ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 4319
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
  • 616 بازدید
  • ارسال توسط :
زنان و مادران شهدای مدافع حرم ایثار و فداکاری را معنا کردند

زنان و مادران شهدای مدافع حرم ایثار و فداکاری را معنا کردند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، فهیمه فرهمندپور پیش از ظهر امروز در اجلاسیه زنان کنگره 8 هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی امروز در نشست بزرگداشت مقام شهدا و زنان شهید جمع شدیم که 3 مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، فهیمه فرهمندپور پیش از ظهر امروز در اجلاسیه زنان کنگره 8 هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی امروز در نشست بزرگداشت مقام شهدا و زنان شهید جمع شدیم که 3 مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، ولادت امام علی(ع) و بزرگداشت مقام معلم را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین معلمان ما پدران و مادران ما هستند و نقش زیادی در تعلیم و تربیت ما ایفا می‌کنند، گفت: معنای زندگی به آینده در یک نگاه کلان نگاه به یک استان یا یک فرهنگ به جهان هستی انسان است و معنای زندگی چرایی و چگونگی ورود به هستی است.

وی با اشاره به اینکه اگر به چرا و چگونگی معنای جهان هستی با دیدگاه مادی بنگریم و بر این اعتقاد باشیم که از هیچ آمده‌ایم و به هیچ می‌پیوندیم و دنیا و زندگی را به مانند سفره غذایی می‌بینیم که باید در هر حال مانند گرسنه‌ای به آن چنگ بزنیم افزود: در این دیدگاه لذت و نفع خود را بر مبنای مادی قرار داده و فداکاری و شهادت و رشادت در این دیدگاه معنی ندارد.

فرهمند با اشاره به اینکه تلاش برای بهبود زندگی در  دیدگاه مادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این دیدگاه تلاش برای بهبود زندگی انسان و تربیت نسل‌های متعالی یک زحمت عبث است و شهید و شهادت معنایی نامفهوم است و این‌گونه دیدگاه یک دیدگاه پوچ است.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه اگر معنای زندگی را در تبیین قدرت الهی امانتداری عزت و قدرت لامتناهی دیده شود آنگاه فداکاری باعث شکوفایی می‌شود، تصریح کرد: معنای زندگی در تبیین قدرت بی انتهای الهی به یک رابطه عمیق دست پیدا می‌کنیم و آنجا است که ارزش‌های مادی بی ارزش و ارزش‌های معنوی جلوه‌گر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نسل ما نسلی خوشبخت و خوشوقت است، تصریح کرد: نسل ما نسلی ارزشمند است که از ابتدا زندگی در مسیری قرار گرفته که براساس تبیین الهی زندگی را معنا کردیم.

فرهمند با اشاره به اینکه از ابتدای نسل انقلاب مسیر زندگی جوانان و غیور مردان ایران اسلامی و مادران غیور کشور در مسیر تبیین الهی قرارگرفته است افزود: زنان و مادرانی که عشق زندگی و شریک زندگی و فداکاری را با صبر و استقامت به میدان‌های جنگ فرستادند، به‌درستی ارزش‌های معنوی را شکوفا و معنا کردند.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه دیدار خانواده شهدای مدافع حرم یک حال و هوای معنوی الهی به همراه دارد خاطرنشان کرد:  زنان جوان و مادران غیور شهدای مدافع حرم، زنانگی و ایثار و فداکاری را با شکوه و زیبایی وصف‌ناپذیری معنا کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تعداد اندکی از مادران جوانان خود را از مرزها خارج می‌کردند و گروه عظیمی از مادران و زنان عزیزان خود را به سوی جبهه‌ها می‌فرستادند، تصریح کرد: برخی از این جوانان که از مرز خارج می‌شدند جان خود را از دست دادند و گروهی هم در راه خدا به شهادت رسیدند برای مادران چه چیزی می‌تواند معنوی‌تر از گذشتن از فرزند در راه خدا باشد.

مشاور وزیر کشور با اشاره به اینکه معنای واقعی زندگی با جهاد در راه خدا اسلام و ارزش‌های مقدس اسلامی است، تصریح کرد: کشتن و کشته شدن و جنگ زیبا نیست اما زمانی که در قالب جهاد و شهادت قرار می‌گیرد زیبا و گورا می‌شود.

فرهمند خاطرنشان کرد: زنانگی در مسیر تبیین ارزش‌های الهی معنا پیدا می‌کند و این معنا در زنان و مادران ایران اسلامی که عزیزان خود را در راه خدا فدا کردند و در مواقع لزوم سلاح به دست گرفتن و وارد میدان جنگ شدند، نمود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه با ید در مقابل این زنان و مادران پیشانی به خاک نهاد، تصریح کرد: شایسته است در مقابل این‌گونه زنان و مادرانی که با تقدیم جان عزیزان خود، راه ارزش‌های انقلاب را هموار کردند سر تعظیم فرود آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن