ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 88553
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
وهابی ها به کمک شهدای مدافع حرم مهار شدند

وهابی ها به کمک شهدای مدافع حرم مهار شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین رونمایی از مستند ۱۳۰ شهید مدافع حرم صبح امروز در سالن بسیج صداوسیما برگزار شد. علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم با سلام و درود به شهدای اسلام گفت: ما قصد داریم تا درباره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین رونمایی از مستند ۱۳۰ شهید مدافع حرم صبح امروز در سالن بسیج صداوسیما برگزار شد.

علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم با سلام و درود به شهدای اسلام گفت: ما قصد داریم تا درباره شهدا مستندهایی بسازیم و در این راه از حاج آقا شهیدی در این زمینه همکاری می‌طلبیم‌. البته برای شهدای بزرگ و به نام کشور چند سریال فاخر در دست داریم که متاسفانه محدودیت‌های مالی دست ما را بسته است. حتی اگر در حد مکتوب هم بنیاد شهید زندگینامه‌ها را برای ما جمع‌آوری کند هم سپاس‌گزاریم.

عسگری ادامه داد: شهدای مدافعان حرم متعالی‌ترین شهدای ما هستند و با سایر شهدا تفاوت‌هایی دارند‌‌. اگر یادمان باشد شهدای دفاع مقدس زمانی به میدان رفتند که حتی نمی‌توانستیم برایشان مراسم بگیریم. همه اینها بی‌نام و نشان برای دفاع از وطن به میدان رفتند و از همه علایق خود گذشتند.

او افزود: بسیاری از این انسان‌ها در کنار ملت سوریه هستند. وقتی که کشور ایران در امنیت بود مثلث شوم آمریکا و وهابیت و صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند به ما ضربه بزنند و طرحی ریختند که باید بر کشور عراق و شامات تسلط داشته باشیم. اگر شجاعت رهبر معظم انقلاب نبود، ممکن بود نظام اسرائیل و وهابی‌ها بر شام تسلط پیدا کنند.

وقتی این اتفاق افتاد با کمک شهدای مدافع حرم آنها مهار شدند و امروز هم دست و پا می‌زنند و باز ته مانده‌هایشان می‌خواهند به ما ضربه بزنند مثل ترور اهواز. این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که امروز و در این شرایط جمهوری اسلامی به عنوان قدرت بزرگ منطقه مطرح شد.

رییس صداوسیما افزود: الان  پشت مرزهای اسرائیل، حزب الله وجود دارد و خواب را از آنها ربوده است و اسرائیلی‌ها را به مرحله‌ای رسانده که جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کردند و در کنار آن جنگ عملیات روانی هم شروع کردند. بنابراین ملت ایران امروز باید دقیق و آگاه باشند که فریب شبکه‌های آمریکایی را نخورند که مدام می‌گویند مردم بروند زیاد خرید کنند! مردم باید بدانند که این روی دیگر داعش است.البته  آنها موفق نخواهند بود چراکه مردم ما به این موضوعات آگاه هستند. مردم این انتظار را دارند که دولت محترم آتش حاشیه بازار را کم کند.

 عسگری ادامه داد: آقای کرواتی که مدام درباره ایران حرف می‌زند، باید این را بداند که ملت ایران سیلی محکمی به او می‌زند. حتی ترامپ که فردی شراب خوار و فاسد است حق ندارد درباره مدیران ملت حرف بزند. ما اگر یکی از مدیران مان حتی یکی از خصیصه‌های منفی شما را داشته باشد او را از کار برکنار می‌کنیم.

او گفت: امروز رهبری اگر اراده کنند بیش از زمان جنگ و دفاع مقدس انسان‌ها و جوان‌ها در راه فداکاری برای اسلام به میدان می‌آیند‌. از خدا می‌خواهیم شهدای بزرگوار ما را قرین رحمت خود قرار داده و خانواده‌هایشان را در پناه خود قرار دهد.

849e092b-ca0a-4cc1-b6f1-e3b397bee493

علی دارابی: قصد صداوسیما تولید آثار ویژه شهدا در ۷۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی است

در این مراسم علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و خیرمقدم به خانواده جانبازان و شهدای مدافع حرم، گفت: در این ایام همه ما عزت و غرور ملی را بیشتر از هر زمان دیگری درک می کنیم. امروز در آخرین روز دفاع مقدس گرد هم آمدیم تا در مراسم رونمایی از ۱۳۰ مستند بلند و نیمه بلند تلویزیونی شرکت کنیم. ما در معاونت امور استان ها به همراه سایر مجاهدان از کشورهای دیگر در دفاع از اهل بیت (ع) جنگیده و از مرزهای ما دفاع کردند، می خواهیم با ساخت این میتتدها بگوییم ما هم در کنار شما هستیم.

او ادامه داد: در سفری که به همراه مدیران رسانه ملی به آذربایجان داشتیم، یسنا پورقاسم دختر شهید مدافع حرم در فرودگاه به استقبال ما آمدند. آقای علی عسگری گفتند ما باید به استقبال این ها برویم و این ادای احترام و تولید مستندها از همان جا شکل گرفت.

دارابی افزود: پدر این شهید نیز از اینکه به دیدن شان رفتیم از ما تشکر کرد و به همراه رییس سازمان صدا و سیما در همه سفرهای استانی به دیدن این عزیزان رفتیم.

معاون امور استان های صدا و سیما عنوان کرد: امروز از ۱۳۰ مستند رونمایی شده و از شبکه های استانی پخش خواهد شد. اگر چه تعداد شهدای مدافعان حرم بیشتر از اینها است، اما این مستند در حد بضاعت فعلی ما بوده است و امیدواریم بتواتیم در گسترش فرهنگ شهادت تاثیرگذار باشیم.

دارابی یادآوری کرد: صدا و سیما تلاش دارد تا در بیش از ۷۰  شبکه رادیو و تلویزیونی، به طور اخص در تولید آثار دفاع مقدس و تاثیرگذاری فرهنگ شهادت گام بردارد. امیدوارم فاز دوم مستند شهدای مدافع حرم از امروز در دستور تولید قرار بگیرد.

در بخش بعدی مراسم، دیدار مدیران رسانه ملی با خانواده شهدای مدافع حرم پخش شد.

9eca5ff5-db46-48c4-86f7-b91b02a9e9e4

سردار کارگر: طبق فرمایش رهبری شهید حججی معجزه انقلاب ما بود

در ادامه سردار بهمن کارگر رییس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از این مراسم گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری اجر مدافعان حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است. همانطور که امریکایی ها اعلام کردند داعش برای برکناری جمهوری اسلامی آمده بود‌.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند هم مرز ما شوند و امروزه ما هم مرز آنها شدیم. آنها از نیروهای انقلاب اسلامی که به عنوان مستشار در سوریه حضور دارند، التماس می‌کنند که از مرزهایشان دور باشند. خدا را شکر امروزه جمهوری اسلامی کشوری با اقتدار است و اگر ما رو به جلو نبودیم استکبار جهانی تا این اندازه به ما فشار نمی‌آورد و همه اینها از برکت دفاع مقدس است.

در دیداری که چهارشنبه شب با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از افرادی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعال هستند انتقاد کرده و گفتند باید میزان تولیداتمان را در این زمینه به ۱۰۰ برابر افزایش دهیم. ایشان گفتند چرا فعالیت‌هایی که آمریکا و فرانسه در دفاع مقدس کردند را در فیلم و سریال‌ها نشان نمی‌دهید؟

او با بیان خاطره‌ای از سفر به نجف آباد اصفهان گفت: زمانی که به نجف آباد اصفهان سفر کرده و به زیارت مزار شهید حججی رفته بودیم، دیدیم کاروان‌هایی از استان‌های دیگر برای زیارت شهید حججی آمدند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شهید حججی معجزه انقلاب ما بود.

سردار کارگر ادامه داد: در شرایط موجود مطمئنا اتفاقی برای کشورمان نمی‌افتد و دشمن می‌داند که اگر اتفاقی هم صورت بگیرد جوانان ما ایستادگی می‌کنند. صدا و سیما می‌داند که با همکاری‌ای که در پوشش اردوی راهیان نور داشت،  تعداد مسافران راهیان نور را از ۱ میلیون به ۶ میلیون رساندیم.

او بیان فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اگر کسی گوش شنوا داشته باشد، می‌تواند پیام شهدا را همین امروز دریافت کند، پیام شهدا نه حزن داشت نه خوف.

حجت الاسلام شهیدی: طرح سپاس را برای گرامیداشت خانواده شهیدان راه اندازی کردیم

حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم گفت: در بین مردم برخی کلمات از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. برای مثال دکتر، مهندس، نبی و امام و … کلماتی است که بین مردم از احترام خاصی برخوردار است و این ویژگی خاص از لفظ نیامده و از متن آمده است.

او ادامه داد: کلمه شهید نیز از صدر اسلام تا کنون در جامعه ما ویژگی خاصی دارد و از لفظ کسب معنا نکرده بلکه ۱۰۰ در از متن معنی گرفته است. شهدا بین ما احترام خاصی دارند و آنهایی که با مفاهیم اسلامی آشنا باشند چنین معنی‌هایی را می‌دانند.

کارگر در ادامه بیان کرد: آنهایی که به خاطر دین و کشورشان مهاجرت کردند درجه بالایی دارند و سعادتمند و رستگارند. در قرآن آیات متعددی است که می‌فرماید شهدا زنده‌اند.

او افزود: قبل انقلاب ۲۳۰۰ شهید و بعد انقلاب ۱۸۰ هزار شهید داشتیم که شامل شهدای مدافع حرم، شهدای منا، و امروز بیش از ۲۳۰ هزار شهید داده‌ایم و این انقلاب برای ما هزینه‌های زیادی داشت.

شهیدی ادامه داد: نسل جدید ما آشنا به جنگ نیست و ما باید اینها را منعکس کنیم و از عزیزانمان در صدا و سیما می خواهم تا با همکاری ارگان‌های مسئول در این مسیر قدم بردارند.

او با یادآوری خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: با ایشان  ملاقاتی داشتم که گفتند خاطرات خانواده شهدا را کتاب و فیلم کنید و به زبان‌های مختلف منتشر کنید.اگر امروز کشوری آرام و با امنیت داریم به خاطر دلاوری‌های شهداست که این آرامش را به ما دادند.

او با اشاره به راه‌اندازی طرح سپاس، گفت: طرح سپاس را در سازمان شهید راه‌اندازی کردیم و طی آن به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌رویم‌.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن