ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7799
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۰۱
  • 165 بازدید
  • ارسال توسط :
مراسم وداع شبانه و پر شور مردم کرج با پیکر شهید مدافع حرم “محمود نریمانی”

مراسم وداع شبانه و پر شور مردم کرج با پیکر شهید مدافع حرم “محمود نریمانی”

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"، مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم محمود نریمانی شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) با حضور جمع پر شور مردم انقلابی کرج و دوستان و نزدیکان این شهید والا مقام برگزار شد. حجت السلام میلانی نژاد در […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"، مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم محمود نریمانی شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) با حضور جمع پر شور مردم انقلابی کرج و دوستان و نزدیکان این شهید والا مقام برگزار شد.

حجت السلام میلانی نژاد در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده و نزدیکان این شهید گفت: آمدن هر شهید برای رزمندگان و کسانی که از دوره دفاع یادگاری دارند سخت است و غصه دار می شوند که چرا از قافله عقب مانده ایم.

ایشان در ادامه با اشاره به جایگاه بسیار والا و برتر شهدا افزود: خداوند در قرآن تعابیر بسیار ویژه ای و زیبایی درباره شهید دارد هیچ کسی و موجودی به اندازه و درجه خداوند نمی تواند از شهید تعریف کند و جایگاه او را وصف نماید، خداوند مشتری شهید است و هیچ کس به اندازه او شهید شناس نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از تعابیر قرآنی درباره شهدا تعبیر مشتری است، خداوند می فرماید من مشتری هستم، یعنی خریدار إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ … (توبه 111) اولین شرط توفیق شهادت ایمان است و مومن یعنی کسی که تمام وجودش پر باشد از باور به این که عالم خدایی دارد و همه کارها به دست اوست و آن خدا هم عادل، عالم، بصیر، سمیع، حکیم، حلیم، قادر است، در دعای جوشن کبیر هزار و یک اسم از خداوند قرائت می شود و یکی از اسم های او شهید است.

حجت السلام میلانی نژاد با تاکید بر درجه رفیع شهدا مدافع حرم گفت: شهیدی که به قصد دفاع از حرم حضرت زینب (س) رفت چند روزه راه طولانی عرفان و کمال را طی می کند و به مقصد نهایی می رسد.

وی در پایان افزود: این ایه معروف "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ" (عمران 169) بعد از جنگ احد و شهید شدن تعداد زیادی از مسلمان نازل شد، در حین عزیمت به این جنگ 300 نفر از لشکر اسلام برگشتند و پیامبر را همراهی نکردند و زمانی که جنگ تمام شد آن منافقان گفتند که مگر ما نگفته بودیم که به جنگ نروید کشته می شوید؟ در این هنگام این آیه نازل شده که شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

مراسم وداع با پیکر شهید نریمانی با حضور پر شور مردم کرج برگزار شد

 

گفتنی است در ادامه این مراسم پیکر پاک شهید محمود نریمانی به مسجد منتقل شد و مردم انقلابی، دوستان و خانواده این شهید برای آخرین بار با وی وداع کردند.

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن