ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84500
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۳۹
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
نشست فوری شورای امنیت درباره جنایت اخیر عربستان در یمن

نشست فوری شورای امنیت درباره جنایت اخیر عربستان در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از المیادین؛ در پی حمله هولناک ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «صعده» یمن، کشورهای سوئد، بولیوی، هلند، پرو و لهستان به‌عنوان 5 کشور عضو شورای امنیت، نشست فوری این شورا برای بررسی جنایت هولناک ائتلاف متجاوز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از المیادین؛ در پی حمله هولناک ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «صعده» یمن، کشورهای سوئد، بولیوی، هلند، پرو و لهستان به‌عنوان 5 کشور عضو شورای امنیت، نشست فوری این شورا برای بررسی جنایت هولناک ائتلاف متجاوز سعودی در این زمینه را خواستار شدند.
این کشورها از شورای امنیت خواستند که امروز(19 مردادماه)، نشستی فوری و غیرعلنی برای بررسی این جنایت برگزار کند.
واکنش دبیرکل سازمان ملل 
از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد جمعه در واکنش به حمله هوایی عربستان به اتوبوس حامل کودکان در استان صعده که بیش از 100 کشته یا زخمی برجا گذاشت، خواستار تحقیق فوری و مستقل درباره این جنایت شد.
فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گوترش حمله هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن را که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد محکوم کرده است.

در بیانیه آمده؛ دبیرکل تاکید کرده که طرف‌های درگیر بایستی برای حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از هدف قرارگرفتن آن ها اقدام کنند.
یادآوری می‌شود، وزارت بهداشت یمن روز پنج‌نشبه اعلام کرد که در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده، ۵۷ نفر کشته و ۷۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.
این در حالی است که سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن اما حمله روز پنجشنبه به این اتوبوس را «اقدام نظامی مشروع» خواند! و مدعی شد: حمله امروز (پنجشنبه) کسانی را هدف قرار داده است که دیشب با موشک  جیزان را هدف قرار دادند.
 
  انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن