ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 86164
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
تمجید شماری از فرماندهان الحشد الشعبی عراق از «فالح الفیاض»

تمجید شماری از فرماندهان الحشد الشعبی عراق از «فالح الفیاض»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ به دنبال برکناری «فالح الفیاض»، از مناصب دولتی و نظامی خود، تعدادی از فرماندهان هیأت الحشد الشعبی از اقدامات او تقدیر و تمجید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین»، این فرماندهان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ به دنبال برکناری «فالح الفیاض»، از مناصب دولتی و نظامی خود، تعدادی از فرماندهان هیأت الحشد الشعبی از اقدامات او تقدیر و تمجید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین»، این فرماندهان عراقی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که ما از نقش فالح الفیاض و تلاش‌هایش در حمایت از الحشد طی نبرد با داعش قدردانی می‌کنیم.

فرماندهان الحشد الشعبی درباره اقدام «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف النصر این کشور در برکناری الفیاض ابراز تأسف کردند و آن را تصمیم و اقدامی «نامناسب» خواندند که بعد از خدمات او به عراق، در حقش گرفته شده است.

فرماندهان مذکور به مردم عراق قول دادند که هرگز به تلاش‌هایی که به دنبال تضعیف الحشد الشعبی بوده، توجهی نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که سرگرم «درگیری‌های دست دوم» شوند.

فرماندهان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود درباره تداوم کشاندن الحشد و دستگاه‌های امنیتی در درگیریهای سیاسی هشدار دادند.

العبادی شامگاه دیروز (پنجشنبه) فالح الفیاض را به این دلیل که قصد دارد به فعالیت سیاسی و حزبی بپردازد، از منصب ریاست الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق برکنار کرد.

ائتلاف الفتح عراق به ریاست هادی العامری در واکنش به برکناری او اعلام کرد: «این تصمیمات شخصی و غیر قانونی، اوضاع امنیتی کشور را با مشکل مواجه می‌کند و به امنیت کشور ضربه می‌زند و جبهه داخلی را به روی تروریسم باز می‌کند.»

با این حال، ساعاتی پیش شماری از رهبران ائتلاف النصر که ریاست آن بر عهده العبادی است  و خود را «رهبران اصلی» این ائتلاف می‌خواندند، در بیانیه‌ای الفیاض را به عنوان نامزد خود برای برعهده گرفتن منصب نخست وزیر معرفی کردند.

ائتلاف النصر عراق نیز در واکنش به این بیانیه رهبران، از صدور چنین بیانیه و تصمیم اظهار تعجب کرد و گفت که هرگز چنین بیانه‌ای که مشخص نیست از سوی چه کسی صادر شده، منتشر نکرده است.

اختلافات بین اعضا و نمایندگان ائتلاف النصر عراق طی روزهای اخیر بالا گرفته است.

الحشد الشعبی عراق در سیزدهم ماه مارس ۲۰۱۴ (۹۲ اسفند ۲۲) بعد از آنکه داعش مناطق زیادی از شمال و غرب عراق را به اشغال خود درآورد، به فتوای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق مبنی بر جهاد کفایی تشکیل شد.

نیروهای الحشد الشعبی با همراهی ارتش عراق توانستند طی ۳ سال گذشته، همه مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کنند و هم‌اکنون تامین امنیت مناطق و مرزهای غربی عراق در دست این نیروهاست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن