ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3861
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
  • 153 بازدید
  • ارسال توسط :
شناساندن مدافعان حرم و اهدافشان نیازمند فیلم‌های تحلیلی و پژوهشی است

شناساندن مدافعان حرم و اهدافشان نیازمند فیلم‌های تحلیلی و پژوهشی است

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان و فیلمساز گفت: در اوایل شروع جنگ سوریه به دلیل مسائلی که از لحاظ سیاسی و منطقه‌ای وجود داشت ما حتی نمی‌توانستیم از حضور اندک نیروهای مستشاری در سوریه حرفی به زبان بیاوریم. در ادامه جنگ و با مشخص […]

شناساندن مدافعان حرم و اهدافشان نیازمند فیلم‌های تحلیلی و پژوهشی استبه گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان و فیلمساز گفت: در اوایل شروع جنگ سوریه به دلیل مسائلی که از لحاظ سیاسی و منطقه‌ای وجود داشت ما حتی نمی‌توانستیم از حضور اندک نیروهای مستشاری در سوریه حرفی به زبان بیاوریم. در ادامه جنگ و با مشخص شدن چهره زشت تکفیری‌ها و تروریست‌ها ما توانستیم با ارسال نیرو در سوریه و عراق به مبارزه با داعش در بیرون مرزهای کشور بپردازیم.
 
وی افزود: در این سال‌ها و به دلایلی که گفته شد ما حتی نمی‌توانستیم به این موضوع و شهید شدن مدافعان حرم بپردازیم، حتی برای ساخت فیلم کوتاه و یا مستند و حتی داستانی در مورد مقاومت مردم سوریه و عراق و همچنین مدافعان حرم امکان‌پذیر نبود. اندک فیلم‌ها و گزارش‌هایی هم که پخش می‌شود و از اوضاع سخت مدافعان حکایت می‌کند، فیلم‌هایی است که توسط فیلمسازانی گرفته شده که شرایط حضور آن‌ها از طریق سپاه ایران فراهم شده است و امکاناتی مهیا شده که تا حد کمی بتوانند از طریق عکس و فیلم‌های گزارشی به شرایط مدافعان حرم و اهدافشان در سوریه بپردازند.
 
کارگردان فیلم ملکه گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره مدافعان حرم بتواند کمک خوبی برای نویسندگان فیلم‌های داستانی و فیلمسازان مستند باشد تا بتوانند با فراغ بال بیشتری به موضوع مدافعان حرم بپردازند.
وی اظهار کرد: در برنامه‌هایی که از طریق رسانه ملی پخش شده است، بیشتر به روایت از خانواده شهدا پرداخته و اگر عکسی از آن‌ها موجود بوده، به نمایش در آمده و بطور کلی عکس و فیلم زیادی از این شهدا وجود ندارد.
 
باشه آهنگر افزود: امیدوارم که با فراهم شدن شرایط مناسب، عکاسان و فیلمسازان بیشتری برای تهیه گزارش و کسب اطلاعات درست به منطقه اعزام شوند تا در سال‌های آینده و در جشنواره مدافعان حرم مردم بیشتر با این عزیزان آشنا شوند.
 
این کارگردان عنوان کرد: ما باید برای شناساندن مدافعان و اهدافشان از فیلم‌های گزارشی عبور کنیم و به ساخت فیلم‌های تحلیلی و پژوهشی روی بیاوریم. باید به علت درگیری‌ها و کشورهایی که باعث این جنگ شده‌اند پرداخت و از طریق فیلم و عکس و با استفاده از قدرت هنر و سینما قصد و نیت آن‌ها را از مخالفت با مقاومت نشان دهیم.
 
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که جشنواره فیلم مدافعان حرم بتواند جریان‌سازی کند و شرایطی را برای فیلمسازان جوان فراهم کند تا آن‌ها بتوانند با رویکرد جدید و ساخت فیلم‌های تحلیلی در این جشنواره شرکت کنند.
 
کارگردان بیداری رویا‌ها ادامه داد: در شرایط موجود تنها نهادی که می‌تواند کمک فیلمسازان برای ساخت فیلم، نماهنگ و عکس باشد رسانه ملی است. در این میان سپاه پاسداران و ارتش هم می‌توانند از به نمایش در آمدن عکس و ساخت فیلم‌ها حمایت کرده و با کمک به علاقمندان باعث رونق جشنواره مدافعان حرم شوند.
 
وی افزود: جشنواره فیلم مدافعان حرم می‌تواند باعث به وجود آمدن محفلی شود که راهکارهای زیادی در آن ارائه می‌شود و قطعا می‌تواند بستر زیادی برای فیلمسازان و عکاسانی داشته باشد که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند.
 
کارگردان فرزند خاک تصریح کرد: در حال حاضر فقط شبکه‌های وابسته به کشورهایی که حامی تروریست‌ها هستند در سوریه فعالیت دارند و اخبار و اطلاعاتی را به گوش جهانیان می‌رسانند که به نفع تروریست‌ها و تکفیری‌ها است. همان‌طور که جنگ در جبهه‌هاست جنگ رسانه‌ای نیز شکل گرفته است، حتی می‌توان گفت جنگ رسانه‌ای بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از جنگ در جبهه‌هاست چون جنگ رسانه‌ای به افکار عمومی جهت می‌دهد.
 
وی ادامه داد: با توجه به این مسئله که شبکه‌های جهانی از پوشش اخبار ما سر باز می‌زنند برگزاری این جشنواره می‌تواند گام خوبی در شناسایی شهدای حرم و دلیل شهادت و اهداف آن‌ها باشد.
 
نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 10 اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www. modafeanfilmfest. ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن