ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13339
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۶:۳۳
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :

جشنواره فیلم فجر از موضوع مدافعان حرم دفاع کند

کاوه سماک‌باشی، بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم «اشنگل» در جشنواره سی‌و‌پنجم فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این رویداد سینمایی اظهار کرد: هرگاه ماه بهمن فرا می‌رسد، کل کشور درگیر جشن و شادی می‌شود؛ اتفاقی که هرساله به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی رخ می‌دهد، اما این […]

کاوه سماک‌باشی، بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم «اشنگل» در جشنواره سی‌و‌پنجم فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این رویداد سینمایی اظهار کرد: هرگاه ماه بهمن فرا می‌رسد، کل کشور درگیر جشن و شادی می‌شود؛ اتفاقی که هرساله به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی رخ می‌دهد، اما این جشن امسال شکلی متفاوت به خود گرفته است. دوره سی‌و‌پنجم همزمان شده با فاجعه‌ای که در تهران رخ داده و آن عده‌ای آتش‌نشان به شهادت رسیدند. برای همین ملت غمی بزرگ در سینه دارند.

وی افزود: من در جشنواره این دوره با فیلم «اشنگل» حضور دارم. کاری دفاع مقدسی که در آن شهدا غواص محور فیلم هستند و سعی شده گوشه‌ای از نادیده‌های جنگ در این فیلم تصویر شود. ما برای ساخت این فیلم دفاع مقدسی سختی‌های بسیاری کشیدم، اما به هیچ وجه خسته نشدیم، چون می‌دانستیم درباره کسانی کار می‌کنیم که شاید تا به امروز کمتر به آنها پرداخته شده باشد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که از جشنواره فجر به عنوان بازیگر چه انتظاری دارد؟ گفت: دوست دارم در این رویداد سینمایی به موضوعات ارزشی نگاهی ویژه شود تا با تشویقی که در این حوزه صورت می‌گیرد به‌نوعی از زحمات سازندگان تجلیل به‌عمل آید؛ برای مثال به موضوع مدافعان حرم اشاره می‌کنم که امروز یکی از موضوعات جدی در جامعه است. اگر فجر بتواند از این دست تولیدات حمایت کند فیلم‌ساز با انگیزه بیشتری در این حوزه قدم بر خواهند داشت.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش ایکنا که جشنواره‌هایی چون مقاومت و عمار هستند که به طور ویژه و تخصصی به این موضوعات توجه دارند، برای همین نیازی نیست جشنواره دیگری توجه متمرکز خود را به این سمت معطوف کند؟ اظهار کرد: شاید از منظری گفته شما درست باشد، حتی ممکن است عده‌ای ادعا کنند که توجه ویژه به موضوعات ارزشی به‌نوعی اجحاف به دیگر موضوعات سینمایی است، اما یک مسئله را نمی‌توان کتمان کرد، آن‌هم اینکه تاثیرگذاری که این جشنواره دارد قابل مقایسه با دیگر فستیوال‌های سینمایی نیست.

وی ادامه داد: اما یک راه‌حل در این زمینه وجود دارد، آنهم این‌که در این جشنواره بخشی ویژه در نظر گرفته شده تا جوایزی در این عرصه داده شود تا به‌نوعی موضوعات مدنظر مورد توجه قرار گیرد، هرچند در بخشی که سازمان‌ها جوایزه خود را می‌دهند چنین ملاحضاتی لحاظ شده، اما اگر این تشویق‌ها در جای شایسته خود صورت گیرد اتفاق بهتری رخ خواهد داد.

سماک‌باشی در انتهای سخنان خود تاکید کرد: امسال تا حدودی وضعیت ظاهری جشنواره بهتر شده؛ به‌ویژه حذف بخش فرش قرمز جشنواره در برج میلاد که به نظرم هیچ سنخیتی با فرهنگ ملی و دینی ما نداشت. در ضمن این راه هم بگویم که تجلیل از مادر شهید کنعانی و آتش‌نشان‌های شهید در مراسم افتتاحیه به دلم بسیار نشست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن