ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 84923
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
  • 127 بازدید
  • ارسال توسط :
حل مشکلات بهداشتی مدارس حاشیه خرمشهر ضروری است

حل مشکلات بهداشتی مدارس حاشیه خرمشهر ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا عزیز ساعدی چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: در این رابطه باید نماینده ای از امور آبفا، شهرداری و شبکه بهداشت برای بررسی وضعیت سرویس های بهداشتی ، آب، برق و آسفالت مدارس غرب کارون و حاشیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا عزیز ساعدی چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: در این رابطه باید نماینده ای از امور آبفا، شهرداری و شبکه بهداشت برای بررسی وضعیت سرویس های بهداشتی ، آب، برق و آسفالت مدارس غرب کارون و حاشیه شهر معرفی شود تا مشکلات این مدارس هر چه زودتر برطرف شوند.
وی در ادامه گفت: مدیران باید مکلف شوند از مدارس نگهداری و برای رفع کمبودهای و وضعیت بهداشتی پی گیری لازم را انجام دهند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر ساماندهی انهار در روستاهای خرمشهر از سوی جهاد کشاورزی را لازم و ضروری خواند و گفت: به منظور جلوگیری از غرق شدن کودکان در انهار سنتی روستاها طبق دستورالعمل دانشکده علوم پزشکی آبادان انهار روستاها به خصوص روستاهای جزیره مینو، منیخ، معمره صنگور، شنه و محرزی باید لایروبی و حصارکشی شوند.
ساعدی در بخش دیگری به موضوع پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:در ایام اربعین امسال با موکب های مستقر در شلمچه که بهداشت را رعایت نکنند برخورد می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئول مدیریت خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری خرمشهر می باشد و شهرداری های معین زیرنظر این شهرداری فعالیت می کنند لازم است از هم اکنون برای ساماندهی زائران و ارائه خدمات شهری در ایام اربعین برنامه ریزی کنند.
ساعدی افزود: امسال به توجه به اینکه هوا در ایام اربعین گرم است نیاز به آب خنک و بسته بندی شده برای زائران ضروری است.
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر نیز در این نشست از وضعیت نامطلوب بهداشت در برخی مدارس روستایی خرمشهر انتقاد کرد و گفت: وضعیت فاضلاب و سرویس بهداشتی مدارس برخی روستاها و مناطق حاشیه ای خرمشهر بسیار نامطلوب است.
فرشید بهشتی عمده مشکلات مدارس خرمشهر را پس زدگی فاضلاب بیان کرد و گفت: سرویس های بهداشتی مدارس روستاهای غرب کارون و حاشیه شهر همچون کوی معین، طویجات و عباره و روستای سرحانیه وضعیت بهداشت مناسبی ندارند.
وی در ادامه به فرارسیدن مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت زائران مهمترین اولویت راهپیمایی اربعین حسینی است و با هم افزایی دستگاه ها، بهترین خدمات را باید به راهپیمایان ارائه کرد.
بهشتی عمده مشکلات موکب ها در سال گذشته را رهاسازی فاضلاب در فضای آزاد بیان کرد و گفت: رهاسازی فاضلاب در فضای بار موجب بیماری و مشکلات بهداشتی می شود و برای صیانت از سلامت زائران باید امسال به این موضوع توجه ویژه ای شود.
وی تهیه یخ و آب خنک، صدور کارت تندرستی برای موکب داران را ضروری خواند و گفت: استفاده از یخچال در موکب ها خدمات رسان برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی ضروری است.
شهردار خرمشهر در این نشست برای خدمات رسانی به مدارس این شهر اعلام آمادگی کرد و گفت: شهرداری خرمشهر به منظور ساماندهی سرویس های بهداشتی، آسفالت، روشنایی، نصب علایم ترافیکی مسیر مدارس این شهر آمادگی کامل دارد.
داود دارابی افزود: در صورت توافق اعضای شورای شهر مبلغ یک میلیارد ریال برای مدارس روستاهای غرب کارون و حاشیه شهر هزینه می شود.
مجتبی نورانی کارشناس سلامت سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت:در سال گذشته 9 میلیارد ریال برای رفع نیازهای مدارس خرمشهر هزینه شد و امسال چهار میلیارد و 630 میلیون ریال برای ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس هزینه می شود.
در این نشست موضوع زنده گیری سگ های ولگرد مطرح شد و مقرر گردید از محل اعتبارات شهرداری و منطقه آزاد و دیگر دستگاهها این طرح اجرا شود.
7100/6068
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن