ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82534
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
  • 143 بازدید
  • ارسال توسط :
«حسن باعوم» خواستار خیزش مردمی علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در جنوب یمن شد

«حسن باعوم» خواستار خیزش مردمی علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در جنوب یمن شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از رهبران جنوبی یمن خواستار خیزش مردمی و انقلاب علیه اشغالگران ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن شد. «حسن احمد باعوم»، رئیس شورای ملی آزادسازی جنوب یمن در بیانیه‌ای که دیروز (سه‌شنبه) منتشر شده است، از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از رهبران جنوبی یمن خواستار خیزش مردمی و انقلاب علیه اشغالگران ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن شد.

«حسن احمد باعوم»، رئیس شورای ملی آزادسازی جنوب یمن در بیانیه‌ای که دیروز (سه‌شنبه) منتشر شده است، از توده‌های مردم جنوب یمن خواست دست به سلاح برده و علیه ائتلاف سعودی اعلان جنگ کنند.

او در بیانیه‌ خود که خطاب به مردم جنوب یمن است، به تاریخ مبارزات استعمار ستیز این کشور علیه اشغالگری بریتانیا و جنگ‌های نیابتی در دوره بلوک غرب و شرق در طول شش دهه گذشته اشاره کرد و گفت که این جنگ‌ها و درگیری‌ها منجر به عقب ماندن یمن از کاروان جهانی پیشرفت و ترقی شد.

او در این بیانیه تأکید کرده است که آزادی و استقلال مردم جنوب یمن با هواپیما یا خودروی زرهی بیگانگان محقق نمی‌شود و باید آن‌ها به خودشان، آگاهی و توانایی‌ها و امکانات خود اتکا کنند.

رئیس شورای ملی آزادسازی جنوب یمن به جنگ ائتلاف سعودی علیه کشورش اشاره کرد و مخالفت خود با اینکه یمن به محلی برای درگیری و جنگ نیابتی شود اعلام کرد.

او به اقدام ائتلاف سعودی و اماراتی در اعزام نیروهای جنوبی به نبرد ساحل غربی و استان الحدیده اعتراض کرد و از اهالی جنوب یمن، از سرباز گرفته تا افسر خواست به مرزهای قبل از ۱۹۹۰ عقب نشینی کرده و از پذیرش هرگونه دستوراتی برای اعزام به جبهه‌های خارج از این مرز امتناع کنند.

باعوم همچنین از مردم جنوب یمن خواست به هیچ وجه اجازه ندهند هیچ  نیروی نظامی غیر جنوبی در مناطق و استان‌های جنوبی یمن حضور داشته باشند.

رئیس شورای عالی انقلاب برای آزادسازی جنوب یمن در ادامه خواستار کمک به آوارگان و پناه‌جویان یمنی بدون فرق گذاشتن به هویت، رنگ و مذهبشان به ویژه «برادران» خودشان در منطقه تهامه  شد که هم‌اکنون در برابر متجاوزان در الحدیده مقاومت می‌کنند.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از 23 خرداد ماه عملیات گسترده‌ای برای اشغال شهر الحدیده و بندر و فرودگاه آن شروع کرد که منجر به شکست این عملیات شد.

دفتر سازمان ملل دوشنبه این هفته، اعلام کرد از زمان آغاز عملیات ائتلاف سعودی برای اشغال الحدیده ۳۵ هزار خانواده آواره در استان الحدیده وجود دارند که ۲۰ هزار خانواده نیازمند کمک فوری هستند.

عربستان بعد از شکست عملیات خود به دنبال فشار  سیاسی و رسانه‌ای برای سیطره بر این شهر راهبردی است با این حال «سید بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» در خواست ائتلاف متجاوز سعودی برای خروج نیروهای این جنبش از بندر شهر الحدیده را غیر منطقی خواند و گفت که سازمان ملل تنها به شرط توقف حملات ائتلاف به این منطق می‌تواند بر بندر مذکور نظارت کند. (جزئیات بیشتر)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن