ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83821
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
ژنو ماه آینده میلادی میزبان مذاکرات صلح یمن خواهد بود

ژنو ماه آینده میلادی میزبان مذاکرات صلح یمن خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن قصد دارد ماه آینده میلادی طرف‌های درگیر در جنگ یمن را برای رایزنی بر سر چارچوب مذاکرات صلح به نشستی در ژنو دعوت کند. «مارتین گریفیتس» در سخنانی پنجشنبه شب در شورای امنیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن قصد دارد ماه آینده میلادی طرف‌های درگیر در جنگ یمن را برای رایزنی بر سر چارچوب مذاکرات صلح به نشستی در ژنو دعوت کند.

«مارتین گریفیتس» در سخنانی پنجشنبه شب در شورای امنیت سازمان با بیان اینکه راه حل سیاسی جهت پایان دادن به جنگ یمن «در دسترس» است از قدرت‌های جهانی خواست از تلاش‌های جدید برای مذاکرات صلح حمایت کنند.

نماینده سازمان ملل گفت این گفت‌وگوها که روز 6 سپتامبر برگزار می‌شوند «فرصت‌های لازم را برای طرفین جهت رایزنی درباره چارچوب مذاکرات، تمهیدات اعتمادساز و برنامه‌ریزی‌های ویژه برای پیش بردن فرایند مذاکرات فراهم خواهد کرد.»

سخنان گریفیتس ساعاتی بعد از حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به شهر بندری الحدیده مطرح شد. دراین حمله دست‌کم 28 نفر کشته و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

آخرین تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیر در جنگ یمن سال 2016 شکست خورد. 

ائتلافی به رهبری عربستان از فروردین 1394 یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از 36 هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن