ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87649
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۲۴
  • 248 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست سازمان عفو بین‌الملل از اسپانیا برای توقف فروش سلاح به عربستان

درخواست سازمان عفو بین‌الملل از اسپانیا برای توقف فروش سلاح به عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  سازمان عفو بین الملل در وبسایت رسمی خود از اسپانیا خواست فروش سلاح به عربستان سعودی را که از آن برای قتل عام غیرنظامیان یمن استفاده می‌کند، متوقف کند. سازمان عفو بین الملل در این خصوص اعلام کرد: دولت اسپانیا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  سازمان عفو بین الملل در وبسایت رسمی خود از اسپانیا خواست فروش سلاح به عربستان سعودی را که از آن برای قتل عام غیرنظامیان یمن استفاده می‌کند، متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل در این خصوص اعلام کرد: دولت اسپانیا باید درباره تحویل ۴۰۰ فقره بمب هدایت شونده لیزری به عربستان سعودی تجدید نظر کند؛ در غیر این صورت در جنایات جنگی این کشور همدست شناخته می‌شود.

اسپانیا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد ارسال تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را به دلیل نگرانی‌ها درباره اینکه این کشور از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان یمن استفاده می‌کند، متوقف خواهد کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه، «جوزف بورل»، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد در نهایت دولت تصمیم گرفته است این سلاح‌ها را در اختیار عربستان قرار دهد. این تصمیم اسپانیا خشم گروه‌های محافظ حقوق بشر را برانگیخت.

در همین راستا، یکی از کارکنان سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: ما از دولت اسپانیا می‌خواهیم موضع خود را حفظ کند و ارسال سلاح به عربستان و دیگر اعضای ائتلاف را به تعویق بیاندازد. هر اقدامی از سوی اسپانیا ممکن است این پیام نادرست را منعکس کند که دولت اسپانیا بیشتر به منافع مالی کشور اهمیت می‌دهد تا امنیت جانی شهروندان کشور جنگ زده یمن.

وی در ادامه افزود: پس از حدود سه سال جنگ ویران کننده در یمن که در نتیجه آن هزاران غیرنظامی کشته شده اند و جنایات جنگی در آن بیداد می‌کند، هیچ دلیلی ندارد که اسپانیا یا هر کشور دیگری به تجهیز عربستان سعودی و ائتلاف آن ادامه دهند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر کشور‌های عربی از مارس ۲۰۱۵ یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده اند. از آن زمان تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک کشته شده اند. سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی جهان توصیف کرده است که حتی ممکن است بدتر هم شود.

بنابر اعلام سازمان عفو بین الملل، اسپانیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح به عربستان سعودی محسوب می‌شود. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، اسپانیا سلاح‌هایی به ارزش ۹۳۲ میلیون یورو به عربستان سعودی صادر کرده است. مادرید در ماه آوریل یک توافقنامه با عربستان سعودی امضا کرد که به موجب آن قرار شد ۵ کشتی جنگنده به ارزش ۲ میلیارد دلار در اختیار کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس قرار دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن