ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3614
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
جشنواره فیلم «مدافعان حرم» جای خالی رسانه‌ها را در منطقه پر می‌کند

جشنواره فیلم «مدافعان حرم» جای خالی رسانه‌ها را در منطقه پر می‌کند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، عباس رافعی نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به این که برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم باعث تنویر افکار عمومی نسبت به موضوعی روزآمد می شود افزود: دفاع از حرم و مقاومت های منطقه یکی از موضوعات مهم روز ایران و جهان است که در […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، عباس رافعی نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به این که برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم باعث تنویر افکار عمومی نسبت به موضوعی روزآمد می شود افزود: دفاع از حرم و مقاومت های منطقه یکی از موضوعات مهم روز ایران و جهان است که در روزنامه ها و گفت و گوهای رادیویی و تلویزیونی به آن پرداخته می شود. کارشناسان درباره آن نظر می دهند و از ناامنی های منطقه نگران هستند. بنابراین برگزاری جشنواره ای همچون جشنواره فیلم مدافعان حرم جدا از این که یک ضرورت است می تواند به تنویر افکار عمومی نسبت به این موضوع مهم و دغدغه کنونی کمک کند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مدافعان حرم جشنواره ای است درباره مظلومیت مسلمانان و به ویژه مقدسات آن ها که به دست گروه های تروریستی در حال نابودی و از بین رفتن است و برگزاری این رویداد قطعا کمک می کند تا نگاه جهانیان به موقعیت حرم ها و اماکن مذهبی جلب شود. وقتی که مجسمه بودا در افغانستان توسط طالبان فرو می ریزد همه رسانه های غرب و شرق برای پوشش خبری این رویداد در محل مستقر می شوند و از مردم برای حفظ این مجسمه که در نظر آن ها مقدس است استمداد می طلبند.

رافعی همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که متاسفانه وقتی به حرمین شریفین حمله و به ساحت بزرگان دین توهین می شود هیچ یک از این رسانه ها که برای یک مجسمه سینه چاک می کردند، پوشش خبری مطلوبی از این فاجعه ندارند. بنابراین جشنواره فیلم مدافعان حرم تلاشی است برای پر کردن جای خالی پوشش خبری رسانه ها از اتفاقات منطقه و این اطلاع رسانی را در قالب های تاثیرگذار مستند و نماهنگ انجام می دهد.

این فیلمساز با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع مدافعان حرم در طول سال و نه صرفا یک جشنواره توضیح داد: ما و دست اندرکاران جشنواره فیلم مدافعان حرم باید متوجه باشیم که حتی پایان یافتن حمله های تروریستی به اماکن مذهبی به معنای پایان یافتن توجه ما به موضوع دفاع از حرم نیست و چه بسا جشنواره فیلم مدافعان حرم باید رویدادی پیوسته و مستمر باشد.

وی همچنین درباره راهکارهای برگزاری بهتر این رویداد فرهنگی و هنری بیان کرد: ای کاش پا را فراتر از مستند و نماهنگ و به طور کلی تصویر بگذاریم و حوزه ادبیات نمایشی، نوشتن داستان کوتاه و قالب های دیگر هنری نیز برای این جشنواره در نظر گرفته شود. چه بسا عکس های تاثیرگذاری که درباره این موضوع گرفته شده، نقاشی ها و مجسمه های زیبایی که از این موقعیت ساخته شده است و در کنج خانه ها خاک می خورد و این جشنواره می توانست فرصتی برای دیده شدن آن ها باشد. از طرفی به نظر من فراخوان جشنواره فیلم مدافعان حرم را می توان در دوره های بعد در حوزه بین المللی منتشر کرد تا کسانی که در کنار حرمین شریفین زندگی کرده و مدافع واقعی اماکن مقدس هستند هم امکان شرکت در این رویداد را داشته باشند.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن