ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82495
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۰۵
  • 264 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا سعودی‌ها و ائتلافشان نمی‌توانند در یمن پیروز شوند؟

چرا سعودی‌ها و ائتلافشان نمی‌توانند در یمن پیروز شوند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتص – چاپ سرزمین‌های اشغالی- در تحلیلی درباره ناکامی سعودی‌ها و ائتلافشان در جنگ یمن نوشته است: «ارتش‌های عربستان و امارات دو نمونه از مجهزترین و پول‌دارترین نیروهای نظامی در جهان‌اند. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل در استکهلم، بودجه نظامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتص – چاپ سرزمین‌های اشغالی- در تحلیلی درباره ناکامی سعودی‌ها و ائتلافشان در جنگ یمن نوشته است: «ارتش‌های عربستان و امارات دو نمونه از مجهزترین و پول‌دارترین نیروهای نظامی در جهان‌اند. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل در استکهلم، بودجه نظامی عربستان در سال ۲۰۱۷ حتی از روسیه هم که سومین بودجه نظامی در جهان را با رقم ۶۹.۴ میلیارد دلار در اختیار دارد، فراتر رفت. این اندیشکده هم‌چنین عربستان را در رده دوم بزرگترین واردکنندگان سلاح در جهان در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ معرفی کرد و خاطرنشان کرد که چنین وارداتی در شش سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

با این حال محدودیت‌های نظامی سعودی‌ها مشخص است. با وجود بودجه هنگفت و خریدهای تسلیحاتی سرسام‌آور، آنها از کمبود تجربه، وابستگی به پشتیبانی آمریکا و نداشتن سرمایه انسانی رنج می‌برند.

دکتر یوئل گزانسکی، محقق ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو می‌گوید: “آنها از سال ۱۹۹۱ در جنگی شرکت نداشته‌اند.” این در حالی است که از سوی دیگر حوثی‌ها “دهه‌ها تجربه جنگ چریکی و رزم در سرزمین‌شان را دارند.”

  

ادامه دارد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن