ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 85176
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان در هفته‌ای که گذشت|اعطای روادید حج به سیاستمدار مسیحی لبنانی/ جنایتی که عربستان را تکان داد

عربستان در هفته‌ای که گذشت|اعطای روادید حج به سیاستمدار مسیحی لبنانی/ جنایتی که عربستان را تکان داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مهمترین تحولات عربستان در هفته‌ای که گذشت، به‌شرح زیر است: خصوصی‌سازی بخش آب و فاضلاب در عربستان نظام سعودی از تصمیم خود برای خصوصی کردن بخش منابع آبی در پی بحران اقتصادی که عربستان با آن روبرو است، خبر داده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مهمترین تحولات عربستان در هفته‌ای که گذشت، به‌شرح زیر است:

خصوصی‌سازی بخش آب و فاضلاب در عربستان

نظام سعودی از تصمیم خود برای خصوصی کردن بخش منابع آبی در پی بحران اقتصادی که عربستان با آن روبرو است، خبر داده است،‌این تصمیم در پی خصوصی‌سازی بسیاری از بخش‌های دولتی و در راس آن برق و حمل و نقل صورت می‌گیرد. شرکت ملی آب سعودی اعلام کرد مقدمات مشارکت شرکت‌های جهانی در زمینه منابع آبی را در چارچوب خصوصی‌سازی آن آغاز کرده است. رژیم سعودی تا کنون صدها میلیارد دلار از خزانه متعلق به مردم عربستان و از فروش نفت به سبب جنگ‌هایی که در یمن و دیگر مناطق به راه انداخته تنها به خاطر کسب حمایت‌های آمریکا و تضمین ادامه آن هزینه کرده است.

انتقال شیخ العوده از زندان جده به زندان الحائر

عبدالله سلمان العوده در صفحه شخصی خود در توئیتر گفته است که پدرش به صورت ناگهانی و غیر منتظره از زندان ذهبان در جده به زندان الحائر در ریاض منتقل شده است. عبدالله العوده تاکید کرده است که پدرش دلیل این انتقال و ابهاماتش را نمی‌داند.

محاکمه‌های سری بازداشت شدگان سیاسی در عربستان

  الجزیره نیز از آغاز محاکمه‌های سری برخی از بازداشت شدگان سپتامبر خبر داده است، ممکن است سرکوب شیخ سلمان العوده با این محاکمه‌ها به اوج خود برسد..

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای توقف فوری فروش تسلیحات به رژیم سعودی 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به جنایت هولناک اخیر ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی سعودی در استان صعده یمن، از انگلیس و آمریکا خواست تا فورا فروش سلاح به ریاض را متوقف کنند.

استفانی هانکوک پژوهشگر بارز سازمان دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: سازمان دیده بان حقوق بشر با دیگر نهادها دهها حمله هوایی ائتلاف سعودی را مستند سازی کرده است که در آن صدها غیرنظامی یمنی به قتل رسیده اند.

تاکید عفو بین‌الملل بر جنایات جنگی سعودی‌ در یمن 

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد ائتلاف متجاوز سعودی منازل، مدارس، بیمارستان‌ها، بازارها و مساجد یمن را هدف قرار داده است که این حملات جزو جنایات جنگی محسوب می‌شود.عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی مانع ورود کالاهای اساسی و نجات دهنده یمنی‌ها شده و از ورود و خروج هزاران غیرنظامی که نیاز به درمان دارند، جلوگیری کرده است.

جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی پنجشنبه 18 مرداد اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را در بازار شهر ضحیان در استان صعده هدف قرار دادند که به شهید و زخمی شدن 131 نفر از جمله 96 کودک منجر شد.

ادامه باج‌خواهی آمریکا از آل سعود در پوشش مبارزه با داعش

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود کشورهای عربی از جمله سعودی هزینه حضور نظامی این کشور در منطقه و حمایت از بقای رژیم‌های دیکتاتوری عربی را بپردازند، در تازه‌ترین باج‌خواهی، واشنگتن 100 میلیون دلار از ریاض به بهانه مبارزه با داعش دریافت کرد.

حکومت سعودی اعلام کرد که 100 میلیون دلار کمک به‌عنوان مشارکت در ائتلاف آمریکایی جهت برقراری ثبات در مناطقی در شمال شرقی سوریه، که از اشغال داعش آزاده شده است، تقدیم می‌کند.

اهدای این مبلغ به آمریکا در حالی است که رژیم سعودی از ابتدای شروع ناآرامی‌ها و جنگ خونین در سوریه، از مهم‌ترین حامیان مالی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در این کشور بوده است.

از سوی دیگر پرداخت 100 میلیون دلار دیگر از سوی سعودی به آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ به صراحت از دوشیدن رژیم‌های عربی سخن گفته بود و در ادامه به این رژیم‌ها گفته بود اگر می‌خواهند حضور نظامی آمریکا در منطقه ادامه داشته باشد، باید هزینه‌هایش را بپردازند که عقد قراردادهای هنگفت تسلیحاتی و فروش صدها میلیارد سلاح و جنگ افزار از آن جمله است.

محروم شدن شهروندان قطری از ادای فریضه حج 

شبکه الجزیره هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد : شهروندان قطری برای دومین سال پیاپی از ادای فریضه حج محروم شدند. این شبکه به سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی حکومت سعودی در برابر سفر شهروندان قطری به سرزمین وحی برای شرکت در موسم حج اشاره کرده است.

بررسی میزان احتمال فروپاشی عربستان؛ حمایت بن‌سلمان همه چیز را نابود می‌کند

هفته گذشته روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به قلم فواد ابراهیم درصدد برآمد که به سوال مطرح شده از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی درخصوص احتمال فروپاشی درونی عربستان از نگاه کارشناسان سیاسی پاسخ دهد.

این تحلیلگر نوشت: این سوال چندین بار در دوره سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و از طرف نزدیکان دستگاه های امنیت ملی آمریکا مطرح شده است. کسانی که سرگرم این مسئله هستند، به آن پاسخ نهایی نداده اند. همه توجه و اهتمام آنها روی به صدا در آوردن زنگ خطر از آینده کشوری بوده است که زمانی "جزیره ای امن در محیطی ناآرام" به شمار می رفت.

در مجموع، از نظر حنا، افزایش اشتباهات در سطح تهدید موجودیت نظام سعودی است. براساس ارزیابی او، اگر بحران ها به طرز درستی مدریت نشود، این پتاسیل وجود دارد که در نهایت طوفان کاملی را ایجاد کند و خطرات بی ثباتی در داخل عربستان را افزایش دهد. از دیگر داده های حنا در این زمینه ورود تجاوزگری علیه یمن به سرنوشت نامعلوم در سایه ناتوانی ائتلاف تحت رهبری سعودی در یکسره کردن نتایج در میدان نبرد است. این تنها به معنای از دست رفتن شانس پیروزی نظامی نیست بلکه فرسایش خود نظام سعودی است که اعتبار خود را از دست می دهد و حد و مرز توانش برملا می شود و نظام سعودی را وادار می کند که به جنگ ادامه دهد؛ هرچند که ویژگی اصلی آن ناتوانی در نهایی کردن سرنوشت جنگ است. این امر به طور جزئی اقدام عربستان در بحران آفرینی حاشیه ای را برای پنهان کردن معایب بنیادین خود تفسیر می کند.

جان حنا با همان جراتی که سوال درباره احتمال فروپاشی درونی عربستان را مطرح می کند؛ با همان جرات نیز به نتایج می پردازد و هیچ چیزی را بعید نمی داند و معتقد است که باقی ماندن وضعیت به همین منوال محال است و منطق تاریخ می گوید که عربستان با خطری روبرو است که موجودیت آن را تهدید می کند اما این خطر هنوز در مراحل ابتدایی خودش است و همچنان زمان کافی برای مدیریت بحران از طریق اتخاذ تصمیمات حکیمانه و در زمان مناسب وجود دارد.

یک رسانه غربی نیز سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بی ثبات و غیرقابل پیش بینی توصیف کرد و نوشت که حماقت او به ویرانی عربستان منجر می‌شود.

مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: حماقت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بدون توجیه به کشورش آسیب می رساند.

این رسانه با اشاره به واکنش غیرمنتظره و خشونت آمیز ولیعهد سعودی در قبال کانادا در ماه جاری میلادی، سیاست های بن سلمان را غیرقابل پیش بینی توصیف کرد که ملتش در داخل و سرمایه گذاران و همپیمانانش در خارج را از او دور می کند.

ادامه ناکامی سعودی در جنگ یمن؛ تظاهرات مردم خشمگین صنعاء

هفته گذشته یمن شاهد تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت جنایات مستمر متجاوزان سعودی آمریکایی و نیز توطئه‌های آنها علیه ملت یمن در زمینه اقتصادی با عنوان «آمریکا و عربستان مسببان و عاملان گرانی و افزایش دلار » بودمعاون وزیر دارایی یمن در این مراسم تاکید کرد ما جامعه بین المللی را مسئول ادامه تجاوزگری و وضعیت نابسامان اقتصادی در یمن می‌دانیم.

عبدالسلام المحطوری خاطر نشان کرد کشورهای متجاوز، جنگ اقتصادی را با هدف به زانو درآوردن ملت یمن و قیمومیت بر آنها در پیش گرفته‌‌‌اند.

هشدار درباره صدور حکم اعدام اولین فعال سیاسی زن در قطیف

منابع عربستانی درباره صدور حکم اعدام برای اولین فعال سیاسی زن در منطقه قطیف این کشور هشدار دادند.

صفحه‌ای که اخبار زندانیان سیاسی و عقیدتی عربستان را در فضای مجازی پوشش می دهد، اعلام کرد: مسئولان سعودی خود را برای صدور حکم اعدام در چند روز آینده علیه «اسراء المغمغام» فعال زن عربستانی آماده می کنند که از دسامبر سال 2015 میلادی به علت فعالیت های حقوقی در زندان به سر می برد.

روایت پژوهشگر آمریکایی از فضای سرکوبگری در عربستان

یک پژوهشگر آمریکایی که اخیرا به عربستان سفر کرده و از اوضاع این کشور گزارش تهیه کرده بود، از نبود آزادی سیاسی با وجود تبلیغات گسترده سعودی‌ها درخصوص تغییر سیاست‌های این کشور با روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی سخن گفت.

دیوید بولوک پژوهشگر مرکز سیاست های خاور دور واشنگتن خاطر نشان کرد "درحالی که عربستان برخی آزادی های شخصی را می دهد و تشویق می کند؛ آزادی سیاسی همچنان وجود ندارد".

به گفته وی، نقد کردن علنی یا حتی اظهار نظر موافق یا مخالف با اصلاحات مد نظر بن سلمان با مجازات شدیدی از بیکار شدن گرفته تا تبعید یا بازداشت روبرو می شود و در حالی که زنان سعودی اکنون از حق رانندگی برخوردار هستند؛ برخی از زنان مدافع این حق خود اکنون در بازداشت به سرمی برند.

مرگ یک مبلغ سعودی بر اثر شکنجه

منابع وابسته به مخالفان سعودی از مرگ یک مبلغ بر اثر شکنجه در بازداشتگاه‌های حکومت سعودی خبر دادند.

 صفحه‌ای در شبکه ارتباط اجتماعی توئیتر که به امور زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان در عربستان اختصاص دارد، از مرگ یک مبلغ سعودی زیر شکنجه خبر داده است.

این صفحه نوشته است : سلمان الدویش مبلغ سعودی بر اثر شکنجه در زندان جان خود را از دست داده است.

در این صفحه آمده است از خبر درگذشت شیخ سلیمان الدویش بر اثر شکنجه در زندان مطمئن شده‌ایم.

تاکید بر ممنوع‌الخروج بودن شاهزادگان مخالف بن‌سلمان 

هفته گذشته، یک معارض سیاسی برجسته سعودی جزئیات جدیدی از شرایط خاندان آل سعود و شاهزادگان افشا کرده بود. فواد ابراهیم فعال و تحلیلگر سعودی که در لندن به سر می‌برد، در توئیتی در صفحه شخصی خود آورده است به استثنای شاهزادگان سالخورده،‌اکثر شاهزادگان نسل دوم آل سعود ممنوع السفر هستند و تحت نظارت شدیدی قرار دارند و برخی از آنها حتی نمی‌توانند بدون اجازه ابن دمران(اشاره به بن سلمان)، دخل و تصرفی در اموال خود داشته باشند .وی تاکید کرد وضعیت فعلی آل سعود از زمان اعلام پادشاهی در سال 1932 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

اولین سفر زمینی میان عربستان و دمشق پس از 7 سال

منابع خبری سعودی از اولین سفر زمینی میان عربستان و دمشق پس از گذشت بیش از هفت سال از جنگ علیه سوریه خبر دادند، یک فعال رسانه‌ای که در روزنامه الکترونیکی سبق سعودی فعالیت می‌کند، از انجام اولین سفر زمینی میان شهر جده در عربستان و دمشق در سوریه بنا به اعلام موسسه حمل و نقل بین المللی نجمه که مقر آن در جده است، خبر داده است.

حادثه تکان‌دهنده در عربستان؛ پدر بی‌رحم کودک خود را در خاک دفن کرد

فعالان در شبکه‌های ارتباط اجتماعی ویدئویی را به اشتراک گذاشتند که از یک اقدام تکان‌دهنده پدری در عربستان پرده برمی‌دارد، این پدر کودک خود را تا سر در خاک دفن می‌کند و از خاک به او می‌دهد تا بخورد. این جنایت خشم فعالان را به دنبال داشته و خواستار دستگیری سریع این پدر بی‌رحم و محاکمه وی شدن.

برخی برای توجیه این اقدام بی‌رحمانه مدعی شده‌اند اقدام این پدر یک شیوه درمانی برای بیماری اسهال کودکان است، اما فعالان با رد این دیدگاه تاکید کرده‌اند حتی اگر این شیوه درمانی مجاز باشد، نباید از این کودک با این وضعیت تکا‌ن‌دهنده فیلم می‌گرفت.

جنایت یک زن که عربستان را تکان داد!

عربستان هفته گذشته شاهد یک جنایت هولناک دیگر بود جایی که زنی در جده سه  دختر خود را از پنجره طبقه  هفتم مجتمع مسکونی پرت کرد که بحث و جدل شدیدی را در فضای مجازی به وجود آورد. روزنامه سبق سعودی با بیان این خبر از انتقال زن جانی به مرکز پلیس خبر داده  است. رسانه‌های سعودی مطابق معمول برای منحرف کردن افکارعمومی مدعی شده‌اند این زن از بیماری روانی رنج می‌برد. بر اثر این جنایت زن، دو دختر وی جان باختند و دختر سوم وی هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

آیا زمان کناره‌گیری سلمان به نفع پسرش نزدیک است؟

افشاگر معروف سعودی که هر از چند گاهی اخباری را از پشت پرده خاندان آل سعود فاش می‌کند، هفته گذشته در توئیتی از آماده‌باش غیرمنتظره در تیم پزشکی ویژه ملک سلمان خبر داده بود. وی اعلام کرد مشخص نشده است که آیا علت این آماده‌باش یک اقدام احتیاطی یا درمانی است همان‌طور که شک و تردید درباره توان سلمان برای مشارکت در مراسم استقبال هیئت‌های حج و مراسم سنتی مطرح کرد، با این حال منابعی در خاندان آل سعود از مسائلی فراتر از آنچه گفته شد، حرف می‌زنند.

این خبر سبب گمانه‌زنی‌هایی درباره سرنوشت ملک سلمان و طرح این سئوال شده است که آیا زمان کناره‌گیری وی به نفع پسرش برای تکیه بر تخت پادشاهی نزدیک است؟

این در حالی است که پیشتر برخی منابع از نگرانی‌هایی در خاندان آل سعود درباره احتمال دست زدن محمد بن سلمان به ترور پدرش برای رسیدن به قدرت خبر داده بودند.

خوشامد‌گویی پادشاه سعودی به حجاج به 6 زبان خارجی

هفته گذشته خبرگزاری رسمی سعودی پیام خوشامد‌گویی پادشاه عربستان به حجاج بیت الله الحرام را به 6 زبان از جمله فارسی منتشر کرد. این خوشامدگویی به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، چینی، اردو و فارسی صورت گرفته است.

مشکلات فزاینده دانشجویان سعودی پس از تنش در روابط با کانادا

فعالان سعودی با تمسخر به تصمیم چند دانشگاه در داخل عربستان و باز کردن درهای خود به روی دانشجویان سعودی که به سبب بحران دیپلماتیک با کانادا و تصمیم بن‌سلمان از ادامه تحصیل محروم شده‌‌اند، واکنش نشان دادند. فعالان سعودی نارضایتی شدید خود را از بی‌اعتنایی حکومت سعودی به وضعیت دانشجویان بورسیه‌ای که دیگر قادر به تحصیل در کانادا نیستند و برباد رفتن نتایج سال‌ها تحصیلشان در آن کشور ابراز کرده‌اند.

رژیم سعودی به یکی از سیاستمداران مسیحی لبنان روادید حج هدیه کرد!

در حالی که حکومت سعودی طی سال‌های اخیر مسلمانان برخی کشورها از جمله سوریه و یمن و همچنین قطر را به خاطر مسائل سیاسی و به عنوان اهرم فشار محروم کرده است، برخی منابع از اقدام عجیب سفارت سعودی در بیروت در دادن 300 روادید رایگان حج به سمیر جعجع رئیس حزب القوات که یک حزب مسیحی است، ابراز شگفتی کردند و آن را به تمسخر گرفتند، منابع رسمی سعودی تعداد این روادید حج اعطایی به جعجع مسیحی! را فقط 25 روادید اعلام کرده‌اند. 

رسوایی ورزشی عربستان و خشم یار غار بن‌سلمان

شکست تیم واترپلو سعودی در برابر تیم ملی مصر خشم ترکی آل الشیخ رئیس سازمان ورزش سعودی را به دنبال داشت به طوری که وی تهدید به مجازات دست‌اندرکاران تیم سعودی کرده است. تیم واترپلو مصر توانست به پیروزی قاطع 36 بر یک در مقابل تیم سعودی در چارچوب رقابت‌های جام جهانی واترپلو در مجارستان دست یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن