ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12056
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۰۶
  • 251 بازدید
  • ارسال توسط :
مستندی با هدف ترویج گفتمان دشمن‌شناسی و استکبارستیزی تولید می‌کنم

مستندی با هدف ترویج گفتمان دشمن‌شناسی و استکبارستیزی تولید می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از نهاوند، در جریان هجوم تکفیری‌ها و تروریست‌ها از سراسر جهان به سوریه و عراق افراد زیادی به‌ عنوان مدافع حرم و خبرنگار و مستندساز وارد این دو کشور شدند که در این ‌بین یک مستندساز جوان نهاوندی با نام "ایمان گودرزی" […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از نهاوند، در جریان هجوم تکفیری‌ها و تروریست‌ها از سراسر جهان به سوریه و عراق افراد زیادی به‌ عنوان مدافع حرم و خبرنگار و مستندساز وارد این دو کشور شدند که در این ‌بین یک مستندساز جوان نهاوندی با نام "ایمان گودرزی" که فرزند سردار شهید "اباذر گودرزی" است بلافاصله برای ساخت مستند وارد این دو کشور شد و گزارش و تصاویر بسیار دل‌خراشی از مظلومیت مردم سوریه و عراق به ایران ارسال کرد.

کار مستندسازی را از 17 سالگی شروع کردم

ایمان گودرزی که یکی از مستندسازان ارزشی سازمان صدا و سیما است سال 1363 در شهرستان نهاوند متولد شد و از سن 17 سالگی وارد عرصه فیلم‌سازی و مستند شده و تاکنون بیش از 100 عنوان فیلم مستند در مورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای رزمندگان ساخته و از شبکه‌های سراسری پخش کرده است.

وی در مورد دلیل حضورش در عراق و سوریه این ‌گونه به خبرنگار تسنیم توضیح می‌دهد و می‌گوید: چون کارم ساخت مستندهای فاخر در مورد جنایت‌های ساواک، منافقان، جنایت‌های ریگی در شرق کشور، سلفی‌ها در غرب کشور و سپس جنایت‌های وهابیت و داعش در سوریه و عراق بود با نوع کار غریبه نبودم و همیشه علاقه داشتم برای مردم و جوانان در ایران و سایر نقاط دنیا روشنگری کنم.

ساخت مستندهای فاخری درباره جنایت‌های داعش و تکفیری‌ها

این مستندساز نهاوندی بیان کرد: مستندهای فاخری مانند «بهمن 60»، «سال‌های خاکستری»، «فردای دیروز»، «بر مدار تباهی»، «رویای ‌سیاه»، «عطش ثانیه‌ها»، «444 روز»، «19 ژوئن» را که در مورد جنایت‌های منافقان تکفیری‌ها داعش و آمریکای جنایت‌کار است را ساختم که در زمان پخش مخاطبان زیادی داشتند.

وی اظهار داشت: در ابتدا تئاتر کار می‌کردم، ولی چون مخاطب کمی داشت و نمی‌شد به‌ سرعت پیام خود را به مردم منتقل کرد از طریق ارتباط با هنرمندانی همچون "سید جواد هاشمی"، "رضا ایران‌منش" به پشت‌ صحنه چند فیلم سینمایی رفتم و همین حضور، سبب شد تا به کار ساخت فیلم علاقه‌مند شوم.

پدر شهیدم مرا به کار ساخت مستند تشویق کرد

گودرزی گفت: از آنجایی ‌که شیفته ساخت فیلم و کارهای فاخر و خوبی تأثیرگذار بودم مرحوم پدرم که از جانبازان شیمیایی و مدرسان دانشگاه امام حسین(ع) بود مرا تشویق به ساخت مستند کرد که بعد از آن، با پیگیری کلاس‌های تجربی مستندسازی، انجمن فیلم‌‎سازان جوان را در سال 83 انتخاب کردم و با ابتدایی‌ترین ابزارها، با یک دوربین 170 سونی فیلم کوتاهی به نام «شهید گمنام» را ساختم.

وی افزود: در روزهای نخست کسی از من حمایت نمی‌کرد و بودجه و امکاناتی کافی هم نداشتم، اما بعد از ساخت نخستین اثرم (شهید گمنام) با ارائه آن به ‌عنوان نمونه کار، توانستم برای کار دوم که برای بنیاد شهید بود، حمایت بگیرم و امروز که در خدمت شما هستم بیش از 500 اثر تولیدی دارم که در شبکه‌های مختلف کار و پخش ‌شده است.

این مستندساز نهاوندی بیان کرد: آنچه در آثارم دیده می‌شود گفتمان دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، اعتماد نکردن به آمریکا و جنایت‌هایش در حق ملت ایران و معرفی جنایت‌های منافقان و گروهای تکفیری و داعشی برای مردم ایران و جهان است که تاکنون از طرف دشمنان چندین بار تهدید شده‌ام و بارها به آنها گفته‌ام "من فرزند شهادتم و ترسی ندارم".

ترویج گفتمان دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در مستندسازی

گودرزی اظهار داشت: فقط خارجی‌ها نبودند که من و گروهم را تهدید کردند بلکه متأسفانه گروه‌های در داخل کشور که مستندهای ما کارهای آنها را بازگو و اطلاع‌رسانی کرده برای ما مانع‌تراشی کردند نمونه آن در ساخت مستند «444 روز» در مورد گروگان‌های آمریکایی بود که برای دانشجویان شهر مونیخ آلمان هم پخش‌ شده بود، تهدید به شکایت و دادگاه شدیم یا برای قسمت 35 مجموعه مستند 54 قسمتی «پایانی بر پایان» که درباره جنایات منافقان بود، به صدا و سیما زنگ ‌زده بودند که اگر پخش مستند ادامه داشته باشد یکی از ایستگاه‌های مترو را بمب‌گذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: در مورد تروریسم منافقان و سلفی‌ها در ایران سوریه و عراق بیش از 10 مستند تولید کردیم که مستندسازمانی برای جدایی در مورد گروهک منافقان است که از گذشته تاکنون در آدم‌ربایی دست داشته‌اند و راویان داستان ما مادرانی و خانواده‌هایی بودند که مدتی جلوی درب اشرف در عراق تحصن کردند و هر کاری انجام دادند نتوانستند فرزندانشان را ببینند حتی پیش گزارشگر حقوق بشری سازمان ملل هم رفتند.

گودرزی گفت: «عطش ثانیه‌ها» مستند دیگری از جنایت تکفیری‌ها با حمایت وهابیت عربستان است با نگاهی متفاوت و مستندگونه درباره انفجار مسجد امام علی(ع) زاهدان که تبیین اهداف این آدم‌ها که عملیات انتحاری انجام می‌دهند، است.

مستند "سرانجامی تاریک" در مورد تروریست‌های مرزهای ایران است

وی به فیلم مستند خود با نام «سرانجامی تاریک» اشاره کرد و افزود: این مستند درباره فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی مرز ایران و پاکستان و تأثیرات آن بر مردم سیستان و بلوچستان است که به کیفیت و تبعات این عملیات پس از دستگیری ریگی و از هم‌پاشیدگی تکفیری‌ها اشاره دارد.

این مستندساز با اشاره به ‌تمامی ساخته‌های خود در مورد منافقان و گروه‌های تکفیری و سلفی و چگونگی حضور در سوریه و عراق اظهار داشت: با شروع جنایت‌های داعش و انواع گروه‌های تروریستی در دو کشور سوریه و عراق گروه 5 نقره مستندساز ما پس از هماهنگی و دستگاه و مقامات مسئول در چند نوبت وارد این دو کشور شدیم.

گودرزی تأکید کرد: در ابتدای ورود به سوریه کار تولید مستند جنایت‌های تکفیری‌ها و داعش و سایر گروه‌ها را آغاز کردیم صحنه‌های دل‌خراش که از دمشق شروع می‌شود و اوج جنایت‌های آنها در سایر شهر و استان‌های سوریه مانند حلب، ادلب، رقه، درعا و سایر روستا و شهرهای آن بود که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و جنایت‌های آنها برای همیشه در تاریخ ثبت ‌شده است.

وی بیان کرد: دشمنان جبهه مقاومت با شقاوت تمام زن و مرد و کوچک و بزرگ سوریه را به خاک و خون کشیدن و بیشتر شهرهای آنها را ویران کرده‌اند در حلب که پایگاه آنها است و با تلاش بچه شیرهای شیعه و مقاومت مردمی و پشتیبانی هوایی روسیه آزاد شد نهایت جنایت این اهریمنان را می‌بینیم.

مستندساز شبکه‌های سیما افزود: هدف از ساخت مستندهای ما در سوریه نشان دادن روحیه مقاومت مردم سوریه جنایت‌های گروه‌های تروریستی و مقاومت جانانه مدافعان حرم است که چگونه دشمنان جبهه مقاومت و حرم حضرت زینب(س) را از پای درآوردند و شکست ذلت‌باری را به همپیمانان آنها وارد کردند.

اوج مظلومیت مدافعان حرم در سوریه

گودرزی بیان کرد: در سوریه اوج مظلومیت مدافعان حرم بدون کوچکترین چشمداشتی را می‌بینیم و مهمتر از همه ورود نسل دهه 60 و 70 از شیر بچه‌های بسیجی و سپاهی ایران است که دشمنان را در حلب به خواری انداخته‌اند و با تمام وجود از حریم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند.

فرزند سردار شهید گودرزی گفت: در مستند دیگری که در ایام مختلف به ویژه در ایام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در کشور عراق کار کردیم همه‌اش شور بود و شعور و عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله(ع) که ما این صحنه‌ها را به تصویر کشیدیم.

گودرزی عنوان کرد: آنچه را که به ‌عنوان یک مستندساز در سوریه و عراق دیده‌ام به ملت شریف ایران می‌گویم فقط قدرت خدا و رهبری‌های پدرانه مقام معظم رهبری است که ایران و این دو کشور را نجات داده و ان‌شاءالله به ‌زودی شاهد شکست تکفیری‌ها و داعش خواهیم بود.

گزارش از علی سهرابی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن