ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118746
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۲۴
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
کسب علم و ایمان سرلوحه کار دانش‌‌آموزان قرار گیرد

کسب علم و ایمان سرلوحه کار دانش‌‌آموزان قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از سرخه، مؤمن دانشگر صبح امروز در یادواره شهدا که در مدرسه دخترانه آسیه شهرستان سرخه برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید پیرو راستین شهدا باشیم که این ولایت‌پذیری امام زمان (عج) است. وی با بیان اینکه نباید پای بر خون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از سرخه، مؤمن دانشگر صبح امروز در یادواره شهدا که در مدرسه دخترانه آسیه شهرستان سرخه برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید پیرو راستین شهدا باشیم که این ولایت‌پذیری امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه نباید پای بر خون شهدا بگذاریم، اضافه کرد: آنچه شما دختران باید به آن توجه کنید، داشتن حجاب فاطمی و زینبی است که شهدای ما نیز گفته‌اند «خواهرم سیاهی چادر تو، از سرخی خون من کوبنده‌تر است» و رسالت زینبی امروز شما، حفظ حجاب خویش است تا بتوانید آن را به نحو احسن عملیاتی کنید.

پدر شهید مدافع حرم عباس دانشگر با اشاره به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای کوه دماوند هستند و شهدای مدافع حرم، شهدای سلسله جبال البرز محسوب می‌شوند؛ بیان کرد: شهدای دفاع مقدس خط‌شکن بودند که شهدای مدافع حرم پشت سر آن‌ها اقتدا کردند.

وی اذعان داشت: در تربیت عباس همیشه بر دو نکته تأکید می‌کردم؛ یکی کسب علم و دانش که باید در کنار درس مدرسه، مطالعات اضافه داشته باشد و شما دانش آموزان نیز باید درس بخوانید و مطالعات آزاد داشته باشید.

دانشگر اضافه کرد: مدرسه آسانسور نیست؛ بلکه این دانش‌آموزان هستند که با کسب علم و دانش و پرسش از معلمان خود، سطح علمی خود را ارتقا می‌دهند.

وی خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: دختران من به درس اعتقاد داشته باشید و خود را باور کنید؛ عباس اعتماد به نفس بالایی داشت و به استعدادها و توانایی‌هایی که خداوند به او هدیه داده بود، ایمان داشت.

این پدر شهید تصریح کرد: استعدادهای بالقوه در همه دانش‌آموزان وجود دارد و باید آن را بالفعل کنند و به فعلیت و مرحله عمل برسانند؛ خداوند هوش و استعداد را در اختیار ما قرار داده است و حالا این ما هستیم که باید اراده خود را به کار گیریم تا آن‌ها را به مرحله شکوفایی برسانیم و به نتیجه مطلوب دست یابیم.

دانشگر افزود: عباس در زندگی خود، وقت خویش را به‌خوبی تنظیم می‌کرد و برای همه کارهایش برنامه‌ریزی داشت و هدفمند عمل می‌کرد و داشتن برنامه‌ریزی در همه امور برای شما نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دومین نکته‌ای که به عباس تأکید می‌کردم، تقویت ایمان و رنگ خدایی گرفتن بود، عنوان کرد: انسان ممکن است بسیار زحمت بکشد و درس بخواند؛ اما تا زمانی که لطف خداوند شامل حالش نشود، هیچ اثر و نتیجه‌ای را نخواهد دید.

پدر شهید عباس دانشگر اظهار کرد: ایمان همچون درخت است؛ همان‌طور که ما درخت را آبیاری کرده و از نور خورشید استفاده می‌کند، درخت وجود ما نیز با عبادات و انجام واجبات و ترک محرمات رشد و نمو می‌یابد و نکته‌ای که همیشه به عباس تأکید می‌کردم، به جا آوردن نماز اول وقت بود.

دانشگر خاطرنشان کرد: به‌واسطه همین نماز اول وقت، خداوند دست عباس را گرفت و علم و ایمان با هم دست انسان را می‌گیرد و مکمل همدیگر هستند و با این دو است که انسان به نتیجه‌ای مطلوب و دلخواه خواهد رسید و درخت وجودی انسان نیز با علم و ایمان آبیاری خواهد شد و خداوند نیز در قرآن می‌فرماید من درجه می‌دهم و بالا می‌برم کسی را که علم و ایمان را با هم کسب کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن