ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5955
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰:۰۱
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
۶۲۰ مبلغ ویژه ماه رمضان به استان سمنان اعزام می شوند

۶۲۰ مبلغ ویژه ماه رمضان به استان سمنان اعزام می شوند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری عصر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ دامغان در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان به میزبانی اردوگاه شهید صدوقی چشمه علی این شهرستان ضمن اشاره به پیش بینی اعزام ۶۲۰ روحانی به استان در این ماه مبارک اظهار داشت: این مبلغان […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری عصر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ دامغان در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان به میزبانی اردوگاه شهید صدوقی چشمه علی این شهرستان ضمن اشاره به پیش بینی اعزام ۶۲۰ روحانی به استان در این ماه مبارک اظهار داشت: این مبلغان سه نوبت نماز جماعت در مساجد، سخنرانی، تفسیر قرآن و برگزاری مراسم احیاء را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: برنامه های ماه مبارک رمضان در ۷۵۰مسجد شهری و روستایی استان سمنان با حضور روحانیان و مبلغان اعزامی اجرا می شود.  

رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه روحانیان در عصر حاضر هدایت دینی و سیاسی و حضور خدمتگزارانه و ارائه خدمات اجتماعی به جامعه است، افزود: روحانیان وظیفه هدایت دینی و سیاسی را برعهده دارند.

شکری با بیان اینکه امر تبلیغ دین فقط به ایام ماه محرم و ماه مبارک رمضان محدود نمی شود، خاطر نشان کرد: استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد برخوردار است که همواره از این ظرفیت ها در طول سال خصوصا ایام ماه محرم و ماه مبارک رمضان استفاده کرده است.  

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ به عنوان موضوعات مهم جامعه هیچ کاه از هم جدا نیست، اظهار داشت: روحانیان در سالی در سخنرانی های خود به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توجه داشته باشند و در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ موضوع مهم جامعه است، اضافه کرد: بخش اعظم فرهنگ سازی در جامعه برعهده روحانیان و مبلغان است.  

شکری همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ضروریات کار مبلغان است.  

وی اضافه کرد: دفاع مقدس ملت ایران از مرز جغرافیایی اروند به منطقه مدیترانه افزایش یافته و نمونه آن حضور رزمندگان ما در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق است که به عشق امامت و ولایت در این مناطق حضوری فعال دارند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان یاد آورشد: روحانیان ضمن تجلیل ازمقام شامخ شهدای مدافع حرم لازم است در سخنرانی های خود به اهمیت دفاع از مرز های اعتقادی بپردازند و در آئین های تجلیل از شهدای مدافع حرم نیز حضوری پررنگ داشته باشند.

شکری همچنین بر ضرورت جلوگیری از انحرافات در عزاداری ائمه اطهار (س) تاکید کرد و افزود: فرهنگ جامعه با یک بخشنامه  اصلاح و تغییر پیدا نمی کند و در این راستا نهادهای مردمی باید ورود پیدا کنند و اگر چنین نشود نمی توانیم در اصلاح فرهنگ موفق باشیم.  

وی اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در ایام ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در استان سمنان را یکی از برنامه های  خوب این اداره کل ذکر کرد و گفت: این طرح در ۱۱۰مسجد استان سمنان اجرا خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن