ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118334
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲:۴۳
  • 139 بازدید
  • ارسال توسط :
از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!

از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته […]

از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
درگیری دانشجویان در خوابگاه دانشگاه تربیت مدرس تکذیب شد
چند روز اخیر خبری مبنی بر مشکلات خوابگاه‌های تربیت مدرس در فضای مجازی منتشر شد که بر این اساس درگیری میان دانشجویان خارجی و ایرانی ساکن در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه رخ داده است که این موضوع را از مسئولان دانشگاه پیگیر شدیم.

نصرتی، مسئول روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص درگیری دانشجویان در خوابگاه گفت: این خبر را تایید نمی‌کنیم و چنین اتفاقی در خوابگاه دانشگاه رخ نداده و هیچ گزارشی تاکنون در این خصوص به ما داده نشده است.

وی افزود: این مطلب از طریق یکی از کانال‌های خبری که اخبار دانشگاه را بر اساس شنیده‌ها منتشر می‌کند، اعلام شده که این کانال مورد تایید دانشگاه نیست.

نصرتی اضافه کرد: دانشجویان خارجی ساکن خوابگاه از دانشجویان داخلی جدا هستند و امکان همچین مشکلی وجود ندارد.
دانشگاه پیام نور برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان امدادرسانی کردند
 بهزاد، ولی زاده با اشاره به دستور اکید رئیس دانشگاه پیام نور مبنی بر امدادرسانی فوری به مناطق سیل زده، ضمن تشریح مجموعه اقدامات انجام شده در بازدید از مراکزو واحد‌های دانشگاه پیام نور در مناطق سیل زده نیکشهر، راسک، چابهار و روستا‌های اطراف گفت: با توجه به ساکن بودن اکثر دانشجویان در روستا و عمق فاجعه سیل، خسارات زیادی وارد شده که مهمترین آن قطع راه‌های ارتباطی دانشجویان عزیز است، که موجب غیبت و یا حضور در شرایط روحی و روانی نامناسب در جلسه امتحان شده است. در این خصوص با هماهنگی رئیس استان تدابیر لازم برای اسکان و تغذیه دانشجویان سیل زده‌ای که امکان رفت و آمد به محل سکونت خود را نداشتند، در دانشگاه فراهم شد.

ولی زاده افزود: دانشگاه پیام نور در خصوص جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی اعم از مواد غذایی، خوراکی، بهداشتی، البسه، پوشاک و … در استان سیستان و بلوچستان حضور فعالی داشته که اقلام جمع آوری شده به سرعت در بین خانواده‌های سیل زده به خصوص همکاران و دانشجویان در حال توزیع است.   از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!  
ایستگاه کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد  با توجه به وقوع سیل و وارد آمدن خسارت به هم‌وطنان استان سیستان و بلوچستان، شورای صنفی دانشجویی دانشگاه با هماهنگی معاونت دانشجویی، اقدام به برپایی ایستگاهی جهت جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی دانشگاهیان کرد.

دانشگاهیان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه، محل جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی، رو به روی درب اصلی پردیس علوم. نسبت به تحویل کمک‌های غیرنقدی خود اقدام کنند.
۶۰۰۰ ردیف استخدامی هیات علمی به وزارت علوم اختصاص یافت
جلسه ۲۴۲ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب در ابتدای جلسه شهادت سردار بزرگ اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و همچنین یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشت.

در ادامه سعدان زکائی، معاون نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اخذ مجوز‌ها از سازمان امور اداری و استخدامی اظهار کرد: ۱۹۲۹ ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اخذ شده است.

همچنین محمدرضا رضوان طلب، دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۶۰۰۰ ردیف استخدامی به وزارت علوم خبر داد. از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!  
۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ورزشی به دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری اختصاص یافت    علیزاده در جمع دبیران مناطق دهگانه ورزش دانشگاه‌ها با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ چمن مصنوعی ورزشی و زمین ورزشی کفپوش در دانشگاه‌ها گفت: در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی نیز ۱۰ زمین چمن در دانشگاه‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برگزاری المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در دانشگاه گیلان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان است و در همین راستا کارگاه‌های ترویج نهضت داوطلبی در هشت منطقه برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به تشکیل شورای عالی ورزش سازمان امور دانشجویان با ترکیب اداره کل تربیت بدنی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: با تشکیل این شورا، ورزش دانشگاهی از بعد اجرایی و امور پژوهشی تقویت شده است.

وی هدف از برگزاری این نشست را هم‌افزایی میان مناطق دهگانه ورزش دانشگاه‌ها و تبادل نظر میان مدیران اداره کل تربیت بدنی و دبیران مناطق درخصوص عملکرد گذشته و برنامه‌های آتی عنوان کرد.
خبر خوش صندوق رفاه برای دانشجویان دکترا
فریبرز سجادی، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، با اشاره به زمان ثبت نام وام دکترا گفت: ثبت نام‌های دور بعد وام‌های دکتری ابتدای سال آینده آغاز میشود که مرحله اول سال ۹۹ خواهد بود.

وی در خصوص افزایش میزان وام‌های دکتری در سال آینده گفت: باید منتظر تصمیم هیئت امنا باشیم این موضوع در جلسه هیئت امنا مطرح خواهد شد اگر منابع صندوق اجازه دهد و بودجه صندوق رشد کافی داشته باشد احتمال دارد هیئت امنا افزایش وام‌های دکتری را تصویب کند.

سجادی همچنین در خصوص پرداخت وام‌های شهریه افزود: وام شهریه نیز تاکنون پرداخت شده است البته ممکن است ۱۰ درصد از درخواست‌ها در فرآیند پرداخت باشد چرا که مهلت ثبت نام به تازگی به اتمام رسیده است.   ارسال کمک‌های غیر نقدی گروه‌های جهادی منتظران ظهور به مناطق سیل‌زده

عادلی، مسئول گروه جهادی منتظران ظهور ، با اشاره فعالیت این گروه جهادی در کمک رسانی به مناطق سیل زده گفت: کمک‌های نقدی و غیری نقدی توسط گروه جهادی منتظران ظهور جمع آوری شده که کمک غیر نقدی، شامل مواد غذایی و پتو و موکت و… به ارزش ۵۰ میلیون ریال امروز به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی افزود: همچنین گروه درمانی ۱۰ نفرده نیز به شرط مهیا شدن فضای استان سه شنبه به این مناطق اعزام می‌شوند و به مدت ۴ روز خدمات درمانی را ارائه خواهند داد.
مراسم فاطمیه دانشگاه علم و صنعت از پنجم بهمن ماه آغاز می‌شود
 به همت هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت و به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مراسم عزاداری دانشجویان این دانشگاه از شنبه پنجم بهمن ماه آغاز و تا نهم بهمن ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که هرشب ساعت ۱۹ با سخنرانی حجت الاسلام صدرایی این مراسم آغاز و با مداحی مداحان اهل بیت محمود علوی و مصطفی هادیان ادامه خواهد داشت.
بیش از ۱۱۰ گروه جهادی مشغول خدمات‌رسانی در مناطق سیل‌زده
معاون سازندگی بسیج دانشجویی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده سه استان در حال خدمات رسانی هستند.

صادق مفرد، معاون سازندگی بسیج دانشجویی در خصوص آخرین وضعیت حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده گفت: ۲۰ گروه جهادی دراستان هرمزگان و ۸۵ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان هستند و ۱۵ گروه در استان کرمان است.

وی در خصوص خدمات رسانی گروه‌های جهادی افزود: خدمات رسانی از سوی گروه‌های جهادی در حال انجام است و برخی از مناطق مناطق بشاگرد خدمات رسانی به سختی انجام می‌شود.   محسن جهانی، معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی شد
مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگسازی سازمان بسیج دانشجویی کشور با حضور مسئولان سازمان برگزار شد.

در این مراسم محمدجواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور از زحمات امیرحسین وجدانی نیا قدردانی و طی حکمی محسن جهانی را به سمت معاون فرهنگ‌سازی این سازمان منصوب کرد.

همچنین از زحمات امیر وجدانی نیا که بیش از ۷ سال در معاونت فرهنگی کار‌های ارزشمندی را انجام داده بود، قدرانی شد. وی توانسته بود با همت و مجاهدت بی پایان خود در عرصه جنگ نرم ماموریت‌های محوله را به نحو احسن به پایان برساند؛ وی در به ثمر رسیدن جشنواره فرهنگی هنری ققنوس نیز نقش به سزایی داشته که مرهون اخلاص و هم چنین ارتباط بسیار نزدیک‌شان با بدنه دانشگاه‌ها بوده است.
دانشجویان سیل زده سیستان و بلوچستان در دانشگاه تهران بورسیه می‌شوند
 تاکنون چهار نفر از دانشجویان سیستان و بلوچستانی با معرفی معاونت دانشجویی توسط بنیاد حامیان این دانشگاه بورسیه شده‌اند.

این بنیاد برای بورسیه هر دانشجوی آسیب دیده در سیل سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است، پیش از این نیز بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دانشجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه و دانشجویان سیل‌زده مناطق شمال و غرب کشور را با حمایت خیرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران و از محل صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه حمایت کرده است.   از آخربن وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی تا تکذیب درگیری در دانشگاه تربیت مدرس!
شهریه نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ دوره شبانه و پردیس خودگردان دانشگاه علامه اعلام شد  دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیه‌ای میزان شهریه‌های نیمسال دوم تحصیلی سال جاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شهریه‌های اعلام شده شامل دوره‌های شبانه و پردیس خودگردان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن