ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13806
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۵۶
  • 322 بازدید
  • ارسال توسط :
روحانی دل بسته به دنیا، نیروی انقلابی تربیت نمی‌کند/ استفاده از بیت المال و امکانات دولتی سیره شهدا نیست

روحانی دل بسته به دنیا، نیروی انقلابی تربیت نمی‌کند/ استفاده از بیت المال و امکانات دولتی سیره شهدا نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، امروز همزمان با ایام فاطمیه یادواره سردار شهید مدافع حرم سید محمد حسن حسینی با نام جهادی «سید حکیم» و هشت شهید روحانی تربت جام با حضور مسولان اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی، طلاب، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، امروز همزمان با ایام فاطمیه یادواره سردار شهید مدافع حرم سید محمد حسن حسینی با نام جهادی «سید حکیم» و هشت شهید روحانی تربت جام با حضور مسولان اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی، طلاب، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم به همت حوزه خاتم المرسلین و پایگاه بسیج طلاب در محل حوزه علمیه مهدیه شهرستان برگزار شد.

در این محفل معنوی و روحانی پس از اجرای مدیحه سرایی و پخش مستند سردار شهید محمد حسن حسینی از تیپ فاطمیون که در دفاع از حریم اهل بیت حضرت زینب (س) به شهادت رسیده است یادگار دفاع مقدس و عضو قرارگاه تفحص سیره شهدای قم با تجلیل از مقام والای شهدای حرم گفت: حضور در محفل شهدا و تنفس در این فضای معنوی سعادتی بزرگ و لطفی بالا است.

حجت الاسلام صادقی با ذکر خاطراتی از اساتید اخلاق حوزه علمیه افزود: بالاترین مخلوق خدا بعد از پیامبران و صدیقین شهدا هستند که مراتب علم و عمل را توامان سپری کردند.

وی بیان داشت: بهترین چیزی که خداوند به انسان اعطا می کند مقام بالای شهادت و بهترین در خواست بنده از خداوند طلب شهادت است.

یادگار دفاع مقدس یادآور شد: شهدای روحانی نور علم و جهاد را باهم تلفیق کردند و با انتخاب آگاهانه رساله عملیه را در میدان نبرد، عمل کردند.

وی خطاب به طلاب در تربیت جوانان گفت: علم بدون مجاهدت و جهاد بدون علم یک توهم است و بعضی می خواهند در رفاه مجاهد باشند که نمی شود ما قرار است الگوی تربیتی جامعه باشیم.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: حوزه های علمیه باید الگوی تربیتی باشند و جوانان حماسی ، فاطمی، جهادی و حسینی پرورش دهند و تبلیغ دین را نباید وابسته به دنیا و پول کند.

یادگار دفاع مقدس خطاب به مسولان گفت: شهدا نسبت به استفاده از امکانات دولتی و بیت المال حساس بودند و اینگونه جوانان ر اتربیت کردند که شهیدی تربیت شده شهید عبدالله میثمی فرمانده سپاه سوم ایران می گوید « هدف ما فتح کربلا و قدس نیست می خواهیم کاخ سفید را حسینیه بسازیم»

وی با اشاره به سخن شهید حسینی قبل از شهادت خاطر نشان کرد: شهید حسینی که تربیت شده و طلبه حوزه علمیه مهدیه تربت جام بود با فراگیری علوم دینی راهی رفت که برای مولایش کم هزینه و پر فایده باشد و قبل ازشهادت چه زیبا گفت « شهادت لباس تک سایز است و انسان اگر خیلی بزرگ است باید کوچک و اگر کوچک است باید بزرگ شود تا به سایز شهادت برسد» و این همان سیره عملی امام روح الله می باشد که از اهل بیت گرفته است.

در پایان مراسم از خانواده شهدای روحانی و سردار شهید محمد حسن حسینی تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن