ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118967
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
تزیین شهرکرد با تندیس و تمثال سردار سلیمانی

تزیین شهرکرد با تندیس و تمثال سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری با حضور اعضا تشکیل شد. در این شورا موارد مختلفی همچون برنامه‌های دهه‌فجر شهرستان‌ها، ساخت تندیس سردار قاسم سلیمانی، نصب تصاویر شهدا در شهرکرد و… مطرح و درخصوص آن‌ها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری با حضور اعضا تشکیل شد.

در این شورا موارد مختلفی همچون برنامه‌های دهه‌فجر شهرستان‌ها، ساخت تندیس سردار قاسم سلیمانی، نصب تصاویر شهدا در شهرکرد و… مطرح و درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

سخنرانان دهه‌فجر بر وحدت تاکید کنند

جعفر مردانی در ابتدای این شورا گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهدای انقلاب از جان خود گذشتند تا درخت انقلاب تنومند شود، افزود: این یک واقعیت است که شهدا به ما احتیاج دارند و این ما هستیم که به آن ها احتیاج داریم لذا باید از طریق پیشکسوتان بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از 41 سال آمریکا و دیگر اذنابش همچنان در حال توطئه در حق مردم هستند و با فشارهایی مثل تحریم و تهدید می‌خواهند مردم را از نظام جمهوری اسلامی دور کنند، ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله در برابر استکبار جهانی فرهنگ ایثار و شهادت است.

مردانی خاطرنشان کرد: مقرر شده است یادواره‌های شهدا در ایام دهه فجر برگزار شود، آنچه که این روزها کشور به‌شدت به آن احتیاج دارد وحدت است، نباید شهدا در قالب جناح و طیف خاصی تقسیم‌بندی شوند لذا سخنرانانی که قرار است برای مراسم 22 بهمن‌ماه دعوت شوند باید مباحث را حول وحدت بیش از پیش مردم ایراد کنند.

شورای شهر و شهرداری موظف به نصب تابلوهای شهدا هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری به ساخت و نصب المان‌ها از شهدا، بزرگان و مشاهیر که وظیفه شهرداری‌ها است اشاره و اضافه کرد: هر هزینه‌ای برای شهدا سرمایه‌گذاری است، قرار است تصاویر شهدا در قالب 15 تابلو هر کدام 20 تصویر شهید در 15 نقطه شهر نصب شود این کار باید با محوریت شهرداری و شورای شهر شهرکرد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ساخت تندیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز که قرار است در ورودی شهرکرد یا میدان معلم نصب شود در دستورکار قرار گیرد.

مردانی به برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها که در تاریخ 17 بهمن‌ماه در 290 گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود لذا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا این آیین در همه گلزارهای شهدا برگزار شود و هیچ گلزار حتی تک‌مزاری‌ها از قلم نیفتد.

پیش‌بینی بیش از 50 عنوان برنامه جهت گرامیداشت دهه‌فجر

برگزاری 127 یادواره شهید در چهارمحال و بختیاری در سال جاری

در ادامه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری، فریبرز نجفی با اشاره به پیش‌بینی بیش از 50 عنوان برنامه برای گرامیداشت ایام دهه‌فجر در استان، گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد، دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان از دبیرستان شاهد تا گلزار شهدای شهرکرد، برگزاری میهمانی لاله‌ها، دیدار با ایثارگران بستری در بیمارستان و… ازجمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود:  از ابتدای سال تاکنون بیش از 127 یادواره شهید در استان برگزار شده است، همچنین از 2 هزار و 200 نفر از خانواده‌های شهدا سرکشی صورت گرفته است، امسال برنامه‌ریزی شده تا سرکشی‌ها تکراری نباشد.

وی با بیان اینکه جهت نصب تصاویر شهدا در شهرکرد دو طرح از سوی شورای شهر پیشنهاد شد، یکی اینکه تصویر 13 شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری در محل سقا در شهرکرد نصب شود و دیگری نصب 15 تابلو با 20 عکس شهید در 15 نقطه شهرکرد است، ادامه داد: 13 یادواری شهید در استان برگزار می‌شود.

ساخت تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرکرد

محمدرضا امیدی نیز در ادامه این شورا گفت: 12 بهمن‌ماه تابلو ورودی شهرکرد به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نصب و ورودی شهرکرد تا میدان قمر بنی‌هاشم (ع) به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه شهرداری شهرکرد اولین شهرداری بود که اعلام کرد یک مکان یا معبر به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری می‌کند، افزود: همچنین قرار است المان سردار شهید سپهبد سلیمانی ساخته و در شهرکرد نصب شود.

نامگذاری یک بلوار در شهر سامان به نام شهید سلیمانی

در انتهای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری نیز کمال اکبریان، گفت: مراحل نامگذاری یکی از بلوارهای شهر سامان به نام شهید قاسم سلیمانی انجام شده و در دهه‌فجر رونمایی می‌شود.

فرماندار شهرستان سامان افزود: در دهه‌فجر امسال 15 پروژه با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن