها در رقابت هنری با آن ناامید هستند.

وی افزود: ایرانیان موتور محرکه علم در جهان بودند اما سوال این است که چه شد که سبک زندگی و وسایل زندگی و عناصر غربی آلوده شد؟ این اتفاق و انحراف زمانی روی داد که گزاره سرگرمی به جای اندیشیدن از غرب صادر شد.

دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال بیان کرد: حضور سرگرمی باعث شد که کاراکترهای ایفاکننده سرگرمی در بین ما فراگیر شود. ایکال اعتقاد دارد که اگر به ظرفیت داخلی توجه شود و فرهنگ داخلی به هنر و تولید محصول هنری و فروش آن‌ها می‌‌توان گام‌های مؤثری در مقابله با این تهاجم انجام داد.

دستمالچی عنوان کرد: هنری که توسط اجداد و پیشینیان ما با ارادت خالصانه در حرم امام رضا (ع) نقش بسته از غبار قرن‌ها بیرون آمده و در قالب طرح‌ها و آثار هنرمندان بروز کرده که توانایی و ظرفیت آن را دارد تا در زندگی انسان وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: در مردادماه گذشته در مشهد جشنواره‌ای با عنوان «هنر رضوان» برگزار شد در این جشنواره هنرمندان و عکاسان حدود ۸۰۰ عکس از زوایای مختلف از حرم امام رضا(ع) گرفته بودند که به نمایش درآمد‌. حدود ۱۷۰ طرح تبدیل به تابلو شد. برای حمایت از طراحان تصمیم گرفتیم این طرح‌ها را تجاری‌سازی کنیم که حاصل آن را در این نمایشگاه می‌بینید.

دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال اظهار کرد: اتفاق ویژه نمایشگاه بازارسازی ایکال رونمایی از طرح‌هایی با موضوع سپهبد شهید سلیمانی است که کلیه تولیدکنندگان به صورت رایگان می‌توانند طرح‌های مربوط به این بخش را دریافت و استفاده کنند.

دیر شروع کردیم اما فضای جامعه برای پذیرش کالاهای با المان‌های ایرانی آماده است

خیز بلند طرح‌های ایرانی اسلامی برای رسیدن به بازار محصولات فرهنگی

در ادمه این مراسم سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی ایران_نوشت گفت: ما خیلی دیر و با غفلت به این حوزه تولید کالاهای فرهنگی وارد شدیم اما در سال‌های اخیر فضای جامعه برای پذیرش کالاهای با المان‌های ایرانی آماده است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته فعالیت خوب و موثری در این زمینه شروع شده است، ابراز کرد: حوزه اسباب‌بازی و پوشاک اصلی‌ترین پیام‌رسان فرهنگی هستند خصوصاً برای مخاطب کودک و نوجوان چون به دلیل شرایط درحال شکل‌گیری شخصیت هستند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی ایران_نوشت با اشاره به این نکته که ایران قهرمانان بسیاری دارد که می‌توان از ظرفیت آنها در تولید آثار فرهنگی استفاده کرد، گفت: مقام معظم رهبری در پیامی که برای کنگره شهدای بوشهر ارسال کردند تاکید کردند که قهرمانان این خطه باید معرفی شوند و حتی از برخی از این قهرمان‌ها نام بردند و اشاره کردند که تصاویر آنها بر روی دفاتر چاپ شود.

حسینی با اشاره به اینکه در دوسال آینده شاهد جهش خوبی در حوزه تولید محصولات فرهنگی بومی خواهیم بود، بیان کرد: در همین چند روز که سردار حاج قاسم سلیمانی شهید شدند بازاری در تایلند پوشاکی با نقش این شهید به بازار عرضه کرده است که نشان می‌دهد ما ظرفیت‌های بین‌المللی هم داریم.

محصولات فرهنگی کارکرد هویت بخشی دارند

سخنران بعدی این مراسم محمدمهدی ایزدخواه پژوهشگر اقتصاد فرهنگ بود که با اشاره به برخی از محصولات تجاری موفق جهان خاطرنشان کرد: امروزه در بحث بازارسازی محصولاتی در سطح جهان عرضه می‌شود که علاوه بر خدمات معمول کارکردی به نام هویت‌بخشی همراه خود دارند.

وی اضافه کرد: در بحث بازارسازی ۱۶ شاخه و محصول وجود دارد که صنعت پوشاک با ۱۶ درصد و تولید اسباب‌بازی با ۱۳ درصد سهم بیشترین آورده مالی را دارند که تولیدکنند

خیز بلند طرح‌های ایرانی اسلامی برای رسیدن به بازار محصولات فرهنگی

سرمایه‌گذارن باید در این بخش‌ها فعالیت بیشتری انجام دهند.

ایزدخواه عنوان کرد: ورود بازیگرانی مانند آستان قدس رضوی به عرصه بازارسازی فرهنگی مبتنی بر فرهنگ بومی که دارای اهمیت اقتصادی و فرهنگی دارد می‌تواند به حرکت روبه‌جلوی این حوزه کمک بسیاری بکند.

«افسانه هفت جنگل» سریالی با پیوست بازارسازی فرهنگی

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازارسازی ایکال احمدرضا نوری تهیه‌کننده سریال افسانه هفت جنگل گفت: این سریال عروسکی یک هزار ۵۰۰ دقیقه است و تقریباً برای اولین بار اثری با حضور عروسک و جلوه‌های ویژه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این اثر بزرگ ۴۰ عروسک حضور خواهند داشت، افزود: در این اثر از کارشناسان تربیت کودک مشورت گرفته شده و روی بحث بازارسازی فرهنگی و شخصیت‌سازی از عروسک‌ها تمرکز شده است.

پیش از این دستمالچی مدیرعامل شرکت صنایع رضوی اعلام کرده بود افسانه هفت جنگل پیوست بازارسازی فرهنگی دارد و برنامه‌ای برای تولید محصولات با استفاده از عروسک‌های این سریال تولید خواهند شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن