ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13567
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۶:۳۷
  • 313 بازدید
  • ارسال توسط :
روایتی از فاتحان نبل و الزهرا

روایتی از فاتحان نبل و الزهرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان : سال گذشته در چنین روزهایی، رزمندگان شجاع مدافع حرم لشکر ۷ عملیاتی خوزستان بعداز موفقیت در مرحله اول عملیات بزرگ شمال حلب به آزاد سازی دو شهر نبل از الزهرا رفتند.  بعداز تجدید سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان : سال گذشته در چنین روزهایی، رزمندگان شجاع مدافع حرم لشکر ۷ عملیاتی خوزستان بعداز موفقیت در مرحله اول عملیات بزرگ شمال حلب به آزاد سازی دو شهر نبل از الزهرا رفتند.

 بعداز تجدید سازمان و سخنرانی سردار سلیمانی که با استقبال شگفت افرین و ابراز علاقه ی مدافعین حرم روبرو شد،  مداقعین حرم با روحیه جنگ اوری وشهادت طلبی بی نظیری همانند،  دوران دفاع مقدس با شور وشعف , موفق به کسب موافقت سردار سلیمانی شدیم.

با عزمی جزم و انگیزه ای مضاعف وارد شهر حردتنین شدیم و در ساختمانهای کنار جاده قبل از سه راهی حردتنین ،رتیان ، معرسه الخان مستقر شدیم ؛ هوا بسیار سرد وسوزان بود . منطقه زیر اتش پراکنده دشمن و اتش های پشتیبانی خودی پر از زوزه و انفجار خمپاره ، جهنمی ، وبمب باران هوایی قرار داشت .

ساختمانهای شهر بر اثر بمب باران صدمه دیده وقابل ریزش شده بود هر دسته را در یک اتاق بصورت اماده باش با تجهیزات و مهمات انفرادی در انتظار شروع عملیات استقرار داده بودیم در چنین وضعیتی فرماندهان برای تصرف شهرهای رتیان و معرسه الخان بیست وچهارساعت درحال مشورت , شناسایی و طرح ریزی وتحلیل راهکارهای تسلط بر دشمن شدند , زیرا این دو شهر قبل از رسیدن به شهرهای نبل والزهرا, قرار داشتند و هنوز در تصرف تکفریها بود ؛ دشمن بعد از شکست مرحله اول عملیات اقدام به عقب نشینی و در این شهرها موضع پدافندی گرفته بود.

طبق یک برنامه تاکتیکی حاج حسین سعادت خواه یک گروهان از گردان فاتحیون را برای تصرف وکنترل رتیان به جلو کشانید و بعداز یکی دوساعت پیاده روی برای پیش دستی در تاکتیک #افندی درمواضع فرعی نزدیک دشمن مستقرشدند ، بطوریکه تردد افراد گشتی دشمن قابل مشاهده وصدای حرف زدن نفرات و سلوی خودروهای محمول تکفیریها قابل سمع بود.

بدلیل تجمع نیروهای دشمن شرایط منطقه ناهمگون شده بود . سرعت عکس العمل وجابجایی دشمن بدلیل برخورداری از لجستیک خودرویی و شناخت صدرصد جغرافیایی منطقه بسیار بالا بود ، حاج حسین تصمیم به پیشروی و یورش به دشمن داشت اما نورالدین مخالف بود ( ا. ط.ع )اینجا بین حاج حسین و نورالدین   گفتگوهایی صورت گرفت و نوالدین حاج حسین را از پیشروی منصرف کرد. ماهم در مقر منتظر اقدام سایر یگانهای همجوار بودیم  تا در صورت نیاز از سایر مناطق به محاصره ی دشمن بپردازیم اما در اخرین لحظه برنامه ی حمله به رتیان عوض شده بود ودستور بازگشت به حاج حسین ابلاغ شد.

گروهان بدون درگیری و با استفاده از شرایط منطقه به محل استقرار قبلی بازگشت.

راوی ناصر اسکندری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن