ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 118739
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۰۵
  • 153 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست مجدد گریفیث برای کاهش تنش در یمن

درخواست مجدد گریفیث برای کاهش تنش در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از العربیه، گریفیث در توئیتی نوشت: از بیش از یک سال قبل، طرف‌های درگیر در یمن عهدی با خودشان در مقابل ملت یمن بستند که الحدیده امن بماند و از درآمدهای این بندر برای پرداخت حقوق استفاده شود و افراد بازداشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از العربیه، گریفیث در توئیتی نوشت: از بیش از یک سال قبل، طرف‌های درگیر در یمن عهدی با خودشان در مقابل ملت یمن بستند که الحدیده امن بماند و از درآمدهای این بندر برای پرداخت حقوق استفاده شود و افراد بازداشت شده به نزدیکانشان تحویل داده شوند. طرف‌های درگیر باید به آن وعده‌ها و ایجاد فضایی مناسبت برای روند صلح، پایبند باشند.

گریفیث تصریح کرد که یمنی‌ها شایسته شرایط بهتری برای زندگی نه در سایه جنگی که تمامی ندارد، هستند.

قرار است که شورای امنیت امروز (سه شنبه) جلسه غیرعلنی در مورد یمن برگزار کند و منابع احتمال می‌دهند که بیانیه‌ای بعد از این جلسه منتشر شود.

همزمان، مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن در مصاحبه‌ای تصریح کرد که اعضای شورای امنیت در جلسه امروزشان به سه مساله توجه دارند که مساله نخست توقف تنش اخیر در نهم و مساله دوم برقراری آرامش میان عربستان و انصارالله و مساله سوم اجرای توافق ریاض است.

آرون تاکید کرد که نیاز مبرمی برای مذاکرات جامع در یمن وجود دارد.

این درخواست‌ها پس از آن مطرح شده که درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی با انصارالله در چندین جبهه شرق صنعاء و استان‌های مأرب، الجوف و البیضاء شدت گرفته و دولت مستعفی به صورت ضمنی به این مساله اشاره کرده که توافق استکهلم را که پیش از یک سال قبل امضا شد، ملغی می‌کند.

از سوی دیگر، ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن تصریح کرد که در راستای طرح انسانی این ائتلاف که در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۱۸ آن را کلید زد، با همکاری با سازمان بهداشت جهانی، ساخت پلی هوایی ( از طریق هواپیما) برای خارج کردن بیماران از یمن و انتقال آنها به مصر و اردن را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن