ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3101
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱:۴۶
  • 529 بازدید
  • ارسال توسط :
نکا معطر به عطر دومین شهید مدافع/ شهر دوباره بوی بهشت گرفت

نکا معطر به عطر دومین شهید مدافع/ شهر دوباره بوی بهشت گرفت

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، همزمان با شب شام غریبان امام هادی(ع)، مردم نکا استقبال بی‌نظیری از دومین شهید مدافع حرم شهرستان «شهید محمدتقی سالخورده» که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، انجام دادند و با پیکر این شهید وداع کردند. شهید […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، همزمان با شب شام غریبان امام هادی(ع)، مردم نکا استقبال بی‌نظیری از دومین شهید مدافع حرم شهرستان «شهید محمدتقی سالخورده» که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، انجام دادند و با پیکر این شهید وداع کردند.

شهید جوان 29 ساله نکایی از روستای شهاب‌الدین نکا در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد، رشد کرد و از همان کودکی با اهل بیت(ع) انس و الفت گرفت و این دوستی با ائمه اطهار(ع) موجب شد تا زمانی که همرزمانش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم می‌شدند؛ وی نیز برای دفاع از این حرم راهی سوریه شود.

عشق و دوستی با اهل بیت(ع) موجب شد تا نام فرزند خود را نیز "زینب" بگذارد و برای دفاع از حرم این بی‌بی عازم سوریه شود؛ نخستین اعزام را به سلامت بازگشت و در دومین اعزام خود در حالی که چند روزی از عید نوروز نگذشته بود دوباره عازم سوریه شد و این بار تنها جسم به خون آغشته‌اش به آغوش خانواده و "زینب" دوساله‌اش رسید و با آمدنش شهر دوباره بوی بهشت گرفت.

امام جمعه نکا در این مراسم با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم نکا از این شهید بزرگوار و حضور در آئین وداع ایشان گفت: نسل دوم و سوم انقلاب، امانتدار خوبی برای امانت پیشینیان و شهدای انقلاب شدند و با الگوبرداری مناسب از شهدای انقلاب، در ادامه راهشان با قوت ظاهر شدند.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی، اظهار کرد: شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه از این مرزوبوم دفاع کردند و برای ایران اسلامی عزت و اقتدار آفریند و اکنون نیز شهدای مدافع حرم نیز در ادامه راه شهدای گذشته برای دفاع از حریم اسلام، عزت‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ شما مردان در مراسم وداع با این شهید ارزشمند، شهید محمدتقی سالخورده موجب بالندگی انقلاب و اسلام است، یادآور شد: شما امشب با این شهید وداع می‌کنید و فرشتگان مراسم معارفه و پذیرش این شهید را در آسمان برگزار می‌کنند.

امام جمعه نکا افزود: آرمان‌های شهدا همواره برای ما باقی است و ما تنها با جسم این شهید همچون شهدای دیگر وداع می‌کنیم و حجاب و عفاف، نماز اول وقت، صداقت و درستی و ایمان از جمله آرمان‌های مهم شهدا است که باید در زندگی مورد توجه قرار گیرد.

محمدی‌لائینی، گفت: اینکه جامعه ما از حجاب فاصله بگیرد، و یا خدای ناکرده فساد اداری رواج داشته و بازار ناسالم باشد و مواردی از این قبیل، فاصله گرفتن از ارزش‌های شهدا است که باید با رعایت حجاب و عفاف، دوری از و ناپاکی‌ها، امانت‌داری، وفای به عهد و خوبی‌ها در میسر شهدا قرار گرفته و در تکریم و تقویت آرمان‌های شهدا تلاش کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز در این مراسم با قدردانی از شکوه حضور مردم در مراسم وداع با این شهید مدافع حرم، گفت: شهدای ما با جان خود برای عزت اسلام و انقلاب در غربت به شهادت رسیدند که باید در ادامه راهشان تلاش شود تا خونشان پایمال نشود.

ابراهیم شریفی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم در میسر دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را نثار کردند تا جاودانه بمانند و با پیوستن به سیدالشهدا(ع) به ندای مولای خود امام علی(ع) لبیک گفتند و مهمترین وظیفه ما، عمل به وصایای آنان و ادامه راه این عزیزان است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم در دفاع از پیام‌رسان کربلا، حضرت زینب(س) از گران‌بهاترین چیز یعنی جان خود گذشتند تا به دشمنان بفهمانند که جوانان ایران اسلامی پای ارزش‌ها و آرمان‌های خود هستند و نشان دادند که با حضور چنین جوانانی دشمن جرات تهدید و تجاوز به کشور را ندارد.

در این مراسم معنوی، ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخته و یاد شهیدان دفاع از حرم حضرت زینب (س) را گرامی داشتند.

سرگرد پاسدار شهید مدافع حرم محمدتقی سالخورده، هفدهمین شهید مدافع حرم مازندرانی و دومین شهید مدافع حرم نکا است که شب شنبه در سوریه به شهادت رسید و به دوستان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید محمدتقی سالخورده، سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه از سپاه ناحیه نکا برگزار و بعد از تشییع در مزار شهدای روستای شهاب‌الدین نکا زادگاه این شهید والامقام خاک‌سپاری می‌شود.

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذر ماه سال گذشته در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلو نکا خاک‌سپاری شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن