ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 4673
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
آخرین خبرها از درگیریهای و نقص آتش بس در حلب /اسامی شهدا

آخرین خبرها از درگیریهای و نقص آتش بس در حلب /اسامی شهدا

تحریریه پارسینه –  در حالیکه وضعیت نبرد در حلب و اطراف آن با رفتار سئوال برانگیز روسیه در چند روز اخیر شکل تازه ای به خود گرفته و حدس و گمانه زنی هایی در خصوص چگونگی تحولات و پیشروی های مختصر تکفیریها در این چند روز در ذهن کارشناسان بوجود آورده، خبرهایی از تدارک حمله […]

تحریریه پارسینه –  در حالیکه وضعیت نبرد در حلب و اطراف آن با رفتار سئوال برانگیز روسیه در چند روز اخیر شکل تازه ای به خود گرفته و حدس و گمانه زنی هایی در خصوص چگونگی تحولات و پیشروی های مختصر تکفیریها در این چند روز در ذهن کارشناسان بوجود آورده، خبرهایی از تدارک حمله مجدد به تروریستها توسط ارتش سوریه با همکاری نیروهای ایرانی و حزب الله به گوش می رسد.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه گفته بود آتش‌بس اعلام شده در شهر حلب و بخش‌های شمالی استان لاذقیه برای سه روز دیگر تمدید شده است. اما اخبار منتشره حکایت از نقص آتش بس در این مناطق توسط تروریستهای تکفیری دارد.

در خشونت‌های دو هفته اخیر تروریستها در این منطقه با هدف ضربه به مردم و مقاومت و همچنین سو استفاده از افکار عمومی دنیا، بیش از سیصد غیرنظامی کشته شدند تا این که در این مناطق آتش‌بس اعلام شد.

در حالیکه طی روزهای اخیر آرامش نسبی در داخل شهر حلب برقرار بوده اما در جنوب این شهر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت مردمی و ارتش سوریه با تروریستهای تکفیری از جمله جبهه نصرت که با القاعده ارتباط دارد و ظاهراً از سوی ترکیه و عربستان حمایت مستقیم می شوند، در جریان است.

شهر حلب در شمال غربی سوریه ۵ سال پیش و قبل از شروع درگیری‌های سوریه، قطب صنعتی و مالی این کشور بود. خشونت‌های اخیر، شدیدترین درگیری‌های یک سال اخیر به شمار می‌روند.

سازمان ملل متحد، به دنبال کشته شدن شماری از شهروندان شهر حلب، وضعیت این شهر را فاجعه‌بار خوانده است.

جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکیست که تعداد زیادی از نیروهای مقاومت از جمله فاطمیون، رزمندگان مقاومت لبنان و عراق و نیروهای مدافع حرم در حومه شهرک حمیره واقع در جنوب شرق خان طومان مستقر شده‌اند.

یک منبع میدانی در حلب ضمن بیان اینکه «این نیروها برای عملیات بازپس‌گیری شهرک خان طومان آماده هستند» به «بین‌الملل فارس» گفت که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی عملیات آزادسازی هنوز آغاز نشده است.

وی ضمن پیچیده و دشوار توصیف کردن وضعیت میدانی، گفت: در مقابل، تروریست‌ها نیز با بیش از ۸ هزار نیرو در منطقه مستقر شده‌اند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این منبع همه حامیان جبهه مقاومت را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: دشمنان محور مقاومت در تلاش هستند با جنگ رسانه ای به اهداف خود برسند و همه باید در شرایط فعلی هوشیار باشند.

به گفته این منبع میدانی، «نیروهای مقاومت، برای بازپسگیری شهرک خان طومان و آزادسازی مناطق دیگر در حومه جنوب استان حلب عزم خود را جزم کرده‌اند».

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری از عصر شنبه عملیاتی را برای پاکسازی شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» آغاز کرده‌اند… جنگنده های روسی و سوری بشدت مواضع تروریست‌ها را در این مناطق هدف قرار می‌دهند ساعتی قبل، تروریست‌ها مجبور شده‌اند مناطق ذکر شده را تخلیه و فرار کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری‌ها در حومه این مناطق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در تلاش هستند مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

برخی خبرها از منطقه حاکیست: «قبل از عقب‌نشینی نیروهای احرار الشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب‌الله در کمینی چندین نفر از عناصر مسلح را شکار کردند و بیش از ۳۰ تن از آنان را کشته یا زخمی کردند. وی گفت: تروریست‌ها بدون اینکه بتوانند اجساد نیروهای خود را عقب ببرند، از منطقه [به عقب] متواری شدند.

بمباران مواضع تروریست‌ها توسط جنگنده‌ها روسی در شهرک‌های «خان طومان»، «الزربة» و «العیس» در جنوب حلب ادامه دارد.

 اسامی ۱۳ شهید مدافع حرم مازندران در منطقه خان طومان سوریه اعلام شد.

سربازان فداکار و جان برکف لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا مازندران همچون سال های دفاع مقدس و این بار در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) از جان خویش گذشتند و به سوی معبود خود پر کشیدند.

اسامی ۱۳ شهید مدافع حرم مازندران به شرح زیر است:

شهید محمد بلباسی از  قائمشهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهید رضا حاجی زاده از آمل، شهید حسن رجایی فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهیدسعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از  فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر، شهید ید ا… قنبری از بهشهر؛

زمان تشییع ۱۳ شهید مدافع حرم استان متعاقباً اعلام می‌ شود.

گفتنی است این شهدای عزیز در منطقه خان طومان سوریه مورد حمله تکفیری ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن