ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84007
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲:۲۸
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل

جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، بازتاب جهانی تازه‌ترین جنایت جنگی ائتلاف سعودی و حامیانش، چهره منفوری از آنها را نزد افکار عمومی جهان ترسیم کرده و واکنش خشم آلود نهادهای حقوق بشری را به همراه داشته است. ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته تنها بیمارستان بندر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، بازتاب جهانی تازه‌ترین جنایت جنگی ائتلاف سعودی و حامیانش، چهره منفوری از آنها را نزد افکار عمومی جهان ترسیم کرده و واکنش خشم آلود نهادهای حقوق بشری را به همراه داشته است. ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته تنها بیمارستان بندر الحدیده را با حمایت اطلاعاتی – لجستیکی آمریکا به شدت بمباران کرد. در این جنایت جنگی ده‌ها نفر شهید و تعداد بیشتری از بیماران و کارکنان بیمارستان به شدت مجروح شدند.

ائتلاف سعودی پس از مشاهده واکنش جهانی بلافاصله ادعا کرد که در این حمله نقشی نداشته و حملات هوائی به بیمارستان الحدیده را به حوثی‌ها نسبت داد. این نخستین بار نیست که ائتلاف سعودی مسئولیت جنایات جنگی خود را به حوثی‌ها نسبت می‌دهد. پیش از این هم بمباران هوائی یک مراسم مذهبی در یک مسجد را که به شهادت صدها تن و مجروحیت عده بیشتری منجر شد، به حوثی‌ها نسبت داد درحالی که اساساً حوثی‌ها فاقد هواپیماهای جنگی و نیروی هوائی هستند و این آشکارترین دروغ شرم آوری است که ائتلاف سعودی برای فرار از واقعیت‌ها به آن متوسل شده است.
کنگره آمریکا در واکنش به این پدیده و با هدف تلاش برای فاصله گرفتن از اثبات همدستی با ائتلاف سعودی، قصد دارد با گنجاندن شروطی در همدستی با ائتلاف سعودی، همکاریها با سعودی‌ها در جنایات جنگی در یمن را محدود کند. کاملاً آشکار است که این رفتار کنگره با هدف ایجاد انحراف در افکار عمومی جهان است و در میدان عمل پنتاگون و ارتش آمریکا نزدیکترین همکاری‌ها با ماشین جنگی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن را هنوز هم در سرلوحه اهداف و برنامه‌های خود محفوظ می‌دارد.
نمایندگان کنگره در جریان بررسی بودجه نظامی آمریکا تصریح کرده‌اند که پنتاگون و ارتش آمریکا باید در سوخت گیری جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن تجدیدنظر کنند ولی در موارد خاص! با جلب نظر مساعد وزیر دفاع می‌توانند به همکاری خود در همین زمینه هم ادامه دهند. علاوه بر این کنگره از ائتلاف سعودی خواسته است که مانع تامین غذا و دارو برای مردم در محاصره در یمن نشوند. روشن است که این خواسته کنگره، اقدامی با اهداف سیاسی – تبلیغاتی و با انگیزه انحراف یا فریب افکار عمومی مطرح شده و همه می‌دانند که مستشاران نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل در اتاق جنگ ائتلاف علیه یمن همچنان حضور دارند و اتفاقاً پیشنهادبرای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره زمینی دریائی و هوائی یمن از طرف مستشاران نظامی آمریکا مطرح شده و هنوز هم آنها بر وجود و تشدید محاصره یمن اصرار می‌ورزند.
آنچه در این میان اهمیت دارد اینست که برخی نیروهای ویژه و مزدورانی از ارتش‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل با حضور مستقیم در حملات وحشیانه علیه بندر الحدیده ماموریت داشتند با حملات برق آسا، این بندر استراتژیک را از نیروهای مقاومت پس بگیرند و با استقرار در فرودگاه بین‌المللی الحدیده، سرپل ارتباطی برای درو کردن عشایر غیرتمند و سایر نیروهای مقاومت یمن را ایجاد کنند که البته نتوانستند مزدوران مهاجم هرچه بیشتر تلاش کردند، کمتر نتیجه گرفتند و با شدت عمل و توسل به انواع جنایات جنگی تلاش کردند مقاومت یمن را درهم بشکنند که البته با نتایج معکوسی مواجه شدند. صدها تن از مزدوران به هلاکت رسیده و یا اسیر شدند. ده‌ها تانک، نفربر زرهی و تجهیزات سنگین مخابراتی به غنیمت نیروهای مقاومت درآمد.
حمله هوائی و بمباران بیمارستان الحدید، حرکتی جنایتکارانه با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست متجاوزین و انتقام شکست آنها بود که به یک رسوائی تازه منجر شد. با در نظر گرفتن انعطاف نیروهای مقاومت برای فراهم کردن زمینه‌های برقراری آتش بس و مذاکره در جنگ تقریباً 4 ساله یمن، به نظر می‌رسد جنایت جنگی اخیر ائتلاف برای ضرب شست نشان دادن به مردم یمن صورت گرفته ولی با نتایج منفی مواجه شده است.
شدت و دامنه شرارت سعودی‌ها دقیقاً در شرایطی به نقطه اوج خود رسیده که سازمان ملل، یونیسف و نهادهای امدادرسان بین‌‌المللی از شدت گرفتن فاجعه در یمن خبر می‌دهند و تصریح می‌کنند که مرگ کودکان و زنان و افراد سالخورده بر اثر بیماری، گرسنگی و فقدان امکانات بهداشتی – غذائی و داروئی به یک پدیده روزمره و عادی تبدیل شده است. گوترش دبیرکل سازمان ملل، بحران یمن را وسیع‌ترین بحران انسانی در قرن حاضر نامیده و بارها به تصریح، عاملین و آمرین جنگ در یمن را ادامه دهندگان جنگی احمقانه و بدون توجیه معرفی کرده است. یمن مدتهاست به ویترین جنایات جنگی حامیان ائتلاف سعودی تبدیل شده ولی انتظار نمی‌رود جنایتکاران از شکست‌های خود عبرت بگیرند.
ریخت و پاش دلارهای نفتی مانع انعکاس رسانه‌ای بسیاری از جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن شده و نهادهای ناظر هم مرتباً هشدار می‌دهند که گوئی جنگ و جنایت در یمن قرار است انعکاس لازم را داشته باشد و همواره با سانسور خبری مرگبار مواجه است اطلاعات دریافتی از نیروهای مقاومت یمن به خوبی نشان می‌دهد که علیرغم ادعای حامیان ائتلاف سعودی مبنی بر فاصله گرفتن آنها از ائتلاف، همدستی و همراهی مستشاران نظامی و مزدوران آمریکائی، انگلیسی، فرانسوی و اسرائیلی برای جبران شکست سنگین آنها در تصرف بندر استراتژیک الحدیده چند برابر شده و آنها ماموریت دارند به هر قیمت ممکن، استقامت مثال زدنی حوثی‌ها و قبایل غیرتمند یمنی را درهم بشکنند. این برای ائتلاف سعودی رسوائی بزرگی محسوب می‌شود که علیرغم توسل به انواع شرارت‌ها و جنایات جنگی و در اختیار داشتن پیچیده‌ترین سلاح‌های تهاجمی و جنگ افزارهای فوق مدرن و سنگین و بهره مندی از حمایت بی‌حد و مرز قدرت‌های شیطانی، هنوز هم نتوانسته‌اند در گوشه‌ای از خاک یمن مستقر شوند و در آنجا بمانند.
نکته بسیار مهم و قابل تامل در ماجرای یمن، بی‌عملی سازمان ملل است. با اینکه نماینده سازمان ملل در امور یمن خبر از وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور می‌دهد و با اینکه تاکنون بارها مجامع بین‌المللی اعلام کرده‌اند عملکرد جنگی عربستان در یمن یک جنایت جنگی است و دبیرکل سازمان ملل نیز این جنایات را محکوم کرده، این سازمان هیچ اقدامی برای جلوگیری از ادامه این جنایت جنگی به عمل نیاورده است. وظیفه مهم و اصلی سازمان ملل جلوگیری از تجاوز دولت‌ها به حقوق ملت‌ها، جلوگیری از جنگ و تلاش عملی برای برقراری صلح است ولی سازمان ملل در ماجرای یمن به هیچیک از وظایف خود عمل نکرده و کارنامه شرم آوری از خود برجای گذاشته است.یادداشت جمهوری اسلامی/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن